Rząd przyjął specustawę w sprawie przekopu przez Mierzeję Wiślaną
2016-12-13 21:59:29(ost. akt: 2016-12-13 22:06:22)
Rząd przyjął projekt ustawy dotyczącej budowy kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Dokument precyzuje zasady przygotowania, realizacji i finansowania przedsięwzięcia - poinformowało we wtorek (13.12) Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Jak czytamy w wydanym we wtorek (13.12) komunikacie, specjalna ustawa usprawni proces realizacji inwestycji. Zgodnie z planem kanał ma być wybudowany do 2022 roku.
Połączenie Zalewu Wiślanego i Zatoki Gdańskiej kanałem przez Mierzeję Wiślaną to jedna z priorytetowych inwestycji obecnego rządu.
— Kanał w nowej sytuacji geopolitycznej Polski i wschodnich obszarów Unii Europejskiej ma znaczenie przede wszystkim ze względu na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa tej części Polski i wschodniej granicy Unii — przekonuje Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. — Bardzo istotne są też aspekty rozwoju gospodarczego i turystycznego tych obszarów. Nowa droga wodna umożliwi swobodną żeglugę statków morskich do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego, będących portami Unii Europejskiej.
— Kanał w nowej sytuacji geopolitycznej Polski i wschodnich obszarów Unii Europejskiej ma znaczenie przede wszystkim ze względu na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa tej części Polski i wschodniej granicy Unii — przekonuje Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. — Bardzo istotne są też aspekty rozwoju gospodarczego i turystycznego tych obszarów. Nowa droga wodna umożliwi swobodną żeglugę statków morskich do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego, będących portami Unii Europejskiej.
Inwestycja ma kosztować ok. 800 mln zł i będzie gotowa w 2022 r. Zostanie sfinansowana w całości z pieniędzy budżetu państwa, rząd nie będzie starał się o unijne dofinansowanie.
Plany zakładają, że kanał będzie miał ok 1,3 km długości oraz 60 metrów szerokości. Od strony morza będzie to tor podejściowy o głębokości 5,5 metra.
Plany zakładają, że kanał będzie miał ok 1,3 km długości oraz 60 metrów szerokości. Od strony morza będzie to tor podejściowy o głębokości 5,5 metra.
Komentarze (15) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Jarek #2134922 | 94.254.*.* 14 gru 2016 09:49
I super. Dawno powinien być przekop zrobiony.
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
warmia #2134968 | 37.47.*.* 14 gru 2016 10:41
NARESZCIE! NARESZCIE! NARESZCIE! Czas najwyzszy Sowietom przytrzec nosa! No i oszolomom z pseudo ochrony srodowiska! Pozdrawiam.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
asd #2134974 | 83.3.*.* 14 gru 2016 10:47
Dla kogo to wszystko ja się pytam i za jakie pieniądze? Czy nie lepiej zmodernizować naprawdę kanały żeglugowe na Nogacie i Szkarpawie dając naprawdę "kopa" na rozwinięcie żeglugi oraz możliwość rozwinięcia się jeszcze bardziej turystyki w tym regionie?...Port w Elblągu nie ma takich możliwości przeładunkowych i możliwości wpłynięcia do Elbląga rzeką Elbląg naprawdę dużych statków. Elbląg więcej zyska na dobrych drogach szybkim połączeniu z Gdańskiem Obwodem Kaliningradzkim i w druga stronę Olsztynem oraz kierunek Warszawa...Nad tym powinni się pochylić a nie robić coś co tak naprawdę przyniesie tylko koszty koszty koszty utrzymania....Czy ktoś tak naprawdę policzył ile to wszystko będzie kosztować?...
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
Dlaczego dopiero teraz?? #2135018 | 81.190.*.* 14 gru 2016 11:43
Dlaczego dopiero teraz?? Dlaczego tak późno?? Już poprzedni rząd powinien był to wykonać!! Już by było to gotowe. A tu jeszcze 5 lat czekać.... Fajna atrakcja będzie gdy wybudują i będziemy jechać do Krynicy M.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Dlaczego dopiero teraz?? #2135019 | 81.190.*.* 14 gru 2016 11:43
Dlaczego dopiero teraz?? Dlaczego tak późno?? Już poprzedni rząd powinien był to wykonać!! Już by było to gotowe. A tu jeszcze 5 lat czekać.... Fajna atrakcja będzie gdy wybudują i będziemy jechać do Krynicy M.
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)