Kolejny krok w stronę przekopu Mierzei. Poznaliśmy wykonawców projektu
2016-12-28 11:33:44(ost. akt: 2016-12-28 11:39:17)
Konsorcjum firm Mosty Gdańsk i Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego opracują dokumentację przetargową dotyczącą budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Kanał przez Mierzeję nie powstanie? Bukmacherzy przyjmują zakłady
Przetarg na wykonanie dokumentacji do tej inwestycji Urząd Morski w Gdyni ogłosił w październiku 2016 roku. 7 listopada nastąpiło pierwsze otwarcie ofert. Okazało się, że do przetargu stanęły wtedy dwa konsorcja firm Transprojekt Gdańsk i Wuprohyd oraz Mosty Gdańsk i Projmors. Jednak tylko oferta tej ostatniej mieściła się w budżecie zamawiającego opiewającego na 6,027 mln zł. Badanie ofert trwało kolejny miesiąc. Przed Bożym Narodzeniem poznaliśmy zwycięzcę przetargu.
Konsorcjum firm Mosty Gdańsk i Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego zrealizuje projekt budowy kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską wraz ze śluzami oraz portem postojowym od strony Zalewu Wiślanego. W zakres całego przedsięwzięcia mają wejść również połączenia drogowe i mostowe, w tym modernizacja wejścia do portu Elbląg na odcinku od Zalewu Wiślanego do mostu w Nowakowie oraz od mostu w Nowakowie w stronę Elbląga (odcinek ok. 2,5 km). Dodatkowo projekt zakłada utworzenie sztucznej wyspy lub wysp na Zalewie Wiślanym. Projektanci będą także nadzorować przebieg prac budowlanych. Dokumentacja projektowa ma być gotowa w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy.
W kwietniu w Elblągu zaprezentowano po raz pierwszy wizualizację kanału, który najprawdopodobniej zostanie wykonany w miejscowości Nowy Świat, w gminie Sztutowo (między Skowronkami a Przebrnem). Będzie miał ok 1,1 km długości oraz 80 metrów szerokości. Od strony morza będzie to tor podejściowy o głębokości 5 metrów. W drodze przekopu wykonane zostaną także obiekty mostowe i drogowe. Tych ostatnich boją się przede wszystkim mieszkańcy nadmorskich miejscowości usytuowanych na Mierzei Wiślanej i wskazują, że przekop odetnie ich od reszty świata.
— W projekcie przewidziano dwa mosty zwodzone na obydwu końcach śluzy. Otwarcie i zamknięcie przęseł mostów będzie skoordynowane z wrotami śluzy. Przy wchodzeniu statku do śluzy zawsze jedne wrota są zamknięte, toteż jeden z mostów też zawsze będzie zamknięty, a co za tym idzie - będzie przejezdny. Sam ruch drogowy będzie zaś sterowany sygnalizacją świetlną i z automatycznie zamykanymi szlabanami — tłumaczył w kwietniu Tadeusz Hatalski, ówczesny dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Rząd planuje rozpocząć budowę kanału na przełomie 2018 i 2019 r. Inwestycja ma kosztować ok. 800 mln zł, zostanie w całości sfinansowana z budżetu państwa, i ma być gotowa w 2022 r.
as
as
Źródło: Dziennik Elbląski
Komentarze (9) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
bobi #2144870 | 37.248.*.* 28 gru 2016 20:07
oj ludzie juz niedługo będziemy leżeć i kwiczeć bo skąd kasy na to nabiorą ?? tu parę milionów tam parę miliardów itp.itd. a i jeszcze damę kupują bedą nas doić nowymi podatkami zeby za te swoje kaprysy płacić
odpowiedz na ten komentarz
Stomilowiec #2144740 | 79.191.*.* 28 gru 2016 17:15
Bardzo dobra decyzja. Brawo PIS. Szkoda tylko ze POpaprancy wydawali kasę na kompromitujące lotnisko w krzakach, Zimne termy czy tramwaje w Olsztynie. WSTYP POpaprancy!!!!!
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz
do Podzielić #2144727 | 95.90.*.* 28 gru 2016 16:56
Zapomniałeś o sobie: psychiatryk !
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Podzielić #2144628 | 37.47.*.* 28 gru 2016 14:02
Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Elbląg i okolice - pomorskie, Iława i Ostróda oraz Nowe Miasto Lubawskie - Kujawsko - Pomorskie, Olsztyn i Olsztynek, Nidzica, Działdowo - Mazowieckie, Dobra Miasto , Lidzbark Warmiński, Orneta, Ketrzyn, Bartoszyce - Obwód Kalingradzki, Ełk, Pisz, Węgorzewo - Białostockie. Taka moja propozycja.
do QWE #2144610 | 95.90.*.* 28 gru 2016 13:38
Zapytaj się Niemców, którzy mają wszystkie wymienione przez Ciebie problemy na co dzień i jeszcze więcej, a mimo tego inwestują pieniądze w kanały na potęgę. Po co to marudzenie, skoro wszędzie takie inwestycje są rentowne.
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)