Trzeci tramwaj z Augsburga ruszy latem
2015-02-26 07:30:00(ost. akt: 2015-02-25 19:49:46)
Po elbląskich szynach jeżdżą już dwa gruntownie zmodernizowane tramwaje, które do Elbląga trafiły z niemieckiego Augsburga. W kolejce na wyjazd czeka jeszcze jeden. Właśnie trwa jego modernizacja. Kursowanie po ma rozpocząć latem tego roku.
Na początku 2013 r. spółka Tramwaje Elbląskie kupiła dwa wycofane z ruchu w Niemczech tramwaje typu M8C. Za każdy z nich zapłaciła 12 tys. euro. Po dodaniu pieniędzy wydanych na modernizację (około 980 tys. zł za sztukę) i transport, koszt „nowych” wagonów zamknął się w kwocie ok. 1,1 mln zł za każdy.
W trakcie realizacji jest modernizacja kolejnego, trzeciego składu. Jego remont wymaga nakładów o wiele większych niż to było w przypadku dwóch poprzednich wagonów. Po zakupie okazało się bowiem, że brakuje w nim jednego zespołu napędowego. Wagon ma także uszkodzony silnik.
— Podobnie jak w dwóch wagonach już zmodernizowanych będzie także przebudowany środkowy człon wysokopodłogowy wagonu na człon niskopodłogowy. Zmienione będzie wzornictwo czołu i tyłu wagonu, zamontowane nowe siedzenia. Oprócz tego w odróżnieniu od wagonów 803 i 812 już jeżdżących po Elblągu, zmieniony zostanie układ napędowy, a w całym wagonie zostanie wymieniona instalacja elektryczna — wymienia Ryszard Murawski ze spółki Tramwaje Elbląskie.
— Podobnie jak w dwóch wagonach już zmodernizowanych będzie także przebudowany środkowy człon wysokopodłogowy wagonu na człon niskopodłogowy. Zmienione będzie wzornictwo czołu i tyłu wagonu, zamontowane nowe siedzenia. Oprócz tego w odróżnieniu od wagonów 803 i 812 już jeżdżących po Elblągu, zmieniony zostanie układ napędowy, a w całym wagonie zostanie wymieniona instalacja elektryczna — wymienia Ryszard Murawski ze spółki Tramwaje Elbląskie.
Za prawie 1,9 mln zł, wagon przebudowuje firma z Poznania, która wygrała przetarg. Ta sama firma zajmowała się również remontem dwóch wcześniejszych wagonów z Augsburga. Modernizacja trzeciego składu wkracza właśnie w decydującą fazę.
— Tramwaj otrzyma numer ewidencyjny 810. Przewidywany termin ukończenia przebudowy, to połowa czerwca bieżącego roku. Wejście wagonu do eksploatacji planowane jest na miesiące letnie tego roku — zapowiada Ryszard Murawski.
as
— Tramwaj otrzyma numer ewidencyjny 810. Przewidywany termin ukończenia przebudowy, to połowa czerwca bieżącego roku. Wejście wagonu do eksploatacji planowane jest na miesiące letnie tego roku — zapowiada Ryszard Murawski.
as
Źródło: Dziennik Elbląski
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
xxx #1679692 | 83.11.*.* 2 mar 2015 22:23
Tylko dlaczego te augsburgskie wagony dostają jakieś numery z dupy typu 812, 810, zamiast po kolei 801, 802, itd.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz