Ekspresówka gotowa w 80 procentach. Zobacz zdjęcia z budowy S7 Elbląg - Gdańsk
2018-06-27 13:57:02(ost. akt: 2018-06-27 14:08:50)
Prace na budowie ekspresowej "siódemki" między Elblągiem a Gdańskiem są wykonane w ponad 80 procentach. Jeżeli nie wystąpią nagłe problemy, to już w lipcu pojedziemy 7-kilometrowym odcinkiem nowej drogi między Kiezmarkiem a południową obwodnicą Gdańska.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że prace przy budowie drogi S7 idą zgodnie z planem. W środę (27.06) nastąpi przełożenie ruchu na fragment ekspresówki w okolicach Kmiecina, o długości niespełna 1,6 km. Najprawdopodobniej w lipcu szykuje się jednak poważniejsza zmiana w ruchu, która obejmie początek trasy od Koszwał (koniec Południowej Obwodnicy Gdańska) do Kiezmarka.
— Tam wykonawca jest w trakcie prac i odbiorów odcinka jezdni północnej o długości 7 km. To znacznie ułatwi i poprawi poruszanie się drogą krajową nr 7, ponieważ pozwoli przełożyć ruch z wąskiej drogi objazdowej i rond tymczasowych na szerszą, prostą drogę z poboczem. Będzie tam obowiązywała tymczasowa organizacja ruchu z ograniczeniem prędkości, a sam ruch będzie odbywał się dwukierunkowo. Jednak będzie to duże ułatwienie — mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
I zapewnia, że prace przy budowie drogi ekspresowej S7 na odcinku Elbląg-Gdańsk wchodzą w decydującą i najbardziej intensywną fazę.
— Na obu odcinkach trasa jest zaawansowana w ok. 82-85 procentach. Wykonawca na trasie zasadniczej kontynuował wzmocnienia podłoża oraz roboty ziemne. Trwają także prace przy konstrukcji jezdni i wykonywaniu warstw bitumicznych nawierzchni. Na obiektach mostowych trwają prace wykończeniowe bądź konstrukcyjne - w zależności od zaawansowania — dodaje Piotr Michalski.
— Na obu odcinkach trasa jest zaawansowana w ok. 82-85 procentach. Wykonawca na trasie zasadniczej kontynuował wzmocnienia podłoża oraz roboty ziemne. Trwają także prace przy konstrukcji jezdni i wykonywaniu warstw bitumicznych nawierzchni. Na obiektach mostowych trwają prace wykończeniowe bądź konstrukcyjne - w zależności od zaawansowania — dodaje Piotr Michalski.
Pod koniec maja zakończono także budowę ustroju nośnego obu mostów wiślanych na pierwszym odcinku trasy i obecnie prowadzone są na nich prace wykończeniowe. Jak wskazuje Piotr Michalski, nowe obiekty są zbliżone rozmiarami do „starego” mostu, jedynie konstrukcja jest żelbetowa, a nie stalowa. Filary obu budowanych obiektów są wspólne, a przęsła są osobnymi konstrukcjami.
Intensywne prace prowadzone są także na obiektach na drugim odcinku trasy, gdzie robotnicy wykonują obecnie warstwy bitumiczne nawierzchni z tzw. asfaltu lanego.
— To droższy materiał, ale lepiej izoluje od działania wody i jako ciekawostkę należy dodać, że nie trzeba go wałować walcami — tłumaczy Piotr Michalski.
— To droższy materiał, ale lepiej izoluje od działania wody i jako ciekawostkę należy dodać, że nie trzeba go wałować walcami — tłumaczy Piotr Michalski.
Przejezdność trasy głównej ma być zapewniona już jesienią. Obecnie analizowane są jeszcze roszczenia wykonawców, co do warunków pogodowych w 2017 r.
— Bez względu na rozstrzygnięcia w tym zakresie z trasy głównej na obu odcinkach kierowcy pojadą w październiku tego roku — kończy Michalski.
— Bez względu na rozstrzygnięcia w tym zakresie z trasy głównej na obu odcinkach kierowcy pojadą w październiku tego roku — kończy Michalski.
Trwająca od 2015 r. budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Pierwszy, z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego, buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,335 mld zł (netto), czyli ok. 66 mln zł za kilometr. Kolejny odcinek, budowany przez Budimex, zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim, a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,281 mld zł (netto), co daje 64 mln zł za kilometr.
Wysokie koszty budowy wynikają z trudnych warunków geologicznych na Żuławach, bowiem droga przebiegać będzie po gruntach podmokłych, a te trzeba wzmacniać, a miejscami budować estakady.
as
as
Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Mieszkaniec Kiezmarka #2560095 | 89.230.*.* 21 sie 2018 14:01
Jest 21 sierpnia 2018 i dotąd nie otwarto obiecanego odcinka S7 Koszwały-Kiezmark. Kiedy wreszcie to nastąpi?
odpowiedz na ten komentarz
Jonek #2529584 | 31.182.*.* 2 lip 2018 22:03
Jeszcze chwilę temu czytałem że w połowie czerwca przejedziemy 7 km odcinkiem tej trasy pojedziemy w połowie czerwca, teraz czytam że w lipcu , a na pewno na początku sierpnia dowiemy się że w sierpniu... Po co pisać takie PIERDOŁY. Komu to potrzebne. Wykonawca się lepiej czuje ??? Lepiej już nic nie pisać tylko po prostu otworzyć jak będzie gotowy ten nędzny kawałek 7 km....
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
loki #2527428 | 83.23.*.* 28 cze 2018 14:29
Zakonczenie całego odcinka Elblag -Gdańsk .To ide o zakład że połowa przyszłego 2019 roku.Wczoraj przejechałem cała trase i stwierdzam ze ktos tu kłamie.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
Przemek #2527414 | 188.137.*.* 28 cze 2018 14:07
Czyli z prostej kalkulacji wynika, że jesteśmy już na finiszu. Lipiec brzmi optymistycznie i oby tak pozostało. Trzymam kciuki za wykonawców, żeby dali pracę w terminie.
odpowiedz na ten komentarz
s7 #2527253 | 89.231.*.* 28 cze 2018 08:52
a odcinek Elbląg-Nowy Dwór też skończą do października ? raczej NIE
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz