Przekop Mierzei Wiślanej. To już czwarty termin przetargu

2019-04-19 12:35:29(ost. akt: 2019-04-19 12:39:19)
Kadr z filmu promocyjnego

Kadr z filmu promocyjnego

Autor zdjęcia: Urząd Morski w Gdyni

Urząd Morski w Gdyni już po raz czwarty przedłużył termin składania ofert w przetargu na budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Zainteresowane firmy, tym razem mają czas do 8 maja.
Przetarg na budowę drogi łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską został ogłoszony pod koniec grudnia 2018 roku. Pierwotny termin składania ofert wyznaczony był na 7 marca, potem urzędnicy wskazywali na początek kwietnia, by ponownie zmienić datę - tym razem na 23 kwietnia.

I jak się okazało nie były to ostateczne zmiany, bo w tym czasie zapisy przetargu zaskarżyła do Krajowej Izby Odwoławczej Grupa Budowlana Doraco, która zarzuciła zamawiającemu m.in. "niejasności i brak spójności zmienionego opisu przedmiotu zamówienia". Jak pisze "Gazeta Wyborcza", do protestu na niejasne zapisy w dokumentacji przetargowej złożonego przez spółkę Doraco dołączyło się pięć firm: Budimex, KOLiN, NDI, Porr i Salini Polska.

KIO musi się ustosunkować do tych zarzutów, więc Urząd Morski w Gdyni ponownie przełożył termin na składanie ofert do przetargu. Tym razem na 8 maja.

Według proponowanych rozwiązań, kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości 20 m. Budowa kanału potrwa do 2022 roku, a jej koszt w całości będzie pokryty z budżetu państwa.
opr. as

Komentarze (12) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Kilka odkłamań dot. inwestycji #2720062 | 89.39.*.* 20 kwi 2019 13:19

    Inwestycja: 1. Uniezależnia polskie porty od ruskich blokad (cieśn. Pilawska). 2. Ponad dwukrotnie skraca dystans Elbląg - Hel. 3. Kanał oraz port w Elblągu zostaną dostosowane do przyjmowania statków klasy morskiej. 4. Co najmniej pięć niezależnych ekspertyz potwierdziło jej opłacalność i korzystny wpływ na rozwój regionu. 5. Nowy tor wodny nie będzie droższy w utrzymaniu od obecnego (znacznie dłuższego). 6. Jest szansa, że sfinansuje się sama (pokłady bursztynu). 7. Nie jest to żadne novum - propozycje budowy 1577, 1945, decyzja - 2006 r. 8. Jest ulokowana w najlepszym możliwym miejscu (aspekt logistyczny / środowiskowy). 9. Nie zablokuje Krynicy M., jak niektórzy sądzą (system dwóch mostów zwodzonych). 10. Będzie dodatkową atrakcją turystyczną mierzei. 11. Zwiększy bezpieczeństwo przeciwpowodziowe na zalewie (śluzy). 12. Wbrew ekoterro i rosyjskiej propagandzie – będzie miała znikomy wypływ na środowisko. 13. Z wykopanego piasku zostanie stworzona wyspa dla ptaków.

    Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. Departed #2719568 | 89.39.*.* 19 kwi 2019 13:36

      Jeśli ktoś jeszcze uważa te opóźnienia za przypadek, niemający nic wspólnego z rusko-niemieckim lobby to żyje w głębokich urojeniach.

      Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. j. #2719580 | 83.9.*.* 19 kwi 2019 13:54

        Bo nie chodzi o wybudowanie tylko o szum medialny... Jeżeli się króliczka złapie to po ptokach!

        Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. zx #2719688 | 178.36.*.* 19 kwi 2019 17:25

          " kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości 20 m. Budowa kanału potrwa do 2022 roku, a jej koszt w całości będzie pokryty z budżetu państwa." I tu jakoś wszyscy zapominają o Zalewie Wiślanym, oraz rzece Elbląg. Zalew ok. 2.3m głębokości, rzeka różnie, ale dużo za mało razem ok 17 km do pogłębienia do 5 m

          Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          1. allensteiner #2719817 | 37.8.*.* 19 kwi 2019 23:10

            Ciekawe, co tymi jednostkami 100 m. długimi i 20 m szerokimi będą wywozić z Elbląga?

            Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

            Pokaż wszystkie komentarze (12)