Sygnalizacja świetlna na przebudowanej drodze 503 już działa
2014-12-28 10:13:29(ost. akt: 2014-12-28 10:16:31)
Urząd Miejski poinformował o zakończeniu prac związanych z korektą funkcjonowania sygnalizacji świetlnych na przebudowanej drodze 503, biegnącej przez Elbląg.
- Prace te polegały m.in. na dostosowaniu i koordynacji sterowników sygnalizacji świetlnych pomiędzy skrzyżowaniami za pośrednictwem sieci światłowodowych - informuje Departament Rozwoju, Inwestycji i Dróg elbląskiego ratusza.
Dodatkowo skorygowano funkcjonowanie sygnalizacji na następujących skrzyżowaniach:
Browarna - Lubraniecka i Browarna - Obrońców Pokoju
Umożliwiono pracę sygnalizacji w trybie wzbudzanym przez pieszych (przyciski dla pieszych i rowerzystów na przejściach przez ul. Browarną) oraz na skrzyżowaniu z Obrońców Pokoju - wzbudzanie przez tramwaj.
Ruch kołowy w ciągu ulicy Browarnej w obu kierunkach będzie wstrzymywany wyłącznie przez zgłoszenie za pomocą przycisków przez pieszych/rowerzystów oraz nadjeżdżający tramwaj (dot. skrzyżowania z Obrońców Pokoju). Dodatkowo obydwie sygnalizacje zostaną tak skoordynowane, aby uniemożliwić podwójne zatrzymanie się pojazdów na tych skrzyżowaniach. Sygnalizacja dla pieszych/rowerzystów ma charakter dwuetapowy, tj. wymagane jest naciśnięcie przycisków przed planowanym przejściem przez każdą z jezdni.
Browarna - Lubraniecka i Browarna - Obrońców Pokoju
Umożliwiono pracę sygnalizacji w trybie wzbudzanym przez pieszych (przyciski dla pieszych i rowerzystów na przejściach przez ul. Browarną) oraz na skrzyżowaniu z Obrońców Pokoju - wzbudzanie przez tramwaj.
Ruch kołowy w ciągu ulicy Browarnej w obu kierunkach będzie wstrzymywany wyłącznie przez zgłoszenie za pomocą przycisków przez pieszych/rowerzystów oraz nadjeżdżający tramwaj (dot. skrzyżowania z Obrońców Pokoju). Dodatkowo obydwie sygnalizacje zostaną tak skoordynowane, aby uniemożliwić podwójne zatrzymanie się pojazdów na tych skrzyżowaniach. Sygnalizacja dla pieszych/rowerzystów ma charakter dwuetapowy, tj. wymagane jest naciśnięcie przycisków przed planowanym przejściem przez każdą z jezdni.
Robotnicza - Królewiecka
Skorygowano funkcjonowanie programu sygnalizacji umożliwiając skrócenie czasu wyświetlania światła czerwonego dla pojazdów, poprzez wyłączenie odrębnej fazy dla tramwaju relacji: Królewiecka - zajezdnia (wykorzystywanej jako: relacje wyjazdowe i zjazdowe z zajezdni oraz awaryjne i szkoleniowe) z umożliwieniem funkcjonowania tej relacji w tym samym cyklu co relacja Pocztowa - Królewiecka.
Analizowane są też możliwości wprowadzenia korekt na rondzie Brzeska-Browarna-Trasa Unii Europejskiej w celu zmniejszenia czasu oczekiwania na przejazd przez rondo pojazdów po zjechaniu z ronda tramwaju.
Skorygowano funkcjonowanie programu sygnalizacji umożliwiając skrócenie czasu wyświetlania światła czerwonego dla pojazdów, poprzez wyłączenie odrębnej fazy dla tramwaju relacji: Królewiecka - zajezdnia (wykorzystywanej jako: relacje wyjazdowe i zjazdowe z zajezdni oraz awaryjne i szkoleniowe) z umożliwieniem funkcjonowania tej relacji w tym samym cyklu co relacja Pocztowa - Królewiecka.
Analizowane są też możliwości wprowadzenia korekt na rondzie Brzeska-Browarna-Trasa Unii Europejskiej w celu zmniejszenia czasu oczekiwania na przejazd przez rondo pojazdów po zjechaniu z ronda tramwaju.
Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
RI #1619267 | 77.253.*.* 29 gru 2014 08:15
Dlaczego do tych korekt nie są brani pod uwagę ci ,dla których było to robione,pozornie usprawnienie komunikacji ,a tramwaj znów ciągnie się jak ślimak,stając na tej trasie wszędzie ,gdzie to jest możliwe.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
RI #1619266 | 77.253.*.* 29 gru 2014 08:15
Dlaczego do tych korekt nie są brani pod uwagę ci ,dla których było to robione,pozornie usprawnienie komunikacji ,a tramwaj znów ciągnie się jak ślimak,stając na tej trasie wszędzie ,gdzie to jest możliwe.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz