Umowa podpisana. Projekt kanału przez Mierzeję powstanie do sierpnia 2018 r.

2017-02-24 11:22:49(ost. akt: 2017-02-24 11:43:41)

Autor zdjęcia: Urząd Morski w Gdyni

W siedzibie Urzędu Morskiego w Gdyni odbyło się podpisanie umowy na wykonanie dokumentacji dotyczącej budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
Ze strony Inwestora umowę podpisał dyrektor Urzędu Morskiego Wiesław Piotrzkowski a ze strony wykonawcy Tomasz Michnowicz, przedstawiciel konsorcjum firm: Mosty Gdańsk i Biura Projektów Budownictwa Morskiego Projmors. Umowa przewiduje wykonanie opracowań w ciągu 18 miesięcy od dnia podpisania umowy oraz pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie budowy. Koszt dokumentacji wyniesie 4,27 mln zł netto (5,25 mln zł brutto).

Przedmiotem umowy jest opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną - drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” w tym:
— śluzy z konstrukcją zamknięć,
— kanału głównego i odcinków połączeniowych z awanportem
— portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej oraz portem postojowym – stanowiskami postojowymi od strony Zalewu Wiślanego (w zależności wyników falowania).

Ponadto w zakres przedsięwzięcia wchodzą: połączenia drogowe, mostowe wraz z infrastrukturą towarzyszącą: modernizacja wejścia do portu Elbląg, tor wodny od Zatoki Elbląskiej do wybranej lokalizacji kanału żeglugowego, sztuczna wyspa/wyspy na Zalewie Wiślanym.


Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. j. #2189568 | 83.6.*.* 25 lut 2017 07:36

    Bezsens i głupota ekonomiczna! Chyba lepiej i taniej zrobić pochylnię jak na kanale . To tylko około 1000 mb czyli 1 km. Taniej - bezpieczniej dla środowiska i dla ludzi, a jaka atrakcja turystyczna by była!

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. Durni mamy wielu #2189531 | 77.253.*.* 25 lut 2017 00:32

    Skrajny idiotyzm, na koszt podatnika. Niemcy 2 x podchodzili do tego temu i dali sobie na luz. Dzisiaj cała Mierzeja protestuje, Gdańsk ma to w dupie, chociaż Mierzeja należy do niego, ponieważ wie, ze mieszkańcy Mierzei są przeciw. I nikt dzisiaj nie może odpowiedzieć na podstawowe pytanie: Co będzie przywożone drogą wodną do Elbląga ? - Co będzie wywożone drogą wodną z Elbląga ??

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  3. Lecner #2189426 | 94.254.*.* 24 lut 2017 19:52

    Czytając ze zrozumieniem dowiadujemy się,że dokumentację projektową dla budowy kanału żeglugowego wykona firma Projmors za 5.25 mln brutto do końca 2018r.To jest dopiero dokumentacja za takie pieniądze,a realizacja pewnie nie ruszy z miejsca.To jest wyborczy pic na wodę ,a taki żałosny "stomilowiec" już ma erekcję.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  4. stomilowiec #2189325 | 79.191.*.* 24 lut 2017 17:38

    Brawo PIS. Ten przekop już dawno temu winien być zrobiony ale POpaprancy woleli budować nikomu nie potrzebne lotnisko w krzakach oraz zimne termy. Liczę że PO będą odpowiadać karnie

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. operacja BUŚ #2189223 | 82.214.*.* 24 lut 2017 15:18

      Rasowi kretyni. Wystarczy spojrzeć jaki wpływ na Mierzeję Helską ma port we Władysławowie. Jakie jednostki będą mogły wchodzić przez ten przekop? W przybliżeniu takie, jak do Kołobrzegu. Czy Kołobrzeg, jest potęgą ekonomiczną w skali Bałtyku? Na 770 km linii brzegowej mamy 4 duże porty morskie i kilka mniejszych. Elbląg już funkcjonuje i bez przekopu. Przeładunki są mizerne. To jest obliczone tylko na przyszłoroczne wybory samorządowe. Ludzie, obudźcie się wreszcie! Tracimy 4 lata najlepszego okresu w historii Polski na realizowanie urojonych wizji chorego człowieka żyjącego w czasach Gomułki. Obyśmy nie stracili więcej. Trzeba przegonić tą hołotę, tam gdzie pasują idealnie, czyli na Wschód.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (8)