Piątek, 15 listopada 2019. Imieniny Amielii, Idalii, Leopolda

Belgowie najbliżej budowy przekopu Mierzei Wiślanej

2019-07-15 17:01:55 (ost. akt: 2019-07-15 17:04:53)
Wizualizacja

Wizualizacja

Autor zdjęcia: Archiwum

Urząd Morski w Gdyni poinformował o zaawansowaniu postępowania przetargowego na wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – część I”.Z podanych informacji wynika, że na tym etapie najlepiej wypada oferta złożona przez belgijskie konsorcjum konsorcjum N.V Besix SA., NDI SA i NDI Sp.zo.o.

Przypomnijmy, 22 maja otwarto oferty w pierwszej części przetargu na przekop Mierzei Wiślanej. Ofert ważnych wpłynęło sześć: V Besix SA., NDI SA i NDI Sp.z o.o. , Konsorcjum Budimex S.A. – Ferrovial Agroman S.A., China Harbour Engineering Company Ltd, Energopol-Szczecin SA, Sinohydro Corporation Limited oraz konsorcjum Polbud-Pomorze sp. z o. o. wraz z dwoma partnerami.

Podczas briefingu prasowego w Urzędzie Morskim dyrektor kpt.ż.w. Wiesław Piotrzkowski oraz Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, zastępca ds. Technicznych przedstawili informację dotyczącą procedury przetargowej – w tym, która ze złożonych ofert uzyskała na obecnym etapie najwyższą punktację.

— Od momentu złożenia ofert rozpoczęły się prace Komisji Przetargowej - poinformowali. — Na obecnym etapie oraz stosownie do przyjętych w postępowaniu kryteriów oceny ofert, najwyżej oceniona została oferta złożona przez konsorcjum N.V Besix SA., NDI SA i NDI Sp.zo.o., którego oferta opiewała na 992 mln 270 tys. 523 zł.

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wstępnie wyceniało koszt wykonania przekopu na 880 milionów złotych. W marcu jednak pojawiły się nowe szacunki, zaprezentowane przez Annę Stelmaszyk-Świerczyńskiej, zastępcę dyrektora ds. technicznych Urzędu Morskiego w Gdyni, która w informacji skierowanej do mediów wskazywała, że koszt całej inwestycji może wzrosnąć nawet do kwoty 1,2-1,3 mld złotych.

Według proponowanych rozwiązań, kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości 20 m. Budowa kanału potrwa do 2022 roku, a jej koszt w całości będzie pokryty z budżetu państwa.

Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. To po to Partia Intersów Syjonistycznych #2763112 | 83.31.*.* 16 lip 2019 17:08

    i przyjaciele hamburgerów robią tą i tak bezsensowną inwestycję żeby jacyś Belgowie na tym zarobili ! Obłęd ,ale naród pozwala.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. ABW trzepie... #2763013 | 5.172.*.* 16 lip 2019 13:56

    Czy ktoś wie co to było za trzepanie i nalot ABW pare dni temu we Fromborku i okolicach? Nalot prawie jak na mafie wołomińską. Pluton czarnych w kominiarkach, karabiny, jakaś grubsza sprawa.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Braunsberger #2762954 | 195.245.*.* 16 lip 2019 12:41

      Bdb wiadomość dla regionu i Polski!!! Teraz do roboty i szybko kopać ten kanał!

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. Mama Jara #2762950 | 79.190.*.* 16 lip 2019 12:23

        Cóż ja mogę powiedzieć … przepraszam

        ! - + odpowiedz na ten komentarz

      2. donald-graf-von-thusk-und-hohenstein #2762944 | 37.47.*.* 16 lip 2019 12:03

        Kanał może kosztować nawet 10.000.000.000 PLN - ważne żeby Polska uwolniła się od ostatniego bastionu naszych wyzwolicieli z II wojny światowej. Po za tym, cóż to jest w stosunku do zrabowanych 153.000.000.000 PLN z OFE oraz ponad 200.000.000.000 PLN z wyłudzonego (niezapłaconego) VAT-u

        Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz