Wielkie zmiany na Placu Dworcowym i w zajezdni tramwajowej
2017-02-28 13:08:24(ost. akt: 2017-02-28 13:55:19)
Parking typu Park & Ride na Placu Dworcowym, tablice informacji pasażerskiej, przebudowa przystanków tramwajowych i kamery na pętli - to tylko niektóre ze zmian, mających ułatwić pasażerom komunikacji miejskiej podróżowanie po Elblągu.
Pod nazwą projektu „Modernizacja infrastruktury technicznej na terenie zajezdni tramwajowej do obsługi taboru niskoemisyjnego oraz wsparcie węzła przesiadkowego publicznego transportu zbiorowego wraz z budową ścieżki rowerowej w ul. Grunwaldzkiej” w ramach zadania pn. „Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Elbląga” skrywają się zmiany, które Urząd Miejski w Elblągu planuje dla pasażerów.
Właśnie ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, by móc, w przyszłości starać się o dofinansowanie do zrealizowania inwestycji.
Przede wszystkim miałyby się zmienić się zasady użytkowania parkingu na Placu Dworcowym. Ma to być parking typu Park & Ride, czyli parkuj i jedź. Na tego typu parkingach kierowcy pozostawiają auta w wyznaczonych miejscach, przesiadają się do komunikacji zbiorowej i kontynuują drogę do centrum miasta. Pierwsze parkingi tego typu powstały na zachodzie Europy.
Na Placu Dworcowym zainstalowano by w okolicy dworca PKP automat biletowy, tablicę informacji pasażerskiej, pokazującą najbliższe odjazdy tramwajów i autobusów z przystanków zlokalizowanych bezpośrednio przy dworcu. W planach jest również przebudowa przystanków tramwajowych, zainstalowanie w okolicy pętli autobusowej kamery monitoringu miejskiego.
Ten sam projekt przewiduje modernizację zajezdni tramwajowej: rozbiórkę starej hali przeglądowej autobusów, budowę w miejscu rozebranej dwunawowej hali postojowej dla nowego taboru tramwajowego, budowę torów i sieci trakcyjnej górnej.
— Rozbiórka dotyczy dwunawowej hali będącej warsztatem garażowo – naprawczym oraz składowym, pracowników zajmujących się torami. Dawniej pełniła funkcję hali przeglądowej autobusów oraz myjni autobusowej. Jest to budynek mocno wyeksploatowany, z uszkodzonym dachem, pokrytym w połowie płytami azbestowymi. Został wybudowany w połowie lat osiemdziesiątych XX wieku poprzez zabudowanie wiaty garażowej. Nie jest to więc budynek głównej hali zajezdniowej — informuje Joanna Urbaniak, rzeczniczka prasowa prezydenta Elbląga.
— Rozbiórka dotyczy dwunawowej hali będącej warsztatem garażowo – naprawczym oraz składowym, pracowników zajmujących się torami. Dawniej pełniła funkcję hali przeglądowej autobusów oraz myjni autobusowej. Jest to budynek mocno wyeksploatowany, z uszkodzonym dachem, pokrytym w połowie płytami azbestowymi. Został wybudowany w połowie lat osiemdziesiątych XX wieku poprzez zabudowanie wiaty garażowej. Nie jest to więc budynek głównej hali zajezdniowej — informuje Joanna Urbaniak, rzeczniczka prasowa prezydenta Elbląga.
Z tego samego projektu miałby zostać wybudowana dwukierunkowa ścieżka rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej.
— Ma być zlokalizowana po stronie północnej al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ronda Kaliningrad (włączyć się w istniejącą przy rondzie ścieżkę) do ul. Komeńskiego. Projekt ścieżki ma uwzględniać wykorzystanie istniejącego terenu pasa drogowego, przeznaczonego aktualnie na chodnik i zieleniec, wzdłuż ścieżki rowerowej ma być zlokalizowany chodnik — informuje Joanna Urbaniak.
daw
— Ma być zlokalizowana po stronie północnej al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ronda Kaliningrad (włączyć się w istniejącą przy rondzie ścieżkę) do ul. Komeńskiego. Projekt ścieżki ma uwzględniać wykorzystanie istniejącego terenu pasa drogowego, przeznaczonego aktualnie na chodnik i zieleniec, wzdłuż ścieżki rowerowej ma być zlokalizowany chodnik — informuje Joanna Urbaniak.
daw
Źródło: Dziennik Elbląski
Komentarze (3) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
zibi #2192149 | 79.188.*.* 1 mar 2017 08:51
szkoda, ze z Zawady żeby dotrzeć na Łęczycka w okolice Pujana muszę wyjsc z domu godzinę wcześniej. Żadnych dogodnych połączeń. I potem 25 minut w pracy przed czasem, gratisowa praca. Przesiadka z tramwaju na autobus, też nic nie pasuje ,zawsze muszę jechać godzinę wcześniej. A autem 15minut...
odpowiedz na ten komentarz
no #2191704 | 91.196.*.* 28 lut 2017 15:24
pomysł dobry - tylko należy przewidzieć od razu że biletomat musi drukować albo 2 takie same bilety albo bilet z banderolą, którą po oderwaniu należy włożyć za szybę - bo jak znam elbążąn to zostawią na parkingu swoje więśwageny na wiele dni - i zrobią z tego plac do handlu samochodami, bo oczywiście miasto zniesie opłaty za parkowanie wtedy chyba????
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
kedlaw1958 #2191659 | 188.146.*.* 28 lut 2017 14:29
Dobrze by było aby projekt ten współgrał z projektem przebudowy ulicy Lotniczej i budowę wiaduktu nad torami . Wiadomo ,że wiadukt będzie przesunięty w stronę dworca i szkoda będzie potem dwa razy przebudowywać skoro można wcześniej pomyśleć .
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz