Trwa nabór wniosków do kolejnej edycji Budżetu Obywatelskiego
2024-06-26 15:09:54(ost. akt: 2024-07-01 08:52:45)
Mieszkańcy Elbląga mogą zgłaszać pomysły przedsięwzięć do realizacji z Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok. Władze miasta przeznaczyły na ten cel 4,2 mln zł.
Jak poinformował elbląski magistrat, 13. edycja Budżetu Obywatelskiego wystartowała 17 czerwca, a projekty można składać do 5 lipca w biurze podawczym urzędu miejskiego i w ratuszu staromiejskim. W tych dwóch miejscach można też dostać papierowe formularze wniosków lub pobrać je ze strony internetowej www.budzetobywatelski.elblag.eu.
– Składać wnioski i głosować mogą wszyscy mieszkańcy bez względu na wiek, a osoby niepełnoletnie za zgodą przedstawiciela ustawowego – przypomnieli miejscy urzędnicy.
Pula na realizację zwycięskich zadań wynosi 4,2 mln zł – po 620 tys. zł na każdy z pięciu okręgów i 1,1 mln zł na inicjatywę ogólnomiejską. Dodatkowo w każdym z okręgów w mieście zostanie wydzielone po 30 tys. zł na tzw. małe projekty. Wartość każdego z nich nie może przekroczyć 10 tys. zł.
Głosowanie na zgłoszone projekty rozpocznie się 7 października – wyniki zostaną ogłoszone w drugiej połowie listopada.
W poprzednim elbląskim Budżecie Obywatelskim wzięło udział blisko 9,5 tys. głosujących. We wszystkich 12 edycjach zrealizowano ok. 230 projektów na łącznie ponad 35 mln zł.
Idea tzw. budżetu partycypacyjnego polega na zwiększeniu wpływu obywateli na wykorzystanie miejskich finansów. Ma to podnieść zaufanie lokalnych społeczności do działań podejmowanych przez władze gmin.
ZGŁOŚ POMYSŁ W RAMACH BUDŻETU OBYWATELSKIEGO NA ROK 2025
Kto może składać?
Każdy mieszkaniec Elbląga, który uzyska pisemne poparcie dwóch mieszkańców w okręgu, w którym realizowane będzie zadanie, a w przypadku inicjatywy ogólnomiejskiej — poparcie pięciu mieszkańców Elbląga. Jedna osoba może złożyć więcej niż jeden wniosek, każdy na odrębnym formularzu.
W jaki sposób?
Poprzez wypełnienie druku, który znajduje się TUTAJ. Druk można też odebrać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu oraz w Ratuszu Staromiejskim.
Co musi zawierać poprawnie wypełniony wniosek?
— numer okręgu wyborczego, w którym znajduje się proponowane zadanie lub zaznaczone właściwe pole w przypadku inicjatywy ogólnomiejskiej
— nazwę zadania
— miejsce realizacji zadania
— szczegółowy opis zadania (ew. mapki, rysunki, projekty, kosztorysy)
— dane identyfikujące wnioskodawcę
— oświadczenie o wyrażeniu zgody przez przedstawiciela ustawowego na złożenie wniosku — w przypadku składania wniosku przez osobę niepełnoletnią
— dane osobowe i podpisy osób popierających
Gdzie po informacje?
— ustalenie okręgu wyborczego: strona internetowa www.budzetobywatelski.elblag.eu lub Departament Spraw Obywatelskich, tel. 55 239 30 95 lub 55 239 30 98
— ustalenie miejsca realizacji zadania: portalmapowy.elblag.eu, lub Departament Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Referat Geodezji i Katastru, pok. 116, tel. 55 237 47 52 lub 55 239 31 65
Kiedy i gdzie można składać wnioski?
Od 17 czerwca 2024 do 5 lipca 2024 w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu – ul. Łączności 1 i w Ratuszu Staromiejskim – ul. Stary Rynek 25.
Co dalej?
— do 13 września 2024 zostanie opublikowana lista pozytywnie i negatywnie zaopiniowanych wniosków
— od 16 do 20 września 2024 . — przyjmowanie odwołań od opublikowanej listy
— od 7 do 24 października 2024 — głosowanie
— II połowa listopada 2024 — ogłoszenie wyników
Konsultacje
Aby ułatwić złożenie wniosku, w Ratuszu Staromiejskim w pok. nr 310 odbędą się konsultacje z mieszkańcami: w dniach 25 czerwca w godzinach 10.00 – 15.30 i 2 lipca w godzinach 10.00 – 15.30 lub pod nr tel. 55 237 47 94.
Wszelkie informacje dotyczące kolejnych etapów realizacji Budżetu Obywatelskiego znajdą państwo na stronie www.budzetobywatelski.elblag.eu
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez