Umowa podpisana. Projekt kanału przez Mierzeję powstanie do sierpnia 2018 r.

2017-02-24 11:22:49(ost. akt: 2017-02-24 11:43:41)

Autor zdjęcia: Urząd Morski w Gdyni

W siedzibie Urzędu Morskiego w Gdyni odbyło się podpisanie umowy na wykonanie dokumentacji dotyczącej budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
Ze strony Inwestora umowę podpisał dyrektor Urzędu Morskiego Wiesław Piotrzkowski a ze strony wykonawcy Tomasz Michnowicz, przedstawiciel konsorcjum firm: Mosty Gdańsk i Biura Projektów Budownictwa Morskiego Projmors. Umowa przewiduje wykonanie opracowań w ciągu 18 miesięcy od dnia podpisania umowy oraz pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie budowy. Koszt dokumentacji wyniesie 4,27 mln zł netto (5,25 mln zł brutto).

Przedmiotem umowy jest opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną - drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” w tym:
— śluzy z konstrukcją zamknięć,
— kanału głównego i odcinków połączeniowych z awanportem
— portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej oraz portem postojowym – stanowiskami postojowymi od strony Zalewu Wiślanego (w zależności wyników falowania).

Ponadto w zakres przedsięwzięcia wchodzą: połączenia drogowe, mostowe wraz z infrastrukturą towarzyszącą: modernizacja wejścia do portu Elbląg, tor wodny od Zatoki Elbląskiej do wybranej lokalizacji kanału żeglugowego, sztuczna wyspa/wyspy na Zalewie Wiślanym.


Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Czytajcie ze zrozumieniem #2189088 | 83.31.*.* 24 lut 2017 11:57

    Będzie tylko projekt a nie przekop!!! i na projekcie zabawa się skończy!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. operacja BUŚ #2189223 | 82.214.*.* 24 lut 2017 15:18

      Rasowi kretyni. Wystarczy spojrzeć jaki wpływ na Mierzeję Helską ma port we Władysławowie. Jakie jednostki będą mogły wchodzić przez ten przekop? W przybliżeniu takie, jak do Kołobrzegu. Czy Kołobrzeg, jest potęgą ekonomiczną w skali Bałtyku? Na 770 km linii brzegowej mamy 4 duże porty morskie i kilka mniejszych. Elbląg już funkcjonuje i bez przekopu. Przeładunki są mizerne. To jest obliczone tylko na przyszłoroczne wybory samorządowe. Ludzie, obudźcie się wreszcie! Tracimy 4 lata najlepszego okresu w historii Polski na realizowanie urojonych wizji chorego człowieka żyjącego w czasach Gomułki. Obyśmy nie stracili więcej. Trzeba przegonić tą hołotę, tam gdzie pasują idealnie, czyli na Wschód.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

    2. Muczaczos #2189129 | 91.228.*.* 24 lut 2017 12:38

      Mało tego powstały projekt do 2018 roku ( brawo Czytajcie ze zrozumieniem) dopiero potem zapadnie decyzja w którym miejscu będą kopać!!!!!!!!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

    3. Durni mamy wielu #2189531 | 77.253.*.* 25 lut 2017 00:32

      Skrajny idiotyzm, na koszt podatnika. Niemcy 2 x podchodzili do tego temu i dali sobie na luz. Dzisiaj cała Mierzeja protestuje, Gdańsk ma to w dupie, chociaż Mierzeja należy do niego, ponieważ wie, ze mieszkańcy Mierzei są przeciw. I nikt dzisiaj nie może odpowiedzieć na podstawowe pytanie: Co będzie przywożone drogą wodną do Elbląga ? - Co będzie wywożone drogą wodną z Elbląga ??

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    4. j. #2189568 | 83.6.*.* 25 lut 2017 07:36

      Bezsens i głupota ekonomiczna! Chyba lepiej i taniej zrobić pochylnię jak na kanale . To tylko około 1000 mb czyli 1 km. Taniej - bezpieczniej dla środowiska i dla ludzi, a jaka atrakcja turystyczna by była!

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (8)