Tak będzie funkcjonował kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną [FILM]

2016-04-15 08:27:15(ost. akt: 2016-04-15 17:39:13)
Kadr z filmu promocyjnego

Kadr z filmu promocyjnego

Autor zdjęcia: Urząd Morski w Gdyni

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zaprezentowało wizualizację kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, łączącego Zatokę Gdańską i Zalew Wiślany.
Proponowane przez ministerstwo rozwiązania mają zgodę Komisji Europejskiej. – Zdecydowaliśmy się na lokalizację kanału przebiegającego przez Nowy Świat. Chcemy respektować i działać zgodnie z dyrektywami unijnymi związanymi z ochroną środowiska. Ogromną wagę przywiązujemy do działań kompensujących ewentualne szkody związane z oddziaływaniem na środowisko – podkreśla Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Trwają prace nad przygotowaniem konstrukcji finansowej inwestycji. Niebawem projektem ma zająć się komitet stały. Jeszcze w maju może zostać przyjęty przez rząd. Marek Gróbarczyk ma nadzieję, że negocjacje środowiskowe z Komisją Europejską uda się zakończyć w tym roku. Około 2 lat potrzeba na przygotowanie kompletnej dokumentacji, raportów, uzyskania zgód. Jeśli uda się rozpocząć budowę w 2018 roku, jest szansa zakończenia inwestycji w 2021-2022 roku.
Minister podkreślił, że inwestycja będzie realizowana w całości z pieniędzy zabezpieczonych na ten cel w budżecie państwa. Koszt całkowity szacowany jest na ok. 800 mln zł, tak naprawdę jednak konkretne kwoty poznamy po rozstrzygnięciu przetargów.

Oprac. na podstawie materiału Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Film można obejrzeć na profilu na Facebooku MGMiŻŚ:
Tak będzie wyglądał kanał

Źródło: Dziennik Elbląski

Komentarze (18) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. obrazek piekny #1976431 | 193.46.*.* 15 kwi 2016 08:51

    ale jaka głębokość od tego zależy być albo nie być dla Elblaga

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  2. z Ełku #1976447 | 31.6.*.* 15 kwi 2016 09:09

    Małe porównanie: 1) Druga linia Kanału Sueskiego - istnieje od 2014r. - długość 72km, czas realizacji 11 miesięcy, koszt w przeliczeniu na PLN to 351 milionów. 2) Planowany kanał na Mierzei Wiślanej - długość 1,1km, planowany czas realizacji 6 lat (72 miesiące), szacowany koszt to 800 milionów! I to by było na tyle w sprawie budowy kanału.

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. atrewqq #1976451 | 78.88.*.* 15 kwi 2016 09:13

      To już nic nie możemy zrobić we własnym kraju ... paranoja ... negocjacje środowiskowe z komisją europejską ? to jakiś żart. Kiedy Polska będzie suwerenna ?

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. asd #1976454 | 83.3.*.* 15 kwi 2016 09:14

        Nie no pięknie pięknie...nawet mewy sobie latają:)-nie ma co...wizualizacja aż "zapiera dech w piersiach"...pytanie tylko jedno, a gdzie kładka dla zwierzyny lądowej?...i ta zmiana organizacji ruchu taka płynna bez przestojów - ach cud natury i budownictwa....tylko kto na to kasę wyłoży wszystko...co z pogłębieniem toru wodnego do samego Elbląga...i pytanie zasadnicze...czy trochę nie przesadzamy z tym wszystkim, że tak niezbędny jest ten wielki port w Elblągu - porównując jaki jest tam przeładunek itp...przecież Gdańsk, Gdynia, Szczecin w zupełności wystarczą, a przecież jeszcze jak Pis udrożni Wisełkę, Odrę, Wartę i połączy nas z Morzem Czarnym....to po jaki grom jeszcze Elbląg?...Lepiej kasę przeznaczyć na drogi na Warmii i Mazurach...zrobienie 16 dwu pasmowej na całym odcinku za ta kasę i jeszcze zostanie na inne rzeczy

        Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

      2. z Ełku #1976455 | 31.6.*.* 15 kwi 2016 09:15

        Małe sprostowanie: przy budowie Kanału Sueskiego 351 milionów to oczywiście koszt budowy 1km.

        Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (18)