Jest umowa, będą tramwaje

2017-01-04 15:33:21(ost. akt: 2017-01-04 15:49:42)

Autor zdjęcia: Aleksandra Szymańska

Ta inwestycja połączy trasę poruszania się pięciu linii tramwajowych w mieście. Mowa o nowej trakcji tramwajowej, która będzie budowana w ulicach Grota-Roweckiego i 12 Lutego. W środę (4.01) prezydent Elbląga podpisał umowę na dofinansowanie tej inwestycji z marszałkiem województwa Gustawem Markiem Brzezinem.
Na budowę torowiska tramwajowego w ciągu ulicy Grota Roweckiego i 12 lutego miasto chce wydać 13,5 mln złotych. Blisko 9,4 mln zł będzie pochodzić z funduszy unijnych - tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (bis). Umowa na dofinansowanie jest już podpisana.

— Celem tej inwestycji jest połączenie trakcją tramwajową północnych i południowych dzielnic Elbląga w jak najkrótszym czasie. Dziś tramwaj jedzie ulicą Królewiecką robiąc pętlę zanim dotrze do dworca. Tu czas będzie skrócony, a co za tym idzie będziemy też mogli zmodyfikować sieć linii autobusowych tam, gdzie trasy mogłyby się dublować — mówi Witold Wróblewski, prezydent Elbląga.

Pieniądze zostaną przeznaczone na budowę trakcji, torowiska, stacji prostownikowej na ul. Szpitalnej i przystanków, a także przebudowę sygnalizacji świetlnej, przejść dla pieszych oraz stosownych skrzyżowań. Prezydent miasta podkreślał, że inwestycję chce rozpocząć jak najszybciej, nawet wiosną 2017 roku. To jednak nie będzie takie proste, bo o kontrakt na budowę nowego torowiska i trakcji tramwajowej w przetargu ogłoszonym jeszcze w ubiegłym roku starało się dziewięć firm. Cztery oferty, w związku z niespełnieniem wymogów przetargowych zostały wtedy odrzucone przez komisję. Za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy ZUE z Krakowa, która zaproponowała najniższą cenę z wykonanie inwestycji – 10,2 mln złotych. Tymczasem jedna z firm odwołała się od decyzji komisji i miasto czeka jeszcze na ostateczne rozstrzygnięcia w tej sprawie.
Miasto planuje także złożyć wniosek na zakup kilku nowych wagonów tramwajowych i postarać się o pieniądze na modernizację zajezdni tramwajowej, która od lat pozostaje w bardzo złym stanie technicznym.

— Jeszcze tym roku zamierzamy złożyć wniosek do innego projektu na zakup taboru. Tabor używany nie wchodzi w grę, bo ze środków unijnych można zakupić tylko nowe. Planujemy również rewitalizację zajezdni tramwajowej, pieniądze mogłyby pochodzić z tzw. programu rewitalizacji, ale dziś nie jeszcze mogę mówić o konkretach — mówi prezydent Elbląga.
Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Elbląga na lata 2013-2020 przewidywał wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu linii tramwajowych polegających na nadaniu tramwajom roli podstawowego środka transportu w śródmieściu i w relacji północ-południe. Miasto tym kierunkiem podąża konsekwentnie, choć wpisane w plan inne inwestycje, związane choćby z budową trakcji w ciągu ulic Armii Krajowej, Odrodzenia czy Fromborskiej, ze względu na ogromne koszty przynajmniej w tej kadencji nie będą realizowane.
AS

Źródło: Dziennik Elbląski

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. pot #2150880 | 178.235.*.* 4 sty 2017 16:28

    Jak tramwajem jest szybko można zobaczyć na przykładzie inwestycji tramwajowej Pocztowa-Browarna Wróblewskiego z 2009 roku (był vice za Słoniny od inwestycji). Nowe torowisko, nowe tramwaje, ale ciamciak zapomniał o ustawieniu priorytetu sygnalizacji świetlnej i tramwaje stoją a samochody jadą. Podobnie będzie zapewne na 12 Lutego, bo w tym mieście samochód to świętość (co po Wróblewskim zresztą widać. .. ). NIkt nie ma pojęcia, a nawet jak ma to nie ma woli aby coś w tym zakresie zmienić. Robi tramwaj bo UE daje. Jakby dała na prom kosmiczny, to Wróblewski robiłby prom kosmiczny itd. Zero pomyślunku, zero wiedzy, zero wsparcia - tylko własne przekonania, własne wielki ego i wiedza inżynierska z innej epoki. Amen

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz