U przedszkolaków w pasłęckiej "dwójce"
2017-03-12 10:00:00(ost. akt: 2017-03-10 11:32:18)
W lutym sporo działo się w oddziale przedszkolnym przy Szkole Podstawowej nr 2.
W walentynki dzieci z grupy „Biedroneczek” zdecydowały się na czerwony akcent w swoich stylizacjach, zapoczątkowując dzień pełen wrażeń. Dzieci opowiadały o swoich przedszkolnych sympatiach, obdarowując je drobnym upominkiem czyli tzw. „walentynką”. Nie zabrakło spontanicznych wyrazów uwielbienia oraz zabaw przy piosenkach: „Serduszko puka w rytmie ...”, „Czy ten pan i pani”.
Luty to także czas karnawału. Najhuczniej i najweselej obchodzimy „ostatki”, a przede wszystkim Tłusty Czwartek. Najważniejszym akcentem tłustego czwartku są pączki. Oczywiście nie odbyło się bez ich degustacji w oddziale przedszkolnym.
Miniony miesiąc był także wyjątkowy pod względem dydaktycznym. Rozpoczęliśmy przygodę z kosmosem. Nasze działania rozpoczęliśmy od poznania nazw wybranych gwiazdozbiorów oraz planet. Po fantastycznym locie rakietą poznaliśmy niezwykłych mieszkańców błyszczącej planety – ufoludki. W toku zajęć wyobraźnie dzieci pobudzała kosmiczna muzyka. Przedszkolaki wymyślały sposoby mówienia i poruszania się w kosmosie.
W ramach społecznej kampanii „Cała Polska czyta dzieciom” przedszkole realizuje cykl spotkań z książką. Nauczycielki we wszystkich grupach wiekowych, czy to w trakcie zajęć
dydaktycznych, czy poobiedniego odpoczynku, czytają dzieciom bajki. Cieszymy się, że coraz częściej do akcji włączają się rodzice, co również niesie za sobą pewne korzyści.
dydaktycznych, czy poobiedniego odpoczynku, czytają dzieciom bajki. Cieszymy się, że coraz częściej do akcji włączają się rodzice, co również niesie za sobą pewne korzyści.
Kącik przyrody jest ważnym elementem dekoracyjnym i dydaktycznym w przedszkolu, dzięki stałym zmianom w kąciku dzieci poznają pory roku, potrafią je wyróżnić i scharakteryzować. Dzięki kącikowi przyrody udaje się przedszkolakom ukazać walory estetyczne przyrody, rozwijać w nich umiejętności poznawcze, oraz kształtować opiekuńczą postawę wobec różnych roślin, zwierząt i środowiska. Tym razem pokusiliśmy się o posadzenie cebulek, rzeżuchy oraz pietruszki. W ten sposób dzieci obserwują różnice w ich kiełkowaniu i wzroście.
Informacja nadesłana przez przedszkole
Informacja nadesłana przez przedszkole
Źródło: Artykuł internauty
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez