Przekop Mierzei dwa razy droższy. Jest decyzja rządu

2020-11-26 08:43:40(ost. akt: 2020-11-26 09:09:10)

Autor zdjęcia: Materiały prasowe NDI/Besix

Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Obecna wartość programu zwiększy się z 880 milionów do 1,98 miliarda złotych.
Przypomnijmy, na początku listopada projekt uchwały znalazł się w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. Jak wynikało z założeń przygotowanych przez Ministerstwo Infrastruktury, wartość trwającej na Mierzei Wiślanej inwestycji ma wzrosnąć o 1 107 465 980 zł, co w sumie da kwotę równą 1 984 051 500 zł.

— Rada Ministrów przyjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską", przedłożoną przez ministra infrastruktury. Zmieni się wartość, zakres i harmonogram programu — przekazuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.

— Wzrost kosztów inwestycji spowodowany jest zmianą cen materiałów i robót budowlanych oraz nowymi inwestycjami wynikającymi z rozwiązań projektowych, które nie były dostępne na etapie opracowywania i przyjęcia programu w 2016 r. Ponadto, projekty budowlane i koncepcja realizacji inwestycji musiały zostać dostosowane do restrykcyjnej ze względu na realizację inwestycji w obszarach Natura 2000 decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia — czytamy w oświadczeniu.

Wśród nowych elementów inwestycji, których realizacja nie była planowana w 2016, wyróżniono m.in. likwidację mostu pontonowego na rzece Elbląg w miejscowości Nowakowo i budowę w tym miejscu nowego mostu, budowę nowego mostu zwodzonego obrotowego na Mierzei Wiślanej zamiast planowanego wcześniej mostu zwodzonego podnoszonego, budowę sztucznej wyspy i pogłębienie wejścia do Portu Elbląg.

— Zmianie ulegnie także harmonogram programu. Końcowy termin realizacji inwestycji zostanie wydłużony o 3 miesiące — do końca I kwartału 2023 r. Powodem zmiany terminu jest wydłużenie procedury przetargowej oraz konieczność pogłębienia wejścia do Portu Elbląg — informuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.

Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie blisko 23 kilometry, a jej głębokość to 5 metrów.

Docelowo ma ona umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości.


Czytaj e-wydanie
Dziennik Elbląski zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl


Komentarze (26) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. felix #3013278 | 84.164.*.* 28 lis 2020 00:59

    kto zarabia na tym dzisiaj : nazwiska , adresy , kontakty ...

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

  2. Francuzi już w XVIII wieku robili przekopy i #3012975 | 88.156.*.* 27 lis 2020 09:21

    między swoimi wysepkami i to opatami i w konie - a my nie mozemy w XXI wieku ??? TTotalne Platfusy to potrafia tylko sprzedawać Polskę PO kawałku, bo tm same przygłypy na Poziomie Taśmy Klejącej. Potrafią budowąc tylo z palet drewnianych na pl. bankowym. Brawo PiS brawo polski Rząd Kopac kopac

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  3. Gdyby Kidawa-Wibrator z Płońska byla Prezyden #3012968 | 88.156.*.* 27 lis 2020 09:10

    to Przekop by wstrzymano, bo przecież ...."Gdyby Natura chciała, to Przekop by tam by sama zrobiła" ...

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  4. zakonnica #3012959 | 5.172.*.* 27 lis 2020 08:56

    CENY MUSZA ROSNAC ...ALE MIMO WSZYSTKIEGO JEST SUPER.....KOPAC I NIE PATRZEC NA -----KOMUCHOW---- I KACAPOW...

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  5. £€$ #3012914 | 37.248.*.* 27 lis 2020 06:47

    A gdzie ten bursztyn ???

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    Pokaż wszystkie komentarze (26)