Rząd przyjął specustawę w sprawie przekopu przez Mierzeję Wiślaną
2016-12-13 21:59:29(ost. akt: 2016-12-13 22:06:22)
Rząd przyjął projekt ustawy dotyczącej budowy kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Dokument precyzuje zasady przygotowania, realizacji i finansowania przedsięwzięcia - poinformowało we wtorek (13.12) Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Jak czytamy w wydanym we wtorek (13.12) komunikacie, specjalna ustawa usprawni proces realizacji inwestycji. Zgodnie z planem kanał ma być wybudowany do 2022 roku.
Połączenie Zalewu Wiślanego i Zatoki Gdańskiej kanałem przez Mierzeję Wiślaną to jedna z priorytetowych inwestycji obecnego rządu.
— Kanał w nowej sytuacji geopolitycznej Polski i wschodnich obszarów Unii Europejskiej ma znaczenie przede wszystkim ze względu na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa tej części Polski i wschodniej granicy Unii — przekonuje Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. — Bardzo istotne są też aspekty rozwoju gospodarczego i turystycznego tych obszarów. Nowa droga wodna umożliwi swobodną żeglugę statków morskich do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego, będących portami Unii Europejskiej.
— Kanał w nowej sytuacji geopolitycznej Polski i wschodnich obszarów Unii Europejskiej ma znaczenie przede wszystkim ze względu na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa tej części Polski i wschodniej granicy Unii — przekonuje Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. — Bardzo istotne są też aspekty rozwoju gospodarczego i turystycznego tych obszarów. Nowa droga wodna umożliwi swobodną żeglugę statków morskich do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego, będących portami Unii Europejskiej.
Inwestycja ma kosztować ok. 800 mln zł i będzie gotowa w 2022 r. Zostanie sfinansowana w całości z pieniędzy budżetu państwa, rząd nie będzie starał się o unijne dofinansowanie.
Plany zakładają, że kanał będzie miał ok 1,3 km długości oraz 60 metrów szerokości. Od strony morza będzie to tor podejściowy o głębokości 5,5 metra.
Plany zakładają, że kanał będzie miał ok 1,3 km długości oraz 60 metrów szerokości. Od strony morza będzie to tor podejściowy o głębokości 5,5 metra.
Komentarze (15) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
akfhn #2136049 | 85.202.*.* 15 gru 2016 17:17
Gdyby mierzeja była w woj. warmińsko-mazurskim przekop już byłby dawno!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
pazurq #2135576 | 5.172.*.* 14 gru 2016 22:05
już ruskie trolle mącą - mierzeje chcieli przekopać już Krzyżacy, bo to jest interes gospodarczy, poczytać trochę o historii Elbląga a nie pisać bzdury
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
allensteiner #2135420 | 88.156.*.* 14 gru 2016 19:12
A ja ciągle pytam: cóż tam takiego jest w Elblągu prócz pewnego jachtu, czego nie można wywieźć innymi drogami?
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
j. #2135374 | 83.6.*.* 14 gru 2016 18:14
Brawo PiS! Koszt ok miliarda, kiedy to się zwróci? Nigdy! Ekonomiczny bezsens. A wpływ na środowisko? Obawiam się że następne pokolenia będą przeklinać autorów pomysłu. I wszystko po to żeby wkurzyć Ruskich - nic bardziej głupiego. Zrobią jeden mały sabotażyk i po przekopie!
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
zorz #2135263 | 88.156.*.* 14 gru 2016 15:50
Ten przekop powinien dawno być, bez względu na opcje polityczną.
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz