Wytyczą objazd i rozbiorą stary wiadukt. Nowy będzie kosztował 19,5 miliona

2015-08-25 07:55:00(ost. akt: 2015-08-25 07:58:55)
Wiadukt przy ulicy Warszawskiej, na wylotówce na Malbork, jest w bardzo złym stanie technicznym

Wiadukt przy ulicy Warszawskiej, na wylotówce na Malbork, jest w bardzo złym stanie technicznym

Autor zdjęcia: Ryszard Biel

Jesienią zmotoryzowanych elblążan czekają kolejne utrudnienia w ruchu. Stary wiadukt znajdujący się w ciągu ulicy Warszawskiej ma zostać rozebrany.
W najbliższych dniach pracownicy konsorcjum firm Vistal Gdynia i spółki Most z Sopotu rozpoczną przygotowania do wytyczenia objazdu dla aut, gdyż wiadukt przez najbliższe miesiące będzie całkowicie wyłączony z użytku.

Kiedy wiadukt zostanie rozebrany? Grafik prac wskazuje, że nastąpi to nie wcześniej niż jesienią tego roku.
— Wykonawca robót w najbliższych dniach rozpocznie przygotowywanie objazdu. Roboty rozbiórkowe będą się mogły zacząć dopiero wtedy, gdy objazd będzie gotowy — mówi Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad — Według harmonogramu przewidziane jest to na koniec października br.

Rozbiórka starego i budowa nowego wiaduktu potrwa rok. Wykonawca ma czas na ukończenie całego zadania do 30 listopada 2016 roku. Prace pochłoną 19,5 mln zł. 
Dwadzieścia procent tej kwoty, czyli niecałe 4 mln zł Elbląg dołoży do tej inwestycji z własnego budżetu. Jak tłumaczy Karol Głębocki wiadukt jest w tak złym stanie technicznym, że jego remont mógłby być, po części, wyrzucaniem pieniędzy w błoto.

— Trwałość obiektu po remoncie wynosiłaby 20 lat. Natomiast wiadukt nowo wybudowany będzie mógł dobrze służyć przez 80 lat — podkreśla rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA.


Od lat stan techniczny wiaduktu w ciągu ul. Warszawskiej, znajdującego się na wylocie z Elbląga w kierunku Malborka, pozostawiał wiele do życzenia. W najgorszym stanie są m.in. dwa słupy filarów: uszkodzenia spowodowały obniżenie ich nośności. Wprawdzie konstrukcje słupów zostały podparte, jednak eksploatacja obiektu przyniosła dalszą jego degradację. GDDKiA opracowała więc projekt zakładający rozbiórkę starego i budowę nowego wiaduktu nad linią kolejową.
Nowy, poszerzony nieco wiadukt będzie bardziej przyjazny pieszym i rowerzystom. Obok jezdni pobiegnie bowiem jednostronny chodnik ze ścieżką rowerową. Kontrakt obejmuje też m.in. przebudowę dojazdów do wiaduktu i remont nawierzchni w ciągu tymczasowego objazdu.

Kierowców, którzy na co dzień korzystają z tej trasy, czekają trudne dni, a właściwie miesiące. Wiadukt, co jest zrozumiałe, będzie całkowicie wyłączony z ruchu. Dla pojazdów lekkich (do 15 ton) konsorcjum firm Vistal Gdynia i spółki Most z Sopotu przygotuje objazd po starym odcinku drogi nr 22, biegnącej przy rzece Fiszewce i prowadzącej przez tymczasowy przejazd przez tory kolejowe. Samochody ciężarowe będą kierowane ul. Nowodworską w kierunku Malborka.
as

Źródło: Dziennik Elbląski

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Za te pieniądze #1801037 | 81.190.*.* 25 sie 2015 12:10

    Mogli by normalne chodniki porobić! - a nie jakies guwna które pękają.

    odpowiedz na ten komentarz