Z konta kobiety zniknęło prawie 20 tysięcy złotych

2020-05-08 13:46:13(ost. akt: 2020-05-12 08:22:34)
zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne

Autor zdjęcia: pixabay

Uwaga na nietypowe oszustwo. Doświadczyła go wczoraj mieszkanka Elblaga. Do kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku i poinformował o próbie włamania na jej konto…
Mężczyzna wzbudził zaufanie ponieważ w telefonie wyświetlił się jako „infolinia banku”. Gdy kobieta oddzwoniła na ten numer usłyszała głos z bankowej infolinii była więc przekonana, że rozmawia z bankiem.

Nieznany mężczyzna poprosił o zainstalowanie w telefonie aplikacji związanej z obsługą konta. Poprowadził ją też krok po kroku jak ma to zrobić, a następnie poprosił o numer id telefonu. Również powiedział jak go uzyskać. Kobieta rozmawiała z „bankowym konsultantem” około godziny. Podała id telefonu a wcześniej zainstalowała na prośbę rozmówcy aplikację. Aplikacja ta służy do zdalnej obsługi urządzenia poprzez inny komputer. Mając zainstalowane oprogramowanie oraz mając id urządzenia, z którym chcemy się połączyć można tym urządzeniem sterować.

Tak najprawdopodobniej stało się w opisywanym przypadku. Publikujemy go ku przestrodze innych. Ponieważ takie próby oszustwa mogą się zdarzyć w najbliższym czasie. Kobieta poszła do banku i zablokowała swoje konta. Podczas wizyty w banku okazało się, że oprócz wyłudzenia blisko 20 tysięcy złotych sprawca próbował w jej imieniu zdalnie uzyskać dostęp do kredytu w wysokości 20 tysięcy złotych.

Przypominamy:

Bank nigdy nie prosi o podanie haseł, kodów, e-maili czy numerów id. Bank jest w posiadaniu tych informacji. Jeżeli więc ktoś kieruje taką prośbę przez telefon, sms, mail to na pewno nie jest pracownikiem banku a próbuje wyłudzić nasze dane a w konsekwencji pieniądze.

Nie instalujmy nieznanych nam aplikacji w telefonie, a podając numer id dajemy możliwość zdalnego sterowania naszym urządzeniem. Jeżeli jest ono powiązane z naszym kontem bankowym a tak jest najczęściej nietrudno domyślić się późniejszych konsekwencji.

KMP w Elblągu


Czytaj e-wydanie
Dziennik Elbląski zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl


Komentarze (14) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. X #2917962 | 37.47.*.* 8 maj 2020 14:40

    Brawo Ty

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  2. Asd #2917964 | 88.156.*.* 8 maj 2020 14:59

    Kobieta - i wszystko jasne. Wy to powiniscie jedynie prowadzić odkurzacz

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Xyz #2917971 | 188.147.*.* 8 maj 2020 15:25

      Dobrze jej tak.

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. Magik #2918055 | 88.199.*.* 8 maj 2020 20:23

        Jak ludzie moga byc tak glupi. To jak z magia pokaz mi swoj dowod a powiem Ci kim jestes.

        Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

      2. lwx #2918081 | 83.9.*.* 8 maj 2020 21:25

        Dopóki banki nie będą ponosić odpowiedzialności i ryzyka, że dadzą się nabrać oszustowi to nie będą miał dobrego zdania o państwie. Takie państwo co nie chroni swoich obywateli to państwo w którym językiem urzędowym (w jakim posługują się właściciele banku) na pewno nie jest język polski. Jaki to niech sobie każdy dopowie.

        Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        Pokaż wszystkie komentarze (14)