Przekop Mierzei Wiślanej. To już czwarty termin przetargu

2019-04-19 12:35:29(ost. akt: 2019-04-19 12:39:19)
Kadr z filmu promocyjnego

Kadr z filmu promocyjnego

Autor zdjęcia: Urząd Morski w Gdyni

Urząd Morski w Gdyni już po raz czwarty przedłużył termin składania ofert w przetargu na budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Zainteresowane firmy, tym razem mają czas do 8 maja.
Przetarg na budowę drogi łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską został ogłoszony pod koniec grudnia 2018 roku. Pierwotny termin składania ofert wyznaczony był na 7 marca, potem urzędnicy wskazywali na początek kwietnia, by ponownie zmienić datę - tym razem na 23 kwietnia.

I jak się okazało nie były to ostateczne zmiany, bo w tym czasie zapisy przetargu zaskarżyła do Krajowej Izby Odwoławczej Grupa Budowlana Doraco, która zarzuciła zamawiającemu m.in. "niejasności i brak spójności zmienionego opisu przedmiotu zamówienia". Jak pisze "Gazeta Wyborcza", do protestu na niejasne zapisy w dokumentacji przetargowej złożonego przez spółkę Doraco dołączyło się pięć firm: Budimex, KOLiN, NDI, Porr i Salini Polska.

KIO musi się ustosunkować do tych zarzutów, więc Urząd Morski w Gdyni ponownie przełożył termin na składanie ofert do przetargu. Tym razem na 8 maja.

Według proponowanych rozwiązań, kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości 20 m. Budowa kanału potrwa do 2022 roku, a jej koszt w całości będzie pokryty z budżetu państwa.
opr. as

Komentarze (12) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Kilka odkłamań dot. inwestycji #2720062 | 89.39.*.* 20 kwi 2019 13:19

    Inwestycja: 1. Uniezależnia polskie porty od ruskich blokad (cieśn. Pilawska). 2. Ponad dwukrotnie skraca dystans Elbląg - Hel. 3. Kanał oraz port w Elblągu zostaną dostosowane do przyjmowania statków klasy morskiej. 4. Co najmniej pięć niezależnych ekspertyz potwierdziło jej opłacalność i korzystny wpływ na rozwój regionu. 5. Nowy tor wodny nie będzie droższy w utrzymaniu od obecnego (znacznie dłuższego). 6. Jest szansa, że sfinansuje się sama (pokłady bursztynu). 7. Nie jest to żadne novum - propozycje budowy 1577, 1945, decyzja - 2006 r. 8. Jest ulokowana w najlepszym możliwym miejscu (aspekt logistyczny / środowiskowy). 9. Nie zablokuje Krynicy M., jak niektórzy sądzą (system dwóch mostów zwodzonych). 10. Będzie dodatkową atrakcją turystyczną mierzei. 11. Zwiększy bezpieczeństwo przeciwpowodziowe na zalewie (śluzy). 12. Wbrew ekoterro i rosyjskiej propagandzie – będzie miała znikomy wypływ na środowisko. 13. Z wykopanego piasku zostanie stworzona wyspa dla ptaków.

    Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. hyży_ruj_na_molo #2720057 | 5.173.*.* 20 kwi 2019 13:14

      Psztyczek w nosek Putinkowi ........ może przynajmniej skorzysta turystyka. Rejsy Ostróda-Elbląg-Hel !!!!!!

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

    2. ANTY omr #2719902 | 195.136.*.* 20 kwi 2019 09:08

      cud i skandal to hotel-zamek w Puszczy Noteckiej służący garstce oligarchów (zaden eko kodo patrol nie protestuje) ,a przekop Mierzei Wislanej służy ogółowi i uniezaleznia od Rosji w niewielkim ale jednak stopniu .

      odpowiedz na ten komentarz

    3. omnr #2719832 | 91.207.*.* 20 kwi 2019 00:03

      W Polsce obecnie wycięto znacznie za duże obszary leśne i zdecydowanie za dużo zdrowych drzew. Na Mierzei Wislanej wycięto za szeroki pas. PiS i Ci, którzy doprowadzili do tej wycinki pozbawili domu cennych gatunków zwierząt i ptaków! To bezduszni zbrodniarze, którzy dzięki tej sekcie, która rządzi są bezkarni i mogą niszczyć cenne środowisko naturalne i leśne, z którego Polska słynie. Niestety ten cud znika przez PiS i ustawę zezwalającą na masową wycinkę. Zbrodnia. Nie ma innego określenia. In Poland, too much forest areas have been cut out and definitely too many healthy trees. On the Vistula Spit, they were cut for a wide belt. PiS and those who led to this section have deprived the home of valuable species of animals and birds! They are callous criminals who thanks to this sect that rules are unpunished and can destroy the valuable natural and forest environment that Poland is famous for. Unfortunately, this nature miracle disappears by the PiS and the law permitting mass felling.

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz

    4. allensteiner #2719817 | 37.8.*.* 19 kwi 2019 23:10

      Ciekawe, co tymi jednostkami 100 m. długimi i 20 m szerokimi będą wywozić z Elbląga?

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      Pokaż wszystkie komentarze (12)