Elbląg inwestuje w tramwaje. Remont zajezdni i węzeł przesiadkowy do 2020 roku
2018-03-12 07:25:32(ost. akt: 2018-03-12 07:31:18)
Remont zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej, a także budowa węzła przesiadkowego na Alei Grunwaldzkiej. To kolejne "tramwajowe" inwestycje w Elblągu, które zostaną dofinansowane przez Unię Europejską kwotą prawie 10 mln zł. Teraz miasto szuka firmy, która wykona te zadania.
Czytaj e-wydanie Nowa infrastruktura tramwajowa ma być gotowa do końca stycznia 2020 r. Dofinansowanie z kasy Unii Europejskiej zostanie przeznaczone m.in. na remont zajezdni tramwajowej na ul. Browarnej. Stara hala stalowa zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstanie nowa, przestronna hala dwunawowa. W jednej znajdą się pomieszczenia konserwacyjno-naprawcze, a w drugiej myjnia do mycia wagonów. Oprócz tego zostanie wybudowane nowe torowisko wraz z trakcją tramwajową na terenie zajezdni przy ul. Browarnej.
Prace będą wykonywane także na ul. Grunwaldzkiej, w okolicach Placu Dworcowego. Tutaj powstanie węzeł przesiadkowy, zostaną także przebudowane perony przystanków tramwajowych na wysokości dworca PKP i powstanie odcinek chodnika wraz ze ścieżką rowerową w Alei Grunwaldzkiej. Na peronach zostaną także zamontowane elementy małej architektury wraz z uzbrojeniem, obejmującej między innymi zakup i montaż tablic informacji pasażerskiej, biletomatów, gabloty informacyjnej, stojaków rowerowych, wiat pasażerskich i koszy na śmieci. Istniejące wiaty na pętli autobusowej zostaną za to doświetlone, co poprawi bezpieczeństwo pasażerów.
— To kolejny krok w rozwoju trakcji tramwajowej w mieście i niskoemisyjnego transportu publicznego, czyli tego najbardziej ekologicznego — mówił prezydent Elbląga Witold Wróblewski w listopadzie 2017 r.
Teraz Urząd Miejski ogłosił przetarg na wykonanie tych prac. Zainteresowane formy swoje oferty mogą składać do 26 marca.
Warto przypomnieć, że z unijnych pieniędzy zostaną też zakupione trzy nowe tramwaje. Niskopodłogowe wagony o długości 14,3 metra wykona firma spółka Modertrans, która w czerwcu 2017 r. podpisała z miastem umowę na ich realizację. Od tego momentu firma ma dwa lata na dostarczenie nowego taboru.
— Innowacja w nowym taborze będzie polegała na tym, że w części środkowej znajdzie się niska podłoga wielkości 40 procent powierzchni wewnętrznej wagonu. Sam wagon będzie miał nieco ponad 14 metrów długości: jest to długość porównywalna do wagonów typu Konstal — mówił Andrzej Sawicki, dyrektor spółki Tramwaje Elbląskie.
as
— Innowacja w nowym taborze będzie polegała na tym, że w części środkowej znajdzie się niska podłoga wielkości 40 procent powierzchni wewnętrznej wagonu. Sam wagon będzie miał nieco ponad 14 metrów długości: jest to długość porównywalna do wagonów typu Konstal — mówił Andrzej Sawicki, dyrektor spółki Tramwaje Elbląskie.
as
Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
olo #2460222 | 213.73.*.* 12 mar 2018 13:23
Dajcie zdjęcie tej starej hali.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
Akcjat4 #2460067 | 31.0.*.* 12 mar 2018 10:50
Tu potrzeba taboru i to natychmiast!
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
er ce #2459995 | 83.21.*.* 12 mar 2018 09:19
Ludzie ratujcie piękną izabytkową zajezdnię. Ciekawe co na to Urząd Konserwatora Zabytków?
odpowiedz na ten komentarz
Szukają firmy ??? #2459959 | 88.156.*.* 12 mar 2018 08:21
To może by tak Bajzel Lolę z Olsztyna im polecić ??? Wszak Betoniarz musi mieć o nich " dobre " zdanie skoro ich jeszcze z Olsztyna nie wyp ****olił
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
j. #2459957 | 83.6.*.* 12 mar 2018 08:13
Mało kto pamięta że pierwsze tramwaje Elbląg dostał z Olsztyna po likwidacji 2 olsztyńskich linii tramwajowych....
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)