Idzie nowe w skarbówce, czyli sala obsługi zmieni się w centrum
2015-08-26 08:10:00(ost. akt: 2015-08-26 08:23:35)
Już 1 września w Urzędzie Skarbowym w Elblągu sala obsługi zostaną przekształcona w centrum obsługi. Dzięki zmianie podatnicy będą mogli załatwić niektóre sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale także w wybranych miejscach w całym kraju.
Dotychczas podatnik mógł załatwiać sprawy tylko w swoim Urzędzie Skarbowym, w zależności od miejsca zamieszkania lub siedziby. Było to szczególnie uciążliwe dla tych, którzy pracują lub studiują z dala od domu.
Nowy system obsługi i wsparcia ma pomóc podatnikom w realizacji ich obowiązków podatkowych: od 1 września, wystarczy bowiem wizyta w jednym z nowo powstających centrów obsługi na terenie całego kraju. W Urzędzie Skarbowym przy ul. Mickiewicza w Elblągu będzie ono funkcjonowało w miejscu dawnej sali obsługi.
— W centrach obsługi pracownicy administracji podatkowej będą przyjmowali podania i deklaracje, wydawali zaświadczenia, informowali podatników o ich prawach i obowiązkach czy udzielali wyjaśnień w zakresie przepisów prawa podatkowego — mówi Aneta Dziemidowicz, kierownik Pierwszego Działu Obsługi Bezpośredniej Urzędu Skarbowego w Elblągu.
Nowy system obsługi i wsparcia ma pomóc podatnikom w realizacji ich obowiązków podatkowych: od 1 września, wystarczy bowiem wizyta w jednym z nowo powstających centrów obsługi na terenie całego kraju. W Urzędzie Skarbowym przy ul. Mickiewicza w Elblągu będzie ono funkcjonowało w miejscu dawnej sali obsługi.
— W centrach obsługi pracownicy administracji podatkowej będą przyjmowali podania i deklaracje, wydawali zaświadczenia, informowali podatników o ich prawach i obowiązkach czy udzielali wyjaśnień w zakresie przepisów prawa podatkowego — mówi Aneta Dziemidowicz, kierownik Pierwszego Działu Obsługi Bezpośredniej Urzędu Skarbowego w Elblągu.
Centra ułatwią przedsiębiorcom dostęp do usług administracji podatkowej, Służby Celnej oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Oprócz spraw realizowanych dotychczas przez urzędy skarbowe przedsiębiorcy będą mogli m.in.złożyć deklaracje podatku akcyzowego oraz dokumenty ubezpieczeniowe: zgłoszeniowe i rozliczeniowe.
To nie koniec nowości. Od 1 września w centrach obsługi każdy mikroprzedsiębiorca będzie mógł skorzystać z pomocy asystenta podatnika. Instytucja ta dedykowana jest tym przedsiębiorcom, którzy rozpoczynają prowadzenie działalności gospodarczej i w związku z tym mogą mieć pewne trudności w rozumieniu czy też stosowaniu przepisów prawa podatkowego. Aby przedsiębiorca mógł skorzystać z pomocy asystenta podatnika będzie musi złożyć wniosek do właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego o jego wyznaczenie.
— Obsługa podatnika rozpoczynającego działalność gospodarczą przez asystenta podatnika obejmować będzie przede wszystkim udzielanie informacji w zakresie wypełniania deklaracji podatkowych - także składanych elektronicznie - udzielanie pomocy i wsparcia w konkretnych sprawach podatnika, przekazywanie informacji na temat przepisów prawa podatkowego przysługujących podatnikom — wymienia Aneta Dziemidowicz.
Z pomocy asystenta podatnika przedsiębiorca będzie mógł korzystać przez 18 miesięcy. Ponadto asystent podatnika będzie udzielał informacji spoza zakresu działania urzędu skarbowego – dotyczących ubezpieczeń społecznych czy też podatku akcyzowego. Ale uwaga: czynności wykonywane przez asystenta podatnika nie będą stanowiły doradztwa podatkowego.
— Obsługa podatnika rozpoczynającego działalność gospodarczą przez asystenta podatnika obejmować będzie przede wszystkim udzielanie informacji w zakresie wypełniania deklaracji podatkowych - także składanych elektronicznie - udzielanie pomocy i wsparcia w konkretnych sprawach podatnika, przekazywanie informacji na temat przepisów prawa podatkowego przysługujących podatnikom — wymienia Aneta Dziemidowicz.
Z pomocy asystenta podatnika przedsiębiorca będzie mógł korzystać przez 18 miesięcy. Ponadto asystent podatnika będzie udzielał informacji spoza zakresu działania urzędu skarbowego – dotyczących ubezpieczeń społecznych czy też podatku akcyzowego. Ale uwaga: czynności wykonywane przez asystenta podatnika nie będą stanowiły doradztwa podatkowego.
— Zmiany, które zafunkcjonują w tutejszym urzędzie od 1 września, nie spowodują zwiększenia etatów pracowniczych. Wszystkie czynności będą wykonywane przez dotychczas zatrudnionych pracowników elbląskiej skarbówki — mówi Aneta Dziemidowicz.
as
as
Źródło: Dziennik Elbląski
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez