Geolodzy zabiorą głos w sprawie przekopu przez Mierzeję Wiślaną
2018-03-06 14:30:55(ost. akt: 2018-03-06 14:40:17)
Aby mógł powstać kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną musi m. in. powstać dokumentacja geologiczna. Urząd Morski rozpoczął już poszukiwania firmy, która zajmie się jej realizacją.
W lutym 2017 roku w Urzędzie Morskim w Gdyni podpisano umowę na wykonanie dokumentacji dotyczącej budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Dokument przewiduje, że opracowanie zostanie wykonane w ciągu 18 miesięcy od dnia podpisania umowy. Z tego wynika, że dokumentacja powinna być gotowa w sierpniu br. Urząd Morski w Gdyni jako inwestor przedsięwzięcia musi także uzyskać decyzję środowiskowa w sprawie przekopu i przygotować dokumentację geologiczną dla budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
Poszukiwania firmy, która zajmie się realizacją tej ostatniej ruszyły. Oferenci mogą się zgłaszać do 12 marca. Oceniając oferty, Urząd Morski w Gdyni będzie brał pod uwagę cenę (60 procent oceny) oraz termin wykonania dokumentacji, który urzędnicy oszacowali na 4-6 miesięcy (40 procent oceny).
Kanał żeglugowy na Mierzei Wiślanej powstanie w Nowym Świecie. To wieś w gminie Sztutowo położona między Skowronkami a Przebrnem.
Kanał żeglugowy na Mierzei Wiślanej powstanie w Nowym Świecie. To wieś w gminie Sztutowo położona między Skowronkami a Przebrnem.
— Ta ostatnia jest najlepsza jeśli chodzi m. in. o kompensacje przyrodnicze. Inwestycję planujemy rozpocząć w drugiej połowie 2018 roku, to zależy kiedy zostanie zatwierdzony m. in. projekt budowlany. Inwestycja zacznie się od budowy mostów zwodzonych, by ułatwić sprawne poruszanie się w obrębie drogi nr 511 — mówił w październiku 2017 roku Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, podczas wizyty w Elblągu.
Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 880 mln zł. W listopadzie 2018 r. planowane jest ogłoszenie przetargu na roboty budowlane. Przekop ma zostać wykonany do 2022 r.
as
Czytaj e-wydanie
as
Czytaj e-wydanie
Źródło: Dziennik Elbląski
Komentarze (14) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Do debili negujacych przekop mierzeii, szczeg #2455852 | 217.99.*.* 7 mar 2018 09:21
mini drobnicowiec mogacy wplynac do Elblaga to okolo 4 tysiace ton ladunku, Zeby przewiezc tę masę towaru potrzeba okolo 2000 tirow. Mozna ekologicznie furmankami, wtedy potrzeba 8 tys zestawow konnych.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
WoJ #2455827 | 83.18.*.* 7 mar 2018 08:42
Myślę, że bardziej przydałby się most między Świbnem a Mikoszewem. Usprawniłoby to komunikację między Krynicą Morską a Trójmiastem.
odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
Raczki Elbląskie #2455722 | 5.172.*.* 6 mar 2018 22:16
Wypowiedzą się geolodzy ? chba geomrfolodzy . Kiedy mupłyawa kadencja tej władzy ?
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
allensteiner #2455711 | 88.156.*.* 6 mar 2018 21:49
Od dawna zadaję pytanie i do dziś nie mam odpowiedzi, co takiego jest w Elblągu, czego nie można wywieźć drogą lądową i do czego wywiezienia opłaca się dołożyć miliard złotych (nie licząc corocznych kosztów eksploatacyjnych). Gdzieś czytałem o prestiżu, ale jak na taki jaśniepański gest - trochę drogo. Ruscy zapewne się trzęsą ze śmiechu.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Ból du*y ruzków w komentarzach #2455569 | 37.47.*.* 6 mar 2018 18:51
Ból du*y ruzków w komentarzach tylko potwierdza zasadność tej decyzji. Oby kopali jak najprędzej.
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz