Trzy gwiazdki dla elbląskiej Informacji Turystycznej
2017-06-27 13:30:51(ost. akt: 2017-06-27 13:57:01)
Informacja Turystyczna w Elblągu otrzymała we wtorek (27.06) certyfikat potwierdzający przyznanie trzech gwiazdek za jakość obsługi osób odwiedzających miasto i okolice.
Certyfikacja przeprowadzana jest co dwa lata, w regionie działa aż czterdzieści certyfikowanych informacji turystycznych.
Teraz do tego grona dołączył też Elbląg.
Czego może się spodziewać turysta, który zawita do trzygwiazdkowego punktu informacji turystycznej?
Czego może się spodziewać turysta, który zawita do trzygwiazdkowego punktu informacji turystycznej?
— Może być pewny, że jego pracownicy posługują się co najmniej jednym językiem obcym, informacja ma dobrą, dostępną lokalizację, czynna jest przez cały tydzień. Jest też szereg innych kryteriów, które spełniła elbląska informacja. Turysta może być pewien, że otrzyma tu usługę na poziomie. Serdecznie gratuluję — mówi Justyna Szostek, dyrektor Biura Warmińsko Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Od 1 lutego 2017 roku punkty informacji turystycznej prowadzi elbląski oddział PTTK: stały w Ratuszu Staromiejskim i sezonowy w Bramie Targowej. Do 26 czerwca odwiedziło je ponad dziewięć tysięcy turystów, 1538 z nich, byli to obcokrajowcy.
— Turyści najczęściej pytają o rejsy Kanałem Elbląskim, atrakcje turystyczne Elbląga oraz bazę hotelową i gastronomiczną. Otrzymają u nas m.in: plany Elbląga, foldery oraz ulotki z informacją, co można ciekawego zobaczyć w mieście. Współpracujemy też z informacjami w Malborku, Tolkmicku, Braniewie i Fromborku — mówi Kamil Zimnicki, rzecznik prasowy PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej.
W informacji możemy też kupić pamiątki: pocztówki, breloki, magnesy, książki, biżuterię, torby.
W informacji możemy też kupić pamiątki: pocztówki, breloki, magnesy, książki, biżuterię, torby.
Leszek Marcinkowski, prezes zarządu Oddziału PTTK Elbląg, podkreślił, że przyznane trzy gwiazdki cieszą, ale też zobowiązują.
— Dokładamy wszelkich starań, by turysta otrzymał u nas najwyższej jakości, kompleksową usługę. Chciałbym podziękować wszystkim pracownikom, którzy przyczynili się do tego sukcesu — mówi Leszek Marcinkowski.
Certyfikacja informacji turystycznej w Polsce została wprowadzona w 2010 roku. Stanowi ona bardzo ważny element realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną polityki zarządzania jakością Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Jej celem jest stworzenie krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących ze sobą na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym, a także zapewnienie odpowiedniej jakości obsługi turystów przez jednostki informacji turystycznej.
daw
— Dokładamy wszelkich starań, by turysta otrzymał u nas najwyższej jakości, kompleksową usługę. Chciałbym podziękować wszystkim pracownikom, którzy przyczynili się do tego sukcesu — mówi Leszek Marcinkowski.
Certyfikacja informacji turystycznej w Polsce została wprowadzona w 2010 roku. Stanowi ona bardzo ważny element realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną polityki zarządzania jakością Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Jej celem jest stworzenie krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących ze sobą na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym, a także zapewnienie odpowiedniej jakości obsługi turystów przez jednostki informacji turystycznej.
daw
Źródło: Dziennik Elbląski
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez