Klientów prosimy o wyrozumiałość

2020-07-13 08:00:00(ost. akt: 2020-07-12 17:46:16)

Autor zdjęcia: www.pixabay.com

— Aby zarejestrować samochód trzeba najpierw zadzwonić i umówić się na wizytę — mówi pan Piotr, który zadzwonił do nas z prośbą o interwencję. —Dzwoniłem 200 razy w ciąga jednego dnia i nie udało mi się dodzwonić. Czy elblążanie mają możliwość zarejestrowania samochodu?
— Referat Obsługi Kierowców jest zamknięty — opowiada pan Piotr. — Nie da się do niego wejść z ulicy, trzeba najpierw umówić się na konkretną godzinę. Inaczej ochroniarz nie wpuści. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że do referatu zwyczajnie nie da się dodzwonić. Już dwa tygodnie próbuję zarejestrować samochód i nie mogę. Co z osobami, które chcą zarejestrować na przykład przyczepy campingowe? Nie wyjadą na urlop, bo nie będą mogli wziąć ze sobą przyczepy. To jakiś absurd!

Urząd Miejski, w tym Referat Obsługi Kierowców, od początku pandemii nie przerwał pracy. Od 25 maja br. umożliwiono interesantom wejście do budynku urzędu i ich bezpośrednią obsługę przy odpowiednio przygotowanych stanowiskach. Na chwilę obecną załatwianie spraw urzędowych jest możliwe zarówno osobiście, jak również poprzez komunikację elektroniczną, np. sprawy dotyczące zawiadomienia o nabyciu lub zbyciu pojazdu można załatwić poprzez platformę e-PUAP.

— W celu zapewnienia wzajemnego bezpieczeństwa, wizyty odbywają się wyłącznie po uprzednim ustaleniu terminu spotkania pod wskazanym numerem telefonu, przy zachowaniu wysokich wymogów sanitarnych, tj. zakryciu ust i nosa przez interesanta, który dodatkowo wchodząc do budynku jest zobowiązany do dezynfekcji rąk i zachowania bezpiecznej odległości od innych osób — wyjaśnia Łukasz Mierzejewski z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Elblągu. — Urzędnik bezpośrednio obsługujący interesanta jest właściwie wyposażony w środki ochrony osobistej.

Łukasz Mierzejewski dodaje, że zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 19 czerwca br. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, zostały wprowadzone przepisy określające zasady oraz zadania, jakie urząd administracji publicznej jest zobowiązany do wykonania. Według przepisów w tym samym czasie i w jednym pomieszczeniu powinna przebywać jedna osoba załatwiająca swoją sprawę.

— W związku z panującą epidemią Referat Obsługi Kierowców funkcjonuje na tych samych zasadach — wyjaśnia Mierzejewski. — Codziennie wyznaczony pracownik odpowiedzialny jest za odbieranie telefonów i umawianie interesantów na określony termin z jednodniowym wyprzedzeniem. Pracownicy dokładają starań, aby oprócz osób umówionych na konkretny termin obsłużyć osoby, które oczekują bez umówienia, np. po odbiór stałego dowodu rejestracyjnego. Ponadto w rozmowach telefonicznych udzielane są informacje o dokumentach potrzebnych np. przy rejestracji pojazdu.

Dodatkowo, aby usprawnić rejestrację osób, w tym tygodniu planowane jest uruchomienie rejestracji drogą internetową, a także ma być przydzielony dodatkowy pracownik, który będzie odbierał telefony.

— Jednocześnie prosimy naszych klientów o wyrozumiałość — kończy Łukasz Mierzejewski. — W tym szczególnym czasie najważniejsze jest zachowanie rygorów bezpieczeństwa sanitarnego wobec naszych interesantów, jak również wobec pracowników urzędu.

na


Czytaj e-wydanie
Dziennik Elbląski zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl


Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Irek #2947138 | 79.186.*.* 13 lip 2020 09:17

    Proszę zwrócić uwagę, żę możliwe obecnie zgłoszenie zakupu pojazdu ma niewiele wspólnego z jego rejestracją.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. Nie jest tak źle. #2947284 | 178.235.*.* 13 lip 2020 12:34

    Albo ja miałem duże szczęście albo wszyscy inni pecha. Fakt dodzwonić się jest ciężko, ale jak już się dodzwoniłem to mogłem się umówić na następny dzień do południa. Nie pasowało mi to umówiłem się na następny tydzień po południu, po przyjściu na umówioną godzinę prawie punktualnie wszedłem do biura. Po trzech tygodniach zadzwoniłem (kilka prób w ciągu 10 minut) i chciałem się umówić na odbiór dowodu rej. , a pani powiedziała, że jak przyjdę jeszcze dzisiaj to mi wyda od ręki. Po przyjściu do urzędu prawie od razu zostałem obsłużony. Powiem tak, że bardziej odpowiada mi takie umawianie niż iść w kolejkę i czekać parę godzin.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz