Klienci Banków Spółdzielczych z Grupy BPS płacą mobilnie

2020-10-15 12:00:00(ost. akt: 2020-10-15 20:04:35)
Trudno dziś wyobrazić sobie nowoczesne finanse bez płatności mobilnych. W ostatnich miesiącach, również z powodu pandemii i obaw przed dotykaniem gotówki, wielu z nas przekonało się do płacenia własnym telefonem, zegarkiem sportowym, czy z użyciem BLIKA. Banki Spółdzielcze z Grupy BPS umożliwiają swoim Klientom wykonywanie płatności mobilnych za pośrednictwem różnych portfeli cyfrowych.
Banki Spółdzielcze z Grupy BPS to nowoczesne instytucje finansowe, obsługujące zarówno Klientów o podejściu tradycyjnym, jak i tych, którzy szybko przekonują się do ułatwiających życie innowacji. Dlatego stale rozwijają swoją ofertę płatności mobilnych. Wśród kilku rozwiązań każdy znajdzie coś dla siebie. Wybór zależy od indywidualnych preferencji i posiadanych urządzeń. Wspólne dla wszystkich są: szybkość, prostota i bezpieczeństwo.

Telefon zamiast portfela – Apple Pay i Google Pay

Smartfon zastąpił nam komputer i telewizor, coraz częściej zastępuje również portfel. Aby to było możliwe najpierw należy dodać swoją kartę (kredytową, debetową lub przedpłaconą, VISA lub Mastercard) do tzw. wirtualnego portfela. Google Pay jest już dobrze znany Klientom Banków Spółdzielczych z Grupy BPS, ponieważ znajduje się w ofercie od ponad 2 lat. Z Apple Pay możemy korzystać od sierpnia tego roku. W tym przypadku za bezpieczeństwo transakcji odpowiada technologia Apple. Usługa jest nawet bezpieczniejsza od zwykłej płatności kartą, ponieważ firma Apple nie przechowuje w urządzeniu danych karty – ani jej numeru, ani kodu CVV, czy danych osobowych użytkownika. Płatności Apple Pay i Google Pay możemy wykonywać w sklepach stacjonarnych i internetowych.

Płatności sportowymi zegarkami – Garmin Pay i Fitbit Pay

Lato minęło, ale ruch, zwłaszcza na świeżym powietrzu, to nie tylko kwestia sezonowej mody, lecz przede wszystkim zdrowia i dobrego samopoczucia. Wśród nas coraz więcej jest też osób, które regularnie biegają, jeżdżą na rowerze czy pływają. Dlatego sportowe zegarki i opaski fitness zyskują na popularności. Ich użytkownicy z pewnością docenią możliwość wykonywania zakupów we wszystkich punktach, w których akceptowane są płatności zbliżeniowe. Wystarczy dodać swoją kartę do wirtualnego portfela Garmin Pay albo Fitbit Pay i możemy płacić wprost z nadgarstka – bez konieczności fizycznego posiadania karty czy telefonu połączonego z Internetem.

Nie tylko dla młodzieży – BLIK

Wybrane Banki Spółdzielcze z Grupy BPS oferują również płatności BLIK. Aby z nich skorzystać i zapłacić – zdalnie, w sklepie internetowym, czy w punktach stacjonarnych – należy wygenerować kod w aplikacji BS Pay. W przypadku tej formy płatności mobilnych, nie ma konieczności dodawania karty bankowej. BLIK stał się jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w Internecie, wyprzedził nawet karty płatnicze. Obecnie korzysta z niego 5,5 mln osób.

Krzysztof Karwowski, Prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie
Nowoczesny Bank Spółdzielczy to taki, który dostarcza najnowsze usługi w zakresie finansów nie tracąc przy tym swojego podstawowego atutu – pozostawania blisko Klientów. Silnymi stronami Banków Spółdzielczych zawsze były i nadal są m.in.: znajomość lokalnego otoczenia biznesowego, szybkość podejmowania decyzji w placówce, elastyczność i indywidualne podejście do Klienta. A jednym ze sposobów, by zasłużyć na miano nowoczesnego banku, jest ciągły rozwój zaplecza informatycznego. Idąc za tym trendem nasz bank wprowadza nowoczesne usługi min.: BLIK, nową bankowość internetową, płatności mobilne. Nasi Klienci w prosty sposób mogą zarządzać swoim rachunkiem za pomocą telefonu komórkowego, sprawdzać saldo na koncie, stan zadłużenia na karcie kredytowej, historię operacji na rachunku. Obecnie kończymy prace nad wdrożeniem w naszym banku Profilu Zaufanego, co nie jest jeszcze powszechne nawet w bankach komercyjnych.

W naszym działaniu kierujemy się zasadą, zgodnie z którą chcemy być postrzegani jako nowoczesny bank, który cały czas rozwija się dla dobra lokalnego społeczeństwa.

Bardzo sprawnie dostosowaliśmy się do trudnej sytuacji, w której wszyscy się znaleźli po ogłoszeniu pandemii. Dbając o bezpieczeństwo Klientów i pracowników wprowadziliśmy i na bieżąco wprowadzamy wiele dodatkowych rozwiązań zapewniających ciągłość pracy banku oraz bezpieczną obsługę. Ostatnio zainstalowaliśmy w naszych placówkach profesjonalne oczyszczacze powietrza z bakterii i wirusów.

Pomimo wielu ograniczeń, nasi Klienci na bieżąco otrzymują wsparcie ze strony naszych doradców. Udostępniliśmy dodatkowe kanały komunikacji z bankiem. Pomagamy seniorom oswoić się z kartami płatniczymi, bankowością elektroniczną i innymi udogodnieniami.

Z działań pomocowych dla naszych kredytobiorców wprowadziliśmy wszystkie środki opracowane przez sektor bankowy np. bardzo szybkie rozpatrywanie wniosków o odroczenie spłaty rat kredytów. W bardzo krótkim czasie umożliwiliśmy obsługiwanym przez nas przedsiębiorcom możliwość składania wniosków o wsparcie z Tarczy Finansowej PFR. Obecnie udzielamy rolnikom i firmom kredyty z dopłatami do oprocentowania. Zaangażowaliśmy się również w pomoc służbie zdrowia – w pierwszych dniach po ogłoszeniu stanu epidemii przekazaliśmy pomoc finansową okolicznym szpitalom. Przekazaliśmy również komputery lokalnej szkole.

Sadzę, że takimi działaniami udowodniamy, iż nasz bank jest bankiem na czasy dobre, ale także sprawdza się jako „bank na czasy trudne”.



Materiał Informacyjny Banku BPS