Ratusz wynajmę na godzinkę

2014-05-01 12:01:00(ost. akt: 2014-05-01 07:00:15)
Ratusz Staromiejski

Ratusz Staromiejski

Autor zdjęcia: fot. Ryszard Biel

Każdy, nawet osoba fizyczna, może wynająć na godziny jedną z miejskich sal konferencyjnych. Trzeba tylko spełnić podstawowy warunek: rodzaj organizowanego spotkania nie może być sprzeczny z przepisami prawa, czy z obyczajami i nie może powodować negatywnych skutków dla miasta. 

Niedawno ukazało się zarządzenie prezydenta, wprowadzające nowe stawki za najem tych pomieszczeń.
— Dotychczas obowiązujące ceny skalkulowane były w latach 2008 i 2011 — podkreśla Jerzy Wiadrowski, zastępca dyrektora Departamentu Organizacji i Nadzoru Urzędu Miejskiego w Elblągu.


Za darmo z ratuszowych sal mogą korzystać: departamenty Urzędu Miejskiego, wszystkie jednostki organizacyjne miasta, oraz wynajmujący, którzy wraz z miastem są współorganizatorami spotkań.

Pozostali za wynajęcie sali koncertowo-konferencyjnej w Ratuszu Staromiejskim muszą zapłacić 130 zł (poprzednio 120 zł za godzinę. Wynajęcie tzw. sali wielofunkcyjnej kosztuje 70 zł (bez zmian). Za 2-osobowy pokój gościnny jedna osoba zapłaci 30 zł, a dwie - 40 zł. Pokoje gościnne są wynajmowane wyłącznie dla gości Elbląskiej Orkiestry Kameralnej, Euroregionu Bałtyk i prezydenta miasta.

W ubiegłym roku wpływy z wynajmu sal w Ratuszu Staromiejskim były symboliczne: 3776 zł za wynajem sal i zaledwie 73,80 zł za wynajęcie pokoi. 
Swoim zarządzeniem prezydent wprowadził też opłatę za wynajęcie sali staromiejskiej w kamieniczkach przy ul. św. Ducha 3/4 (140 zł za godzinę) i sal: 300 (50 zł) oraz 300A (35 zł) w Urzędzie Miejskim przy ul. Łączności 1.

— Sale w urzędzie i w kamieniczkach nie były w ubiegłym roku wynajmowane — informuje Jerzy Wiadrowski.
gog

Źródło: Dziennik Elbląski