Piątek, 16 listopada 2018. Imieniny Edmunda, Marii, Marka

Koniec z horrorem przy kasach na dworcu w Elblągu?

2018-09-06 12:37:07 (ost. akt: 2018-09-06 12:39:46)
Kolejka po bilety na dworcu w Elblągu

Kolejka po bilety na dworcu w Elblągu

Autor zdjęcia: Anna Dawid

Czy w na elbląskim dworcu PKP skończą się dantejskie sceny w kolejce po bilet? Być może, bo już od 1 września działa tu dodatkowa kasa, w której można kupić dokument uprawniający do podróży pociągiem.

Problemy na elbląskim dworcu zaczęły się wtedy, gdy zamknięto jedną z trzech kas biletowych. Powód był prosty: dotychczasowy agent zrezygnował tu z prowadzenia działalności i musiał zamknąć kasy z powodu odejścia pracowników, a nowych, mimo kilku prób nie znaleziono. Nie trzeba było długo czekać, by przy jednym okienku zaczęły się tworzyć ogromne kolejki. Bowiem w jednej kasie, w godzinach od 7 do 16.45, sprzedawano zarówno bilety na tzw. pociągi regionalne, jak i na trasy intercity - i te ostatnie traktowano priorytetowo. Problem dodatkowo pogłębił się w sezonie turystycznym, gdzie ruch pasażerski był wzmożony. Nierzadko w kolejce po bilet elblążanie i turyści stali ponad godzinę.

W sprawie uruchomienia dodatkowych kas na elbląskim dworcu, czy ustawienia biletomatów interweniowali m.in. senator Jerzy Wcisła i Witold Wróblewski, prezydent Elbląga.

— To, jak obsługiwani są pasażerowie na elbląskim dworcu ma wpływ na postrzeganie i wizerunek naszego miasta — mówił Witold Wróblewski.

Przewozy Regionalne już wcześniej ogłosiły przetarg na wyłonienie agenta sprzedaży biletów w kasie biletowej POLREGIO na dworcu PKP w Elblągu. Pierwszy zakończył się fiaskiem, ale kolejny wyłonił chętnego do prowadzenia punktu.

— Agencyjna kasa biletowa w Elblągu została otwarta 1 września — Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.

Przypomnijmy, że pasażerowie mogą też kupować bilety m.in. przez Internetowy System Sprzedaży (IPR), który dostępny jest na stronie www.polregio.pl, w aplikacji mobilnej SkyCash-PR - aplikacja ta dostępna dla urządzeń z system operacyjnym (m.in. Android, iOS, Windows Phone), dostępnej na stronie internetowej Przewozów Regionalnych (www.polregio.pl) w zakładce „Dla podróżnych”.

Bilet można też kupić poprzez platformę i aplikację mobilną e-podróżnik.pl i koleo.pl oraz poprzez stronę internetową bilkom.pl. Bilety można również kupić w salonikach prasowych Kolportera, które znajdują się w następujących lokalizacjach: ul. Chełmońskiego 8 (tel. 552 359 708) salonik czynny: pon - pt: 6:00 - 20:00; sob: 7:00 - 20:00; nd: 8:00 - 14:00, ul. Pułkownika Dąbka 152 (CH Ogrody tel. 502 434 999) salonik czynny pon - sob: 9:00 - 21:00; nd: 10:00 - 20:00. W godzinach, w których nie jest czynna kasa biletowa PKP Intercity na dworcu w Elblągu, bilet bez dodatkowej opłaty można nabyć u obsługi pociąg. Przypominamy, że pociągach Regio nie można płacić kartą.
as

Komentarze (3) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. złośnik #2574263 | 83.9.*.* 6 wrz 2018 19:38

    Dlaczego do PKP nie dotarła informacja o istnieniu urządzenia "biletomat"?

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. beeta #2573949 | 185.25.*.* 6 wrz 2018 13:05

    Teraz po wakacjach ,gdzie był największy ruch !!!!!!!!!!!!!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. BEZ ŚCIEM proszę #2573937 | 188.146.*.* 6 wrz 2018 12:54

    Zdecydowana większość biletów kupowanych w kasach dworca PKP w Elblągu dotyczy stacji i przystanków położonych na odcinkach około 100 km w dwóch kierunkach : Gdańska i Gdyni oraz Olsztyna. Czy to jest duży problem ustawienie 1-2 biletomatow, w których można nabyć bilety do stacji na tych trasach?

    ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)