Warszawska, Orla, Odrodzenia. Już wkrótce weekendowe remonty tych ulic [zdjęcia]
2017-07-05 13:10:01(ost. akt: 2017-07-05 13:15:59)
Ponad 1,4 km ulic zostanie wyremontowanych podczas kolejnych, weekendowych napraw. Tym razem odnowione zostaną odcinki ulic Warszawskiej, Orlej oraz alei Odrodzenia.
Miasto przeznaczy ponad 1,7 mln zł na odnowę kolejnych odcinków ulic w mieście. W ramach prac odnowiony zostanie 742-metrowy odcinek ul. Warszawskiej (od ul. Orlej do ul. Wyszyńskiego), 255-metrowy odcinek ul. Orlej (od ul. Grochowskiej do Warszawskiej) oraz 421-metrowy odcinek alei Odrodzenia (od ul. Wiejskiej do zjazdu do Biedronki).
Prace będzie wykonywała firma Skanska, a na ich wykonanie ma 90 dni od momentu podpisania umowy z miastem.
— To są kolejne inwestycje które nasza firma wykonuje na terenie miasta. Nam jako wykonawcy bardzo odpowiada forma weekendowego prowadzenia prac, ponieważ z góry pozwala nam to w bardzo dokładny sposób zaplanować te prace tak, by uciążliwości dla mieszkańców było jak najmniej — mówi Piotr Kęsikowski, dyrektor regionu Skanska.
— To są kolejne inwestycje które nasza firma wykonuje na terenie miasta. Nam jako wykonawcy bardzo odpowiada forma weekendowego prowadzenia prac, ponieważ z góry pozwala nam to w bardzo dokładny sposób zaplanować te prace tak, by uciążliwości dla mieszkańców było jak najmniej — mówi Piotr Kęsikowski, dyrektor regionu Skanska.
Nawierzchnia ulic ma być wykonana zgodnie z najwyższymi standardami, a jej jakość ma być niezmienna nawet przez osiem lat.
— Dobieramy właściwą masę bitumiczną, by taka nawierzchnia mogła funkcjonować jak najdłużej. Schodzimy tym samym z ulic, które co roku, po zimie trzeba było remontować, a tym samym poprawiamy wskaźnik dobrej jakości dróg w całym mieście, bo położenie nowej nawierzchni jest zawsze najlepszą metodą niż łatanie wybojów — mówi prezydent Elbląga Witold Wróblewski.
— Dobieramy właściwą masę bitumiczną, by taka nawierzchnia mogła funkcjonować jak najdłużej. Schodzimy tym samym z ulic, które co roku, po zimie trzeba było remontować, a tym samym poprawiamy wskaźnik dobrej jakości dróg w całym mieście, bo położenie nowej nawierzchni jest zawsze najlepszą metodą niż łatanie wybojów — mówi prezydent Elbląga Witold Wróblewski.
Wykonawca robót , firma Skanska, zapowiada, że będzie podchodziła do planowanych modernizacji ulic kompleksowo.
— Weekendowe remonty realizujemy pod egidą Instytutu Badań Dróg i Mostów w Warszawie i mamy tu absolutną pewność, że ta jakość materiałów i ich właściwości oraz sposoby doboru rodzaju wzmocnień są na 100 procent trafione — dodaje Piotr Kęsikowski. — Jako wykonawca, przed wbudowaniem mieszanek mineralno-bitumicznych czyli tzw. asfaltu, musimy uzgodnić z Instytutem rodzaj tej mieszanki, dobrać jej właściwości i parametry i dopiero wówczas możemy przystąpić do prac. Oczywiście są wyzwania techniczne związane z regulacją kratek ściekowych, studni, natomiast sama nawierzchnia będzie zrobiona zgodnie z najwyższymi standardami.
— Weekendowe remonty realizujemy pod egidą Instytutu Badań Dróg i Mostów w Warszawie i mamy tu absolutną pewność, że ta jakość materiałów i ich właściwości oraz sposoby doboru rodzaju wzmocnień są na 100 procent trafione — dodaje Piotr Kęsikowski. — Jako wykonawca, przed wbudowaniem mieszanek mineralno-bitumicznych czyli tzw. asfaltu, musimy uzgodnić z Instytutem rodzaj tej mieszanki, dobrać jej właściwości i parametry i dopiero wówczas możemy przystąpić do prac. Oczywiście są wyzwania techniczne związane z regulacją kratek ściekowych, studni, natomiast sama nawierzchnia będzie zrobiona zgodnie z najwyższymi standardami.
W ciągu ostatniego roku, w ramach weekendowych remontów dróg naprawie zostały poddane m.in., odcinki ulic: Płk. Dąbka, Kościuszki, Korczaka, Nitschmana, Obrońców Pokoju, Robotniczej, Królewieckiej, Zielonej, Szarych Szeregów i Trybunalskiej.
W Elblągu znajduje się jednak o wiele wiele ulic, których nawierzchnia jest w fatalnym stanie. Prezydent Wróblewski zauważa, że nie wszystkie mogą być objęte weekendowymi naprawami. Pierwszy problem to pieniądze, a właściwie ich brak, choć w tegorocznym budżecie środki na bieżące utrzymanie ulic i chodników zostały zwiększone. Drugi problem to nośność podłoża niektórych ulic.
— Wykonaliśmy diagnostykę stanu technicznego i badań wytrzymałościowych praktycznie wszystkich ulic w mieście z użyciem specjalistycznego sprzętu. Samochody ze specjalnymi głowicami badały m.in. jakość i nośność podłoża. Okazało się, że są takie ulice, gdzie tej właściwej nośności nie ma i trzeba by najpierw robić podbudowę. A takie prace nie kwalifikują się do krótkich i szybkich, weekendowych remontów dróg — kończy prezydent.
— Wykonaliśmy diagnostykę stanu technicznego i badań wytrzymałościowych praktycznie wszystkich ulic w mieście z użyciem specjalistycznego sprzętu. Samochody ze specjalnymi głowicami badały m.in. jakość i nośność podłoża. Okazało się, że są takie ulice, gdzie tej właściwej nośności nie ma i trzeba by najpierw robić podbudowę. A takie prace nie kwalifikują się do krótkich i szybkich, weekendowych remontów dróg — kończy prezydent.
Weekendowe remonty dróg są nowym podejściem do kompleksowych prac związanych z modernizacją stanu nawierzchni niektórych ulic w Elblągu. Jeszcze w 2015 r. prezydent Witold Wróblewski podjął współpracę z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów w Warszawie, skutkiem czego zawarto umowę na wykonanie diagnostyki stanu technicznego i badań wytrzymałościowych wybranych ulic w naszym mieście z użyciem specjalistycznego sprzętu. Przebieg weekendowego remontu jest następujący: w piątek od godzin wieczornych dla ruchu zamknięty zostaje remontowany odcinek jezdni. Następnie robotnicy przystępują m.in. do frezowania jezdni i jej oczyszczania. W sobotę na nawierzchni zostaje ułożona warstwa wiążąca i emulsja asfaltowa, a w niedzielę warstwa ścieralna i malowanie oznakowania poziomego. W poniedziałek rano odcinek jest gotowy do ruchu.
as
as
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez