Sobota, 23 lutego 2019. Imieniny Damiana, Romana, Romany

Kolejny krok w stronę przekopu Mierzei. Poznaliśmy wykonawców projektu

2016-12-28 11:33:44 (ost. akt: 2016-12-28 11:39:17)

Autor zdjęcia: Urząd Morski w Gdyni

Konsorcjum firm Mosty Gdańsk i Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego opracują dokumentację przetargową dotyczącą budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.

Zobacz także: Kanał przez Mierzeję nie powstanie? Bukmacherzy przyjmują zakłady Kanał przez Mierzeję nie powstanie? Bukmacherzy przyjmują zakłady Rząd przyjął projekt ustawy dotyczącej budowy kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej. Przekop ma się rozpocząć w 2018 roku i zakończyć do 2022. W to, że...

Przetarg na wykonanie dokumentacji do tej inwestycji Urząd Morski w Gdyni ogłosił w październiku 2016 roku. 7 listopada nastąpiło pierwsze otwarcie ofert. Okazało się, że do przetargu stanęły wtedy dwa konsorcja firm Transprojekt Gdańsk i Wuprohyd oraz Mosty Gdańsk i Projmors. Jednak tylko oferta tej ostatniej mieściła się w budżecie zamawiającego opiewającego na 6,027 mln zł. Badanie ofert trwało kolejny miesiąc. Przed Bożym Narodzeniem poznaliśmy zwycięzcę przetargu.

Konsorcjum firm Mosty Gdańsk i Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego zrealizuje projekt budowy kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską wraz ze śluzami oraz portem postojowym od strony Zalewu Wiślanego. W zakres całego przedsięwzięcia mają wejść również połączenia drogowe i mostowe, w tym modernizacja wejścia do portu Elbląg na odcinku od Zalewu Wiślanego do mostu w Nowakowie oraz od mostu w Nowakowie w stronę Elbląga (odcinek ok. 2,5 km). Dodatkowo projekt zakłada utworzenie sztucznej wyspy lub wysp na Zalewie Wiślanym. Projektanci będą także nadzorować przebieg prac budowlanych. Dokumentacja projektowa ma być gotowa w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy.

W kwietniu w Elblągu zaprezentowano po raz pierwszy wizualizację kanału, który najprawdopodobniej zostanie wykonany w miejscowości Nowy Świat, w gminie Sztutowo (między Skowronkami a Przebrnem). Będzie miał ok 1,1 km długości oraz 80 metrów szerokości. Od strony morza będzie to tor podejściowy o głębokości 5 metrów. W drodze przekopu wykonane zostaną także obiekty mostowe i drogowe. Tych ostatnich boją się przede wszystkim mieszkańcy nadmorskich miejscowości usytuowanych na Mierzei Wiślanej i wskazują, że przekop odetnie ich od reszty świata.

— W projekcie przewidziano dwa mosty zwodzone na obydwu końcach śluzy. Otwarcie i zamknięcie przęseł mostów będzie skoordynowane z wrotami śluzy. Przy wchodzeniu statku do śluzy zawsze jedne wrota są zamknięte, toteż jeden z mostów też zawsze będzie zamknięty, a co za tym idzie - będzie przejezdny. Sam ruch drogowy będzie zaś sterowany sygnalizacją świetlną i z automatycznie zamykanymi szlabanami — tłumaczył w kwietniu Tadeusz Hatalski, ówczesny dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.

Rząd planuje rozpocząć budowę kanału na przełomie 2018 i 2019 r. Inwestycja ma kosztować ok. 800 mln zł, zostanie w całości sfinansowana z budżetu państwa, i ma być gotowa w 2022 r.
as

Źródło: Dziennik Elbląski

Komentarze (9) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. bobi #2144870 | 37.248.*.* 28 gru 2016 20:07

    oj ludzie juz niedługo będziemy leżeć i kwiczeć bo skąd kasy na to nabiorą ?? tu parę milionów tam parę miliardów itp.itd. a i jeszcze damę kupują bedą nas doić nowymi podatkami zeby za te swoje kaprysy płacić

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Stomilowiec #2144740 | 79.191.*.* 28 gru 2016 17:15

    Bardzo dobra decyzja. Brawo PIS. Szkoda tylko ze POpaprancy wydawali kasę na kompromitujące lotnisko w krzakach, Zimne termy czy tramwaje w Olsztynie. WSTYP POpaprancy!!!!!

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. do Podzielić #2144727 | 95.90.*.* 28 gru 2016 16:56

    Zapomniałeś o sobie: psychiatryk !

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. Podzielić #2144628 | 37.47.*.* 28 gru 2016 14:02

    Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Elbląg i okolice - pomorskie, Iława i Ostróda oraz Nowe Miasto Lubawskie - Kujawsko - Pomorskie, Olsztyn i Olsztynek, Nidzica, Działdowo - Mazowieckie, Dobra Miasto , Lidzbark Warmiński, Orneta, Ketrzyn, Bartoszyce - Obwód Kalingradzki, Ełk, Pisz, Węgorzewo - Białostockie. Taka moja propozycja.

    1. do QWE #2144610 | 95.90.*.* 28 gru 2016 13:38

      Zapytaj się Niemców, którzy mają wszystkie wymienione przez Ciebie problemy na co dzień i jeszcze więcej, a mimo tego inwestują pieniądze w kanały na potęgę. Po co to marudzenie, skoro wszędzie takie inwestycje są rentowne.

      Ocena komentarza: warty uwagi (9) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      Pokaż wszystkie komentarze (9)