Awaria na Kanale Elbląskim. Pochylnia Jelenie zamknięta

2018-04-27 10:25:45(ost. akt: 2018-04-27 13:11:39)
Pochylnia Jelenie

Pochylnia Jelenie

Autor zdjęcia: Anna Dawid

Złe wiadomości na rozpoczęcie sezonu na Kanale Elbląskim. Na pochylni Jelenie doszło do awarii i w związku z tym będzie nieczynna. Przewidywany termin otwarcia to czerwiec.
Jak relacjonują autorzy strony Pomorski Szlak Żeglarski, na pochylni Jelenie podczas prób uszkodzeniu uległa podpora dolna łożyska ślizgowego wału bębna napędowego (wodnego).
— Zaledwie kilkukilogramowy element zablokował cały system. W związku z tym Transportowy Dozór Techniczny nie dopuścił tej pochylni do eksploatacji, co oczywiście oznacza, że w trakcie majowego weekendu i zapewne długo po jego zakończeniu nie będzie można przepłynąć z Elbląga do Iławy i Ostródy — alarmuje autor artykułu Piotr Salecki (więcej tutaj).

PGW Wody Polskie poinformowało, że termin uruchomienia pochylni Jelenie przewidywany jest na czerwiec. Za to czynne będą wszystkie śluzy i cztery pozostałe pochylnie Kanału Elbląskiego (Całuny, Oleśnica, Kąty i Buczyniec), które otrzymały pozytywne opinie Transportowego Dozoru Technicznego.

Pochylnia Jelenie jest drugą pochylnią Kanału Elbląskiego, która napotkają podróżujący od strony Elbląga. Różnica poziomów wody między górnym i dolnym kanałem wynosi w tym miejscu prawie 22 m. Statki pokonują po lądzie odległość 433 m.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku do innej awarii doszło na pochylni Oleśnice. Była nieczynna do 10 sierpnia.

Kanał Elbląski, będący pomnikiem historii, to najdłuższy kanał żeglowny w Polsce (84 km). Infrastruktura Kanału jest unikatowa w skali światowej i pozostaje nie zmieniona od ponad 150 lat, jako działający i użytkowany zabytek techniki. To jedyna na świecie, czynna dla turystów, droga wodna, na której wykorzystuje się system przemieszczania statków za pomocą wózków poruszających się po pochylniach.

Pochylnie są systematycznie obciążane rosnącym ruchem turystycznym. W poprzednim sezonie, przez każdą z pochylni przeprawiono przeszło 2,5 tys. jednostek pływających.

Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. haha #2492589 | 213.73.*.* 27 kwi 2018 12:30

    Dopóki gamonie nie zabrali się za remont, jakoś chodziło, teraz awaria za awarią.

    Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz

  2. zorz #2492645 | 109.241.*.* 27 kwi 2018 13:49

    Narodowa firma chrzaniła się 2 lata przy remoncie i oto efekty: remontu nie ma końca, a kasa idzie się sr......

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  3. MECHANIK #2492571 | 188.146.*.* 27 kwi 2018 12:00

    Tak to jest jak się na bieżąco nie wymienia części. Każda część mechaniczna ma swój żywot! Nie mieli czasu przez całą zimę wymienić,bo myśleli że im się uda przejść kontrolę dozoru !!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  4. gość #2492551 | 77.242.*.* 27 kwi 2018 11:26

    No masz tyle lat bez awarii,jak to mogło się popsuć???

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  5. Stare poniemieckie urządzenia #2492604 | 176.52.*.* 27 kwi 2018 12:49

    działały bezawaryjnie dziesiątki lat, po modernizacji i udoskonaleniu systemu, zastosowaniu silników elektrycznych, jest jak jest. Oby to były kłopoty wieku dziecięcego.

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (10)