Wtorek, 17 września 2019. Imieniny Franciszka, Lamberty, Narcyza

Samorząd przeciwny wyłączeniu linii Elbląg-Braniewo

2013-04-11 17:05:33 (ost. akt: 2013-04-11 13:45:44)
Samorząd województwa zabiega o utrzymanie połączeń kolejowych w regionie, m.in. kolejki nadzalewowej

Samorząd województwa zabiega o utrzymanie połączeń kolejowych w regionie, m.in. kolejki nadzalewowej

Autor zdjęcia: Michał Skroboszewski

PKP Polskie Linie Kolejowe łagodzi plany dotyczące wyłączenia linii kolejowych. Jeszcze niedawno wskazywano 90 odcinków, po których miałyby przestać kursować pociągi. Wczoraj ich liczbę zmniejszono o 31. Nie wiadomo czy na tej liście nadal jest linia Elbląg-Braniewo. Miedzy innymi w tej sprawie alarmował kilka dni temu samorząd województwa warmińsko-mazurskiego.

Dwa miesiące temu PKP PLK zaprezentowały plan optymalizacji sieci kolejowej od grudnia tego roku. Ten polegał na czasowym wyłączeniu z eksploatacji 90 odcinków linii kolejowej na terenie całego kraju. Dzięki temu spółka miała zaoszczędzić na nawet 80 milionów złotych rocznie.

Na liście odcinków wskazanych do wyłączenia, znalazły się również te leżące na Warmii i Mazurach, między innymi linia nr 254 z Elbląga do Braniewa, gdzie w sezonie letnim prowadzone są przewozy turystyczne.

Takiemu rozwiązaniu przeciwny jest samorząd województwa. Kilka dni temu związek skierował do prezesa PKP PLK pismo w tej sprawie. W liście czytamy między innymi, że z argumentacją PLK „nie mogą się zgodzić ci, którzy właśnie w tych liniach doszukują się możliwości rozwoju regionu, który stawia na dynamiczny rozwój ekonomiczny. Regionu, w którym mieszkańcy zmuszani są dojeżdżać do zakładów pracy, które wykorzystują możliwości stref ekonomicznych.

Niejednokrotnie stanowią one strategiczne korytarze transportowe dla dużych i dynamicznie rozwijających się ośrodków przemysłowych województwa warmińsko-mazurskiego”.
— W ostatnich latach samorząd województwa oraz samorządy lokalne z własnych środków remontowały niektóre odcinki — dodaje Ewa Domeradzka z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. — Tak było między innymi w przypadku linii nr 219 między Szczytnem a Ełkiem, również wskazanej do wyłączenia.

Samorząd już wcześniej interweniował w tej sprawie, wysyłając oficjalne pismo do prezesa PKP PLK. Pozostało ono jednak bez odpowiedzi. Spółka jednak postanowiła złagodzić swoje dotychczasowe plany dotyczące optymalizacji sieci. Wczoraj jej zarząd podjął decyzję o skrócenie odcinków wytypowanych do wyłączenia o 31 pozycji.

— To gorąca informacja nie mogę jeszcze powiedzieć, czy nowa propozycja dotyczy również odcinka Elbląg - Braniewo — mówi Robert Kuczyński z dyrektor ds. media relations PKP PLK SA.

Dyrektor przyznaje jednak, że ostateczne decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.

— Właśnie rozpoczął się drugi etap konsultacji - rozmowy z udziałem wszystkich zainteresowanych stron szczebla regionalnego. Pierwsze takie spotkanie odbyło się w Rzeszowie. Niebawem odbędą się kolejne, w tym również to na Warmii i Mazurach — dodaje Kuczyński.

To szansa na utrzymanie linii nr 254 Elbląg-Braniewo. Ta malowniczo przebiegająca trasa kolejowa stanowi zdaniem samorządu województwa ważną dla regionu atrakcję turystyczną południowej części Zalewu Wiślanego, dlatego podjęto kroki w kierunku reaktywacji tego połączenia. Istniej nadzieja, że PKP PLK nie stanie na przeszkodzie tym planom.
naj

Źródło: Dziennik Elbląski

Komentarze (6) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Jasio #1057820 | 88.220.*.* 17 kwi 2013 09:09

    Wpierw trzeba zniszczyć aby wartość była niższa w/g ekspertów a następnie sprywatyzować a po kilku latach zacząć odbudowę od początku i tak się historia kołem toczy a głupi niewolnik zapieprza na miskę zupy i niech się cieszy że ma pracę a za ile to nie ważne, ile mu da kombinator i to jest właśnie Polska demokracja w/g rządzących a winnych jak zwykle nie ma.Budujemy Polskę i dobrobyt dla następnych pokoleń. A prezesi i dyrektorzy jest to kadra zarządzająca o wysokich kwalifikacjach i z polecenia a za grosze nie będą zarządzać bo mogą odejść ze stanowisk i poszukać lepszej pracy.A praca ciężka odpowiedzialoność olbrzymia konsekwencji żadnych dlatego walczą o korytka.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Kronos #1057372 | 89.228.*.* 16 kwi 2013 20:26

    A co Władze Samorządowe zrobiły, by uratować przed zamknięciem ta linię? Przewozy Regionalne zawiesiły już dawno kursowanie pociągów na tej linii. Od kilku lat już nie jeżdżą tam pociągi. Więc o co bój?

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. gulek #1055590 | 88.220.*.* 15 kwi 2013 09:31

    z 30 late temu samochodów nie było to ludzie tylko pociągami jeździli, i przez największe zadupia szły trakcje. A teraz praktycznie kazdy ma swoje auto, albo mozliwość wynajęcia, wiec czy opłaca się pędzać skład ktory jedzie na pusto?

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. diuk #1052241 | 83.25.*.* 12 kwi 2013 00:41

    Podkłady kolejowe na tej trasie sa w 30% poprostu przegnite,wiec prędzej czy pózniej dojdzie do tragedii .A zdjęcie wręcz zajeb..te,widać dokładnie w jakim stanie sa szyny,ale co tam jak ktoś zginie to sie znajdzie koziołek jak w gronowie

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. pan pikuś #1052232 | 77.254.*.* 12 kwi 2013 00:09

    Pensyjki szlachcie pkp obniżyć!!!!! odrazu pomoże...???

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (6)