Elektryczne rowery cargo w Elblągu. Jak się nimi jeździ?
2025-01-31 12:29:34(ost. akt: 2025-01-31 12:30:58)
W Elblągu pojawiły się elektryczne rowery cargo. To efekt współpracy elbląskiego samorządu ze stowarzyszeniem Polska Unia Mobilności Aktywnej z Gdańska. Rowery jako pierwszy przetestował Marek Kamm, pełnomocnik prezydenta ds. koordynacji i rozwoju ruchu rowerowego i pieszego.
Rowery cargo to rodzaj rowerów towarowych, służących do przewozu osób, zwierząt i towarów.
— Są bardzo skuteczne w przewozach (nośność do 150 kg) na krótkie dystanse, rozwiązując problem transportu podczas tzw. ostatniej mili z uwagi na to, że nie zajmują dużo przestrzeni, nie potrzebują parkingów i łagodzą problemy związane z ciasnotą w miastach oraz nie dotyczy ich większość zakazów dotyczących poruszania się samochodami. Nie bez znaczenia jest także ich bezemisyjność w miejscu użytkowania — przekazało biuro prasowe prezydenta Elbląga.
Pierwsze jazdy testowe na rowerach polskiej firmy wykonali członkowie Zespołu Mobilności Aktywnej Marek Kamm i Andrzej Demczuk. Ich wrażenia są pozytywne, wspomaganie elektryczne i duża liczba biegów pozwala tym długim i stosunkowo ciężkim rowerom sprawnie pokonywać podjazdy.
— Technika jazdy nie różni się zasadniczo od jazdy normalnymi rowerami. Należy tylko pamiętać, że rowery cargo mają większy promień skrętu a skrzynia transportowa zasłanie przednie koło, co na początku sprawia, że nie widać reakcji roweru na ruch kierownicą. Po paru kilometrach odczucia z jazdy są już standardowe — stwierdził Marek Kamm, pełnomocnik prezydenta ds. koordynacji i rozwoju ruchu rowerowego i pieszego.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez