Poniedziałek, 20 sierpnia 2018. Imieniny Bernarda, Sabiny, Samuela

Wszystkie autobusy będą nowe, ale nie od stycznia



2013-12-05 07:00:00 (ost. akt: 2013-12-04 18:05:50)

Autor zdjęcia: Ryszard Biel

Umowa z pierwszym przewoźnikiem jest już podpisana. Od stycznia, osiem linii autobusowych będzie obsługiwała spółka Arriva z Torunia. W Elblągu powstaje już oddział tej firmy. Docelowo pracę w nim znajdzie około 55 osób, w zdecydowanej większości - kierowcy.



Arriva będzie obsługiwała linie komunikacji miejskiej numer: 7, 9, 12, 16, 21, 22, 23 i 100, które były wpisane do trzeciego przetargowego pakietu. Na trasy wyjedzie 17 fabrycznie nowych autobusów. Ale nie od razu.

— Przetarg w naszym pakiecie został rozstrzygnięty bardzo późno. Od podpisania umowy z Zarządem Komunikacji Miejskiej w Elblągu upłynęło zaledwie kilka dni. W tak szybkim tempie nie kupimy nowych autobusów. Dlatego na początku będziemy musieli korzystać z używanych pojazdów. W styczniu, na elbląskie ulice wyjedzie tylko pięć nowych autobusów — informuje Krzysztof Liszewski, dyrektor Regionu Północ spółki Arriva.






— Zgodnie z warunkami przetargu, średni wiek taboru, wykorzystywanego przez przewoźników nie będzie mógł przekraczać 8 lat — przypomina Michał Górecki, specjalista ds. marketingu i komunikacji społecznej w ZKM w Elblągu — Ale jeżeli przewoźnik będzie chciał wprowadzić do obsługi linii fabrycznie nowe autobusy to tymczasowo — najpóźniej do września 2014 roku - w zamian za nowe a nie dostarczone jeszcze pojazdy, dopuszczone będzie użytkowanie wozów starszych, jednak wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2000 roku.



Tymczasowe autobusy nie będą musiały mieć monitoringu. Krzysztof Liszewski zapewnia, że nowe wozy dojadą do Elbląga na pewno wcześniej, niż we wrześniu.
W Elblągu powstaje już oddział spółki.

— Czasu mamy naprawdę bardzo mało — podkreśla Krzysztof Liszewski. — Teraz szukamy siedziby dla naszego oddziału. Mam nadzieję, że w ciągu kilku najbliższych dni będziemy już znali nasz elbląski adres.





Docelowo, w elbląskim oddziale Arrivy ma pracować ok. 55 osób, w tym 47 - 50 kierowców.

— Zakładamy, że na 55 pracowników, 54 to będą elblążanie — mówi Krzysztof Liszewski. — Teraz mamy mniej więcej połowę potrzebnych nam w Elblągu pracowników. Publikujemy ogłoszenia, współpracujemy z Powiatowym Urzędem Pracy. Mam nadzieję, że do końca grudnia skompletujemy załogę.



Wciąż nie wiadomo jeszcze kto będzie obsługiwał pozostałe linie, wpisane do pakietu pierwszego (nr: 6, 8, 14, 15, 18, 19, 20) i drugiego (nr: 10, 11, 13, 17, 30, 31). Na pakiet pierwszy będzie musiał być rozpisany kolejny przetarg. O losach pakietu drugiego zadecyduje orzeczenie Krajowej Komisji Odwoławczej. W zależności od jego treści, albo od stycznia elblążan zacznie wozić spółka Warbus z Warszawy, albo ZKM i na ten pakiet będzie musiał rozpisać przetarg. Niezależnie od kłopotów ZKM z wyłonieniem nowych przewoźników, pasażerowie - jak zapewnia Michał Górecki - nie odczują skutków przetargowych zawirowań. 

Grażyna Gosk

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB