201 milionów na przebudowę wejścia do elbląskiego portu
Województwo warmińsko-mazurskie podpisało w piątek (14.11) kontrakt terytorialny z rządem. To spis najważniejszych inwestycji w regionie, których realizację zaplanowano do 2022 roku. Wśród nich są: przebudowa wejścia do portu morskiego w Elblągu oraz budowa kolejnych odcinków trasy ekspresowej S7, w tym odcinka Gdańsk-Elbląg.
Pieniądze na inwestycje mają pochodzić z budżetu państwa, dotacji Unii Europejskiej, samorządów oraz prywatnych firm i uczelni (w przypadku np. projektów badawczych).
Na liście podstawowej, czyli inwestycji gotowych już do realizacji są niewątpliwie ważne dla naszego miasta: przebudowa wejścia do portu morskiego w Elblągu oraz budowa kolejnych odcinków trasy ekspresowej S7, w tym odcinka Gdańsk-Elbląg.
- Tor podejściowy w porcie będzie pogłębiany już w 2015 roku. Koszt tej inwestycji to 2,5 mln zł ale nie jest ona ujęta w kontrakcie terytorialnym. Przebudowa wejścia do portu będzie kosztowała 201 mln zł. Realizował ją będzie Urząd Morski w Gdyni - mówi Dorota Pyć, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.
Pieniądze na tę inwestycję mają popłynąć z unijnego Funduszu Spójności oraz z kasy państwa.
- Tor podejściowy w porcie będzie pogłębiany już w 2015 roku. Koszt tej inwestycji to 2,5 mln zł ale nie jest ona ujęta w kontrakcie terytorialnym. Przebudowa wejścia do portu będzie kosztowała 201 mln zł. Realizował ją będzie Urząd Morski w Gdyni - mówi Dorota Pyć, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.
Pieniądze na tę inwestycję mają popłynąć z unijnego Funduszu Spójności oraz z kasy państwa.
Na liście warunkowej znalazły się projekty: budowa mostów na Kanale Jagiellońskim, budowa bocznicy kolejowej i terminalu nr 2 przy ul. Żytniej, budowa obrotnicy dla statków, budowa nadbrzeża przy ul. Radomskiej. Ich realizacja jest uzależniona m.in. od dostępności środków finansowych.
Kontrakt podpisano w piątek, w CSE Światowid.
daw
daw
Źródło: Dziennik Elbląski
Komentarze (7) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
mdm #1546786 | 94.254.*.* 14 lis 2014 17:02
Napiszcie ile projektow elbląskich nie zostanie zrealizowanych i ile kasy dostanie olsztyn. Niech ludzie poznają prawde
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
Olek #1547253 | 109.241.*.* 14 lis 2014 20:42
Jak widać,to dla samego miasta Elbląga jest jałmużna.Całe te plany,to tylko obietnice.Większość,to jak za komunistów obiecanki cacanki.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
elblązanin #1546831 | 109.241.*.* 14 lis 2014 17:30
Tak, 200 ml dla Elbląga 2 miliardy dla Olsztyna. Tak pewnie wyglądają proporcje. Na same tramwaje Olsztyn dostał 400 mln, a ludzie w całej Polsce się z tego śmieją. Nie wspomnę juz o innych inwestycjach promowanych przez protasa, jak np. chłodne termy w Lidzbarku. Gdyby PO nie trzymała się przy korycie,byc może tą sprawą już dawno zajęłaby się prokuratura
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Bożydar #1547449 | 79.186.*.* 14 lis 2014 22:11
Jeśli port projektował ten sam gość co port w Tolkmicku , radzę go pogonić zawczasu. Bo komu on ma służyć? Spieprzono w Tolkmicku wszystko co było można.Nabrzeża,slip,wejście do portu,nie dokończono zachodniego nabrzeża.Jak można dokonać odbioru takiego partactwa?Myślę,że Urząd Morski uderzy się w piersi.Najlepiej żeby w piersi osób odpowiedzialnych uderzył Prokurator.
odpowiedz na ten komentarz
ale beka #1546902 | 159.205.*.* 14 lis 2014 18:05
przecież te inwestycje w Ebowie to sa na jakiejś liscie rezerwowej i nie mają finansowania a nawet dokumentacji, czy oni maja mieszkańców maista za kompletnych debili, mowo o 200 melonach a jak się wgłebisz to sie okazuje, że nie wiadomo na co idzie te 200 melonów bo to co piszą o Elblągu czyli : tor wodny, nowe nabrzeże, mosty, obrotnica to wszystko jest na liście rezerwowej czyli nie ma na to kasy z
odpowiedz na ten komentarz