Przekop Mierzei dwa razy droższy. Jest decyzja rządu

2020-11-26 08:43:40(ost. akt: 2020-11-26 09:09:10)

Autor zdjęcia: Materiały prasowe NDI/Besix

Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Obecna wartość programu zwiększy się z 880 milionów do 1,98 miliarda złotych.
Przypomnijmy, na początku listopada projekt uchwały znalazł się w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. Jak wynikało z założeń przygotowanych przez Ministerstwo Infrastruktury, wartość trwającej na Mierzei Wiślanej inwestycji ma wzrosnąć o 1 107 465 980 zł, co w sumie da kwotę równą 1 984 051 500 zł.

— Rada Ministrów przyjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską", przedłożoną przez ministra infrastruktury. Zmieni się wartość, zakres i harmonogram programu — przekazuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.

— Wzrost kosztów inwestycji spowodowany jest zmianą cen materiałów i robót budowlanych oraz nowymi inwestycjami wynikającymi z rozwiązań projektowych, które nie były dostępne na etapie opracowywania i przyjęcia programu w 2016 r. Ponadto, projekty budowlane i koncepcja realizacji inwestycji musiały zostać dostosowane do restrykcyjnej ze względu na realizację inwestycji w obszarach Natura 2000 decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia — czytamy w oświadczeniu.

Wśród nowych elementów inwestycji, których realizacja nie była planowana w 2016, wyróżniono m.in. likwidację mostu pontonowego na rzece Elbląg w miejscowości Nowakowo i budowę w tym miejscu nowego mostu, budowę nowego mostu zwodzonego obrotowego na Mierzei Wiślanej zamiast planowanego wcześniej mostu zwodzonego podnoszonego, budowę sztucznej wyspy i pogłębienie wejścia do Portu Elbląg.

— Zmianie ulegnie także harmonogram programu. Końcowy termin realizacji inwestycji zostanie wydłużony o 3 miesiące — do końca I kwartału 2023 r. Powodem zmiany terminu jest wydłużenie procedury przetargowej oraz konieczność pogłębienia wejścia do Portu Elbląg — informuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.

Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie blisko 23 kilometry, a jej głębokość to 5 metrów.

Docelowo ma ona umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości.


Czytaj e-wydanie
Dziennik Elbląski zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl


Komentarze (26) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Kruk #3012379 | 5.184.*.* 26 lis 2020 09:30

    Pisowskie kalkulacje dobrobytu

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  2. Ja #3012384 | 5.184.*.* 26 lis 2020 09:33

    Kajaki przepłyną

    odpowiedz na ten komentarz

  3. Jasiek #3012385 | 31.60.*.* 26 lis 2020 09:33

    Ile sasinów podrożało?

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. krzroy #3012403 | 81.190.*.* 26 lis 2020 09:52

      Uzasadnienie dwukrotnego wzrostu kosztów budowy opracował jakiś debil dla debili. Wcześniej biedaki nie wiedzieli, że tam jest obszar Natura 2000? Nie wiedzieli że trzeba pogłębić wejście do portu w Elblągu? O sztucznej wyspie gadali już w najstarszym projekcie jako że gdzieś trzeba podziać ziemię z wykopów. Oczywistym też było, że toru wodnego nie może przegradzać most pontonowy pod którym przecież nic nie przepłynie. Coś to mocno śmierdzi!

      Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

    2. Tutejszy. #3012438 | 185.138.*.* 26 lis 2020 10:46

      Zajmijcie się tureckimi tramwajami a nie przekopem. Wara od przekopu.

      odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

      Pokaż wszystkie komentarze (26)