Szukają pracowników do informacji turystycznej w Elblągu. Jakie wymagania?

2018-02-23 10:00:00(ost. akt: 2018-02-22 21:44:46)

Autor zdjęcia: Michał Kalbarczyk

To oni często jako pierwsi muszą przekazać turystom, co warto zwiedzić w Elblągu i okolicach. A pracy, jak pokazują statystyki, mają coraz więcej. Elbląski PTTK szuka dwóch pracowników do Punktów Informacji Turystycznej na okres letni.
W sezonie letnim w Elblągu funkcjonują dwa Punkty Informacji Turystycznej. Oba znajdują się na Starym Mieście - jeden w Bramie Targowej, a drugi kilkaset metrów dalej przy tej samej ulicy Stary Rynek - w Ratuszu Staromiejskim. Za prowadzenie obu punktów drugi rok z rzędu odpowiada elbląski PTTK.

Właśnie trwa nabór do pracy w punktach. Elbląski PTTK szuka dwóch osób.
— Jesteś osoba komunikatywną? Nie boisz się nowych wyzwań? Interesujesz się historią Elbląga i okolic? Ta praca jest właśnie dla Ciebie! — zachęca.

Jak wyjaśnia elbląski PTTK, praca polega na bezpośrednim kontakcie z turystami z Polski i zagranicy, udzielaniu informacji, konsultowaniu oraz doradzaniu przy wyborze oferty turystycznej. Dla zainteresowanych PTTK oferuje umowę o pracę na czas określony od maja do końca września. Praca odbywa się w systemie 7-dniowym, zmianowym. Chętni mogą się zgłaszać do 13 kwietnia.
— Niezbędna jest znajomość języków obcych, umiejętność nawiązywania kontaktów i współpracy z klientami oraz podmiotami działającymi nie tylko w turystyce — czytamy w komunikacie.

Przypomnijmy, że oba Punkty Informacji Turystycznej otrzymały certyfikaty trzech gwiazdek za jakość obsługi osób odwiedzających Elbląg i okolice. Turysta, który zawita do takiego trzygwiazdkowego punktu, może być pewny, że jego pracownicy posługują się co najmniej jednym językiem obcym, informacja ma dobrą, dostępną lokalizację i czynna jest przez cały tydzień. Zaś każdy obieżyświat znajdzie tu także gadżety miejskie oraz szereg materiałów o Elblągu i regionie.

W elbląskich Punktach Informacji Turystycznej, oprócz stałego asortymentu jak: magnesy na lodówkę, retro pocztówki z widokiem starego i nowego miasta, breloczki z Piekarczykiem, ozdobne kubki, płócienne torby czy książki, turyści znajdą też szereg materiałów drukowanych. W tym roku pojawią się także nowe gadżety, które będą symbolizowały Elbląg: Brama Targowa, katedra św. Mikołaja czy elementy związane ze Starym Miastem.

— Sezon turystyczny w 2017 r. był rekordowy. Nasze miasto odwiedziło prawie 44 tysiące turystów z całego świata. To o około 9 tysięcy turystów więcej niż w 2016 r. — mówił nam niedawno Leszek Marcinkowski, prezes elbląskiego PTTK.