„Promowały” Elbląg, nic o nim nie wiedząc?

2020-03-25 15:00:00(ost. akt: 2020-03-25 13:29:48)
Zdjęcie ilustracyjne

Zdjęcie ilustracyjne

Autor zdjęcia: źródło: UM Elbląg

Przedstawiciele elbląskiego ratusza odpowiedzialni za promocję miasta uczestniczą w wielu targach turystycznych. To jeden z najbardziej skutecznych sposobów, aby nie tylko pokazać walory miasta i regionu ale i nawiązać różnego rodzaju współpracę, i przyciągnąć do miasta turystów. Kłopot jednak może pojawić się, gdy na targi jada osoby, które o mieście… nic nie wiedzą…
Podczas lutowego spotkania radnych z Komisji Polityki Regionalnej i Polityki Miasta Rady Miejskiej w Elblągu, rozmawiano o promocji miasta. Adam Jocz, dyrektor Departamentu Promocji, Kultury i Turystyki Urzędu Miejskiego w Elblągu poinformował przedstawicieli mieszkańców, że przedstawiciele ratusza mocno współpracują z samorządem województwa bardzo, jak również z gminami leżącymi nad Kanałem Elbląskim.

— Przykładem takiej współpracy jest to, że w tamtym roku mieli wspólne stoisko w Nadarzynie na targach turystycznych, które było ogromne — podkreślił szef departamentu promocji. — Samorządy współpracują, wymieniają się materiałami i wybierają targi, na które jeżdżą tak, żeby pokazywać nie tylko Kanał Elbląski, ale również Warmię i Mazury i Elbląg, jeśli chodzi o możliwości wypoczynku. W to wszystko włączają się gminy i miasta jak Ostróda, Iława, a ponadto organizacje pozarządowe jak klastry, Lokalne Grupy Działania, które również bierze ich materiały. W ten sposób mając ograniczone środki staramy się być w Kaliningradzie, czy teraz w Berlinie. Staramy się współpracować ze wszystkimi zainteresowanymi.

Tymczasem radny Cezary Balbuza zapytał, czy za każdym razem na wszystkich targach, gdzie promowany Elbląg, tą promocją zajmują się osoby, które są przeszkolone i mają kompendium wiedzy o mieście?

— Kiedyś spotkałem się z opinią w internecie, że ktoś zapytał się o Elbląg, prawdopodobnie jednej z hostess, która generalnie nie miała bladego pojęcia o mieście — wyjaśnił.

Dyrektor Jocz odpowiedział, że od momentu, kiedy on kieruje departamentem odpowiedzialnym na za promocję Elbląga, na targi jeżdżą pracownicy, którzy zajmują się turystyką, albo panie, które pracują w PTTK, bo mają taką umowę, że wymieniają się uczestnictwem.

— Więc to są osoby, które mają bardzo dużą wiedzę, jeśli chodzi o kwestię walorów Elbląga i regionu — zapewnił Adam Jocz. — Oprócz tego na targi jadą osoby, które zajmują się turystyką np. Kraina Zalewu Wiślanego, czy LGD Łączy nas Kanał Elbląski, bądź z województwa warmińsko-mazurskiego. Są to fachowcy, którzy naprawdę mają wiedzę o tym, co można zaoferować w Elblągu. Nie wie skąd akurat była taka opinia, bo nie przypomina sobie, żeby miasto współpracowało z jakąś agencją, która wynajmowałaby hostessy, które miałyby coś mówić o Elblągu — podkreślił.

Łukasz Razowski


Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. rtt #2893577 | 178.36.*.* 25 mar 2020 17:46

    FachoFcy z Ostródy też promują Elbląg ? Bo dla dla nich jest ciągle jakiś nieistniejący "Kanał Ostródzko-Elbląski".

    odpowiedz na ten komentarz