Poniedziałek, 19 listopada 2018. Imieniny Elżbiety, Faustyny, Pawła

Dantejskie sceny w kolejce po bilet. Przewozy Regionalne przepraszają elblążan i turystów

2018-07-10 18:00:16 (ost. akt: 2018-07-11 13:31:37)
Kolejka po bilety na dworcu w Elblągu

Kolejka po bilety na dworcu w Elblągu

Autor zdjęcia: Anna Dawid

Ponad godzinę trzeba stać w kolejce do kasy na elbląskim dworcu, by kupić bilet na pociąg. Sprzedaż prowadzona jest w jednej, a nie jak dotychczas w trzech kasach. Powodem jest brak osób chętnych do pracy w okienku kasowym.

Kto chce kupić bilet na pociąg w dworcowej kasie w Elblągu, ten musi uzbroić się w cierpliwość. Niekiedy trzeba stać w kolejce nawet przez godzinę.

— Jest to jakiś absurd. Otwarta jest tylko jedna z trzech kas. Tydzień temu, gdy kupowałam bilet stałam w kolejce ponad godzinę. Na dodatek zostałam jeszcze niemiło potraktowana przez kasjerkę, która powiedziała, że nic się nie stanie, jeśli postoję jeszcze trochę, bo ona w pierwszej kolejności sprzedaje bilety na pociągi Intercity — mówi pani Ania Kowalska, elblążanka.

Sprawa jest na tyle uciążliwa dla pasażerów, że musiał nawet interweniować prezydent Elbląga Witold Wróblewski.
— Nie jest to wprawdzie kompetencja samorządu, jednak to, jak obsługiwani są pasażerowie na elbląskim dworcu ma wpływ na postrzeganie i wizerunek naszego miasta. Dlatego podjąłem interwencję i wystąpiłem do Przewozów Regionalnych o postawienie biletomatów i dodatkową obsługę kasową. Temat ten podejmę również na spotkaniu w samorządzie województwa, które jest organizatorem transportu publicznego w naszym regionie — mówił podczas konferencji prasowej prezydent Witold Wróblewski.

Jak podkreślił prezydent Wróblewski, sezon wakacyjny niesie ze sobą zwiększenie zainteresowania przejazdami kolejowymi.
— Zwracam się z wnioskiem o uruchomienie punktów kasowych Przewozów Regionalnych oraz rozpatrzenie możliwości wprowadzenia biletomatu na tutejszym dworcu. W obecnej chwili podróżni borykają się z trudną do wytłumaczenia sytuacją na dworcu w Elblągu. Otwarta jest jedynie kasa spółki PKP Intercity w godz. 7:00-16:45, natomiast dwie istniejące kasy spółki Przewozy Regionalne pozostają zamknięte. Taki stan rzeczy jest nieakceptowalny przez mieszkańców. Podróżujący stoją w bardzo długich kolejkach, w których czas oczekiwania dochodzi nawet do 60 minut — napisał do Przewozów Regionalnych prezydent Elbląga.

Przyczyna zamknięcia dwóch dworcowych kas w Elblągu jest prosta, a niektórych może też zaskoczyć. Brak jest chętnych do pracy w okienku kasowym. Jak mówi Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych prowadzenie kas spółka zleca firmie zewnętrznej. Firma ta z dnia na dzień, jak podkreśla Lebada, musiała zamknąć kasy z powodu odejścia pracowników, a nowych, mimo kilku prób nie znalazła.

— Kasa biletowa jest nieczynna z uwagi na to, że dotychczasowy agent zrezygnował z prowadzenia działalności. Bardzo przepraszamy pasażerów za niedogodności. Obecnie trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie agenta sprzedaży biletów w kasie biletowej POLREGIO na dworcu PKP w Elblągu i działania te traktujemy priorytetowo. Oferty można składać do 23 lipca br. Jeżeli zostanie wybrany agent, kasa biletowa będzie mogła zostać uruchomiona najwcześniej pod koniec sierpnia — mówi Dominik Lebda.

Rzecznik dodaje, że tymczasem pasażerowie mogą kupować bilety m.in. przez Internet.
— Można je kupić przez Internetowy System Sprzedaży (IPR), który dostępny jest na stronie www.polregio.pl, w aplikacji mobilnej SkyCash-PR - aplikacja ta dostępna dla urządzeń z system operacyjnym (m.in. Android, iOS, Windows Phone), dostępnej na stronie internetowej Przewozów Regionalnych (www.polregio.pl) w zakładce „Dla podróżnych”. Bilet można też kupić poprzez platformę i aplikację mobilną e-podróżnik.pl i koleo.pl oraz poprzez stronę internetową bilkom.pl — wylicza Lebda.

Bilety można również kupić w salonikach prasowych Kolportera, które znajdują się w następujących lokalizacjach: ul. Chełmońskiego 8 (tel. 552 359 708) salonik czynny: pon - pt: 6:00 - 20:00; sob: 7:00 - 20:00; nd: 8:00 - 14:00, ul. Pułkownika Dąbka 152 (CH Ogrody tel. 502 434 999) salonik czynny pon - sob: 9:00 - 21:00; nd: 10:00 - 20:00. W godzinach, w których nie jest czynna kasa biletowa PKP Intercity na dworcu w Elblągu, bilet bez dodatkowej opłaty można nabyć u obsługi pociąg. Przypominamy, że pociągach Regio nie można płacić kartą.
daw

Źródło: Dziennik Elbląski

Komentarze (30) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. abc #2536309 | 188.146.*.* 14 lip 2018 10:48

    na innych portalach są artykuły mówiące o tym, że w Elblągu nieopłacalna jest sprzedaż biletów w kasach stąd taka sytuacja, a tutaj brakuje rąk do pracy. Więc zdecydujcie się jak jest naprawdę.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. aasdadasda #2534601 | 88.156.*.* 11 lip 2018 17:59

    jaka płaca taka praca i tylu chętnych, aby siedzieć w kasie biletowej

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. jak jest 500+ 300+ dopłata do mieszkania pomo #2534466 | 193.46.*.* 11 lip 2018 13:47

    jak jest 500+ 300+ dopłata do mieszkania pomoc dla pijaków i nierobów to po co pracować w tej PiS bolszewi

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. Byly biskup #2534431 | 84.62.*.* 11 lip 2018 12:58

      Bedzie lepiej jak sie tepe paly przestana modlic.

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. TURYSTYCZNA ANTYREKLAMA ELBLĄGA #2534326 | 212.160.*.* 11 lip 2018 10:57

        tyle w temacie.

        Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (30)