Wtorek, 26 marca 2019. Imieniny Dory, Olgi, Teodora

Pomóż dzieciom w pełni 
doświadczać świata

2013-03-22 19:08:48 (ost. akt: 2013-03-22 13:14:12)
Sala doświadczania świata w elbląskim ośrodku

Sala doświadczania świata w elbląskim ośrodku

Autor zdjęcia: archiwum ośrodka

Dzieci agresywne się wyciszają, dzieci autystyczne pozwalają choć na chwilę do siebie dotrzeć, dzieci apatyczne ożywiają się, smutne — zaczynają się śmiać. To efekt zajęć w każdej tak zwanej sali doświadczania świata.

— Salę doświadczania świata mamy od roku, ale nie jest ona jeszcze w pełni wyposażona. Nie mamy na przykład materaca wodnego, który w takim miejscu jest wręcz niezbędny — mówi Krystyna Miezio, dyrektor Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Elblągu.

Cala społeczność ośrodka ma nadzieję, że uda jej się zdobyć pieniądze na wzbogacenie wyposażenia sali dzięki udziałowi w ogólnopolskim konkursie „Pomóż nam doświadczać świata” Fundacji Rosa.

— Zachęcamy elblążan i wszystkich przyjaciół placówki do głosowania internetowego właśnie na nasz ośrodek — apeluje Krystyna Miezio. — Liczba uzyskanych w konkursie głosów będzie jednym z kryteriów ostatecznej oceny złożonych wniosków.

Głosować można do ostatniego dnia marca, do północy, na stronie Fundacja Rosa. A tam w „wybierz placówkę” należy znaleźć: „Elbląg Rada Rodziców w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 2”.
— Jedna osoba może oddać jeden głos każdego dnia — zachęca pani dyrektor.

Elbląski wniosek opiewa na 14 tys. zł. Za te pieniądze, oprócz łóżka wodnego z systemem wibracji, ośrodek chce też kupić m.in.: wieżę z odtwarzaczem CD i magnetofonem, tablicę interaktywną – manipulacyjną, zestaw do aromaterapii, imitator powiewu i magiczne akwarium.

Dzięki urządzeniom stymulującym rozwój zmysłów, doświadczeni terapeuci łatwiej znajdują drogę dotarcia do tych, którym niesprawność umysłowa, czy zaburzenia psychiki nie pozwalają na nawiązywanie prawidłowej komunikacji z otoczeniem.

Lustrzany domek, wodna kolumna, kurtyną światłowodów, tablica świetlno-dźwiękowa, wyspa światłowodów, kolumna świetlna i wreszcie relaksacyjny materac wodny — tworzą świat, który niepełnosprawne dziecko może dotknąć, poczuć, usłyszeć.

Przytulne wnętrze, wypełnione relaksacyjną muzyką, a gdy trzeba również zapachem wonnych olejków, to dla niepełnosprawnych dzieci prawdziwy świat cudów. Dzieci poznają w nim podstawowe pojęcia: nisko — wysoko, blisko — daleko, głośno — cicho. Dzieci niemówiące, przy pomocy piktogramów uczą się sygnalizowania najprostszych potrzeb, na przykład: jeść, czy pić.
Grażyna Gosk

Źródło: Dziennik Elbląski

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB