Tramwaj stoi na pętli, pasażerowie marzną na przystanku

2015-01-01 16:40:00(ost. akt: 2015-01-01 16:42:02)

Autor zdjęcia: Michał Skroboszewski

We wtorek, przed południem, na około 10 minut przed odjazdem jednej z "piątek" z pętli przy ul. Saperów, kulący się z zimna pasażerowie z nadzieją spoglądali w kierunku stojącego kilkanaście metrów dalej tramwaju.

— Chyba boi się, że zgrzeszy, gdy podjedzie na przystanek kilka minut przed czasem — jedna z pasażerek nie kryła sarkazmu. — W innych miastach, gdy ściska mróz, motorniczy wpuszczają pasażerów do środka na długo przed odjazdem i czapki im z tego powodu z głów nie spadają...

"Piątka" podjechała na przystanek w ostatniej minucie przed odjazdem.


— Wyjaśnimy okoliczności tego zdarzenia, bo nie powinno mieć ono miejsca — zapowiada Ryszard Murawski, zastępca dyrektora spółki Tramwaje Elbląskie. — Nasi pracownicy doskonale wiedzą, że na pętlach nie mogą pasażerów przetrzymywać na mrozie. Może to był młody motorniczy, niedawno zatrudniony? Nie wierzę, żeby motorniczy z długim stażem pracy popełnił taki błąd.

Dyrektor dodaje, że stojący na pętlach pasażerowie powinni być wcześniej wpuszczani do tramwajów nie tylko zimą, w mroźne dni, ale również latem, wiosną, czy jesienią, gdy wieje silny wiatr, albo gdy nawet wiata nie chroni ich przed strumieniami deszczu.

— Oczywiście motorniczy ma prawo zjeść na pętli śniadanie, czy kolację, co mu może zająć do 7-10 minut. Ale zaraz potem powinien podjechać na przystanek — zastrzega Ryszard Murawski. — Sprawdzimy, dlaczego w tym przypadku tak się nie stało. Naprawdę, przykro nam z tego powodu. Jeżeli pracownik nie będzie miał dobrego wytłumaczenia, będą wobec niego wyciągnięte konsekwencje dyscyplinarne.


Źródło: Dziennik Elbląski

Komentarze (6) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. K-Kuba #1623519 | 46.113.*.* 3 sty 2015 07:02

    Elbląskie społeczeństwo jest tak hamskie że zasługuje na takie traktowanie ze strony motorniczych i nie tylko ale również w sklepach itd.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. pasażer #1622861 | 2 sty 2015 13:54

    ZKM zróbcie coś z kanarami. Taki god=guś jeden co to udaje macho, w jasnej kurtce zatrzymuje pojazd między przystankami , lub każe kierowcy blokowac wszystkie drzwi , i wtedy przystepuje do "czyszczenia " pasażerów. jak go jeszcze raz spotkam , kopa w dupę mu zasadzę i w morde dostnie, a przy okazji ja wezwę policję, bo ten śmieć łapie prawo. Nie ma prawa zatrzymywać pojazdu między przystankami i ubezwłasnawalniać pasażerów !

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz

  3. RI #1622688 | 77.253.*.* 2 sty 2015 11:38

    Art. 134.K.P. Jeżeli dobowy wymiar czasu pracy pracownika wynosi co najmniej 6 godzin, pracownik ma prawo do przerwy w pracy trwającej co najmniej 15 minut, wliczanej do czasu pracy.

    odpowiedz na ten komentarz

  4. Jan #1622489 | 109.241.*.* 2 sty 2015 08:04

    Tak samo jest na Przystanku Dębica górna z autobusem 31

    odpowiedz na ten komentarz

  5. 1962 #1622371 | 83.11.*.* 1 sty 2015 21:59

    Pan Murawski jest bardzo szybkim zastępcą :-)

    odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (6)