Tak ma wyglądać kanał przez Mierzeję Wiślaną

2016-04-07 15:08:30(ost. akt: 2016-04-07 23:37:07)
Projekt kanału przez Mierzeję Wiślaną

Projekt kanału przez Mierzeję Wiślaną

Autor zdjęcia: materiały promocyjne

W czwartek (7.04) w Elblągu po raz pierwszy zaprezentowano wizualizację tego, jak będzie wyglądał projekt kanału przez Mierzeję Wiślaną.

Podczas czwartkowej konferencji w Elblągu zaprezentowano już pierwsze wizualizacje tego, jak kanał będzie wyglądał.

Plany, aby przekopać Mierzeję Wiślaną pojawiały się już od wielu lat. Po ubiegłorocznych wyborach parlamentarnych, rząd Prawa i Sprawiedliwości zapowiedział, że budowa kanału żeglugowego będzie jednym z jego zadań priorytetowych. Ostatecznie zadecydowano, że najkorzystniejszą lokalizacją dla przekopu będzie miejscowość Nowy Świat (gm. Sztutowo).

Podczas konferencji w elbląskiej PWSZ minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk oraz zaproszeni eksperci opowiadali o planach związanych z inwestycją.

Rząd zapewnia, że ma już zgodę Komisji Europejskiej dotyczącą rozwiązań, które do tej pory stworzono i przedstawiono m.in. unijnym komisarzom.
— Do końca roku ogłosimy przetarg na aktualizację koncepcji oddziaływania na środowisko, by móc przedstawić Komisji Europejskiej kompleksowy projekt tego przedsięwzięcia ze szczególnym uwzględnieniem dyrektywy unijnej dotyczącej ochrony środowiska. Nie chcemy w tej kwestii żadnego niepotrzebnego konfliktu z Komisją Europejską. Tym bardziej, że przekop przez Mierzeję to nasz wspólny interes, bo ma znaczenie strategiczne nie tylko dla bezpieczeństwa Polski, ale dla całej wschodniej granicy Unii Europejskiej — mówił w czwartek w Elblągu minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

W 2017 r. ma zostać przygotowana dokumentacja techniczna do zadania. Rząd planuje rozpocząć budowę kanału na przełomie 2018 i 2019 r. Inwestycja ma kosztować ok. 800 mln zł i będzie gotowa w 2022 r.
— Zostanie sfinansowana w całości z pieniędzy budżetu państwa, nie będziemy się starali o unijne dofinansowanie — podkreślał minister Gróbarczyk.

Plany zakładają, że kanał będzie miał ok 1,3 km długości oraz 60 metrów szerokości. Od strony morza będzie to tor podejściowy o głębokości 5,5 metra.

• więcej w piątkowym wydaniu Dziennika Elbląskiego

Źródło: Dziennik Elbląski

Komentarze (19) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. :) #1970849 | 46.112.*.* 7 kwi 2016 15:26

    ...na obrazku zawsze ładnie wygląda :)...a w realu ...

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. ED #1970879 | 89.228.*.* 7 kwi 2016 16:16

      Dlaczego to tak skomplikowane, nie starczy łopatą rowu wykopać?

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz

    2. Sarmata #1970885 | 178.43.*.* 7 kwi 2016 16:19

      wygląda ok, trzymam kciuki, żeby inwestycja się udała - to jednak będzie bodziec do rozwoju Elbląga. PS Olsztyn trzyma kciuki

      Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz

    3. radeksio #1970888 | 83.23.*.* 7 kwi 2016 16:26

      Te samochody będą w kółko jeździć?

      Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. Ciul #1970894 | 7 kwi 2016 16:31

        Myślałem że poziom morza to poziom morza..a tam jakas śluza jest narysowana. WTF?

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        Pokaż wszystkie komentarze (19)