Elbląg oblegany przez turystów, bez względu na porę roku i pogodę!

2018-02-01 12:21:52(ost. akt: 2018-02-01 13:31:50)
Leszek Marcinkowski: Sezon turystyczny w 2017 roku był rekordowy, Elbląg odwiedziło prawie 44 tysięcy turystów

Leszek Marcinkowski: Sezon turystyczny w 2017 roku był rekordowy, Elbląg odwiedziło prawie 44 tysięcy turystów

Autor zdjęcia: Aleksandra Szymańska

Minął rok odkąd elbląski PTTK przejął prowadzenie dwóch punktów Informacji Turystycznej, które znajdują się na Starym Mieście w: Bramie Targowej oraz Ratuszu Staromiejskim.
Minął rok od momentu, gdy elbląski oddział PTTK rozpoczął prowadzenie punktów Informacji Turystycznej w Ratuszu Staromiejskim oraz Bramie Targowej. Wcześniej zajmowali się tym miejscy urzędnicy. Aż do konkursu, który wygrał elbląski PTTK.

— To było dla nas wielkie wyzwanie. Musieliśmy m.in. mieć swoich pracowników, którzy w profesjonalny sposób zajmą się i pomogą turystom przyjeżdżającym w sezonie, a także poza nim, do naszego miasta, by poznawać walory Elbląga i jego okolic — mówi prezes PTTK w Elblągu Leszek Marcinkowski. — A sezon turystyczny w 2017 r. był rekordowy. Nasze miasto odwiedziło prawie 44 tysiące turystów z całego świata. To o około 9 tysięcy turystów więcej niż w 2016 r. — dodaje.

Temu rekordowi nie przeszkodziło ani deszczowe i pochmurne lato, ani nawet awaria na Kanale Elbląskim - perełce regionu, która przyciąga rokrocznie rzesze wędrownych trampów.
— Nasz region jest coraz bardziej popularny, oferta jest coraz atrakcyjniejsza, a te obiekty, które tutaj mamy z roku na rok podnoszą swój standard — dodaje wiceprezes elbląskiego PTTK Kamil Zimnicki.

Praca PTTK została dostrzeżona i oba punkty Informacji Turystycznej otrzymały certyfikaty trzech gwiazdek za jakość obsługi osób odwiedzających nasze miasto i okolice. Turysta, który zawita do takiego trzygwiazdkowego punktu informacji turystycznej, może być pewny, że jego pracownicy posługują się co najmniej jednym językiem obcym, informacja ma dobrą, dostępną lokalizację i czynna jest przez cały tydzień. Zaś każdy obieżyświat znajdzie tu także gadżety miejskie oraz szereg materiałów o Elblągu i regionie.
W tym roku w elbląskich punktach Informacji Turystycznej, oprócz stałego asortymentu jak: magnesy na lodówkę, retro pocztówki z widokiem starego i nowego miasta, breloczki z Piekarczykiem, ozdobne kubki, płócienne torby czy książki, turyści znajdą też szereg materiałów drukowanych.

— Wydaliśmy trzy nowe przewodniki, które przybliżają ciekawostki związane z elbląskimi parkami miejskimi, miejscowością Kadyny oraz jeziorem Druzno. W opracowaniu graficznym znajduje się także kolejny przewodnik, w którym będzie można znaleźć informacje o historii tramwajów elbląskich. Zastanawiamy się także nad wydaniem w druku przewodnika o elbląskim odcinku drogi św. Jakuba — dodaje Kamil Zimnicki. — W tym roku pojawią się także nowe gadżety, które będą symbolizować Elbląg: Brama Targowa, katedra św. Mikołaja czy elementy związane ze Starym Miastem. Uruchomimy także nową stronę internetową, gdzie w sklepie online będzie można bez problemu zakupić owe gadżety.

— Kiedy organizacja pozarządowa przejmowała punkty IT trochę się obawiałem, czy podoła temu zadaniu. Dziś widzimy świetne efekty tej pracy, a ich pokłosiem było także przyznanie elbląskiemu oddziałowi PTTK Nagrody Prezydenta w kategorii sport i turystyka na początku stycznia tego roku — mówi prezydent Elbląga Witold Wróblewski.

Turystyka to dzisiaj czwarta gałąź gospodarki na świecie.
— Jesteśmy świadomi, że przed nami jeszcze dużo pracy, ale jeśli chodzi o nasz kraj mamy wiele atutów. Jesteśmy regionem bardzo bezpiecznym i posiadamy bardzo wysoką jakość usług. Życzę, by ta jakość była zawsze utrzymana, podobnie jak nasza współpraca między miastem i powiatem — dodaje starosta elbląski Maciej Romanowski.
as

Źródło: Dziennik Elbląski