Certyfikat "Samorządowy Lider Edukacji" trafił do Pasłęka

2017-12-12 13:58:01(ost. akt: 2017-12-12 14:03:28)
Wiesław Śniecikowski

Wiesław Śniecikowski

Autor zdjęcia: arch. UM w Pasłęku

Burmistrz Pasłęka Wiesław Śniecikowski odebrał certyfikat „Samorządowy Lider Edukacji” przyznany gminie w Ogólnopolskim Konkursie i Programie Certyfikacji.
Ideą Programu "Samorządowy Lider Edukacji", organizowanego przez Fundację Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, jest promowanie jednostek samorządu terytorialnego, które posiadają szczególne osiągnięcia w dziedzinie rozwoju edukacji i systemu oświaty, a także podnoszenie jakości działań samorządów w sferze lokalnej polityki edukacyjnej.

W 2017 roku już po raz siódmy, powołana przez organizatorów Kapituła naukowców pracujących m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Śląskim i Katolickim Uniwersytecie Lubelskim im. Jana Pawła II wyróżniła gminy i powiaty z całej Polski, które inwestują w rozwój oświaty, wspierają środowiska edukacyjne oraz wyróżniają się aktywnością na rzecz dzieci i młodzieży. Komisji Certyfikacyjnej przewodniczył wykładowca Uniwersytetu Śląskiego prof. dr hab. Dariusz Rott.

Eksperci dostrzeli szereg inicjatyw zrealizowanych na terenie Gminy Pasłęk, które określone zostały mianem „dobrych praktyk”. Wśród nich znalazła się zrealizowana, największa inwestycja oświatowa w 27-letniej historii samorządu Miasta i Gminy Pasłęk, polegająca na rozbudowie Szkoły Podstawowej Nr 2 w Pasłęku, remont Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Zielonce Pasłęckiej, adaptacja pomieszczeń na oddziały przedszkolne w Szkole Podstawowej Nr 1 w Pasłęku, czy też budowa windy dla uczniów niepełnosprawnych w Szkole Podstawowej Nr 3 w Pasłęku.

Certyfikat „Samorządowy Lider Edukacji” otrzymują najlepsze pod względem polityki oświatowej gminy w Polsce. W warunkach reformowania oświaty, wprowadzone przez samorząd pasłęcki nowatorskie i twórcze rozwiązania, zaangażowanie władz lokalnych w sprawy uczniów i nauczycieli oraz wrażliwość na problemy społeczne w sferze edukacji, pozwoliły wdrożyć nowy ustrój szkolny na terenie gminy Pasłęk w sposób, który nie doprowadził do fizycznej likwidacji żadnej z dotychczas funkcjonujących placówek oświatowo-wychowawczych oraz maksymalnie „zagospodarował” dotychczasową kadrę nauczycielską i mienie przynależne do gminnej oświaty.

Zdobycie tego prestiżowego certyfikatu gmina Pasłęk zawdzięcza współpracy wszystkich podmiotów budujących system oświaty Miasta i Gminy Pasłęk, tj.: Rady Miejskiej w Pasłęku, burmistrza Pasłęka, dyrektorów pasłęckich placówek oświatowych, kadry pedagogicznej, uczniów i rodziców oraz podmiotów społecznych takich jak Związek Nauczycielstwa Polskiego Oddział w Pasłęku, Rad Rodziców i organizacji pozarządowych.
Informacja UM w Pasłęku


Źródło: Artykuł internauty