Po naszej interwencji. Na stacji Elbląg bilet w pociągu "REGIO" bez opłaty dodatkowej w piątki i niedziele

2018-07-16 10:46:51(ost. akt: 2018-07-16 11:02:11)
Kolejka po bilety na dworcu w Elblągu

Kolejka po bilety na dworcu w Elblągu

Autor zdjęcia: Anna Dawid

W piątki oraz niedziele na stacji Elbląg będzie można kupić bilety w pociągach REGIO bez dodatkowej opłaty, nawet w czasie, gdy jest czynna kasa.
W piątkowym (13.07) wydaniu Dziennika Elbląskiego pisaliśmy o horrorze, który rozgrywa się w kolejkach do kasy biletowej na dworcu PKP w Elblągu. Czynna jest tylko jedna z trzech kas i pasażerowie muszą stać nawet godzinę.

Przewozy Regionalne w piątki oraz niedziele nie będą pobierały opłat za wydanie biletu w pociągach REGIO.

— W związku z sytuacją związaną z obsługą pasażerów na stacji Elbląg w piątki i w niedziele do odwołania Przewozy Regionalne nie będą pobierały opłaty za wydanie biletów w pociągach POLREGIO (odjeżdżających ze stacji Elbląg), niezależnie od godzin funkcjonowania kasy biletowej — poinformował Dominik Lebda, rzecznik prasowy

Do tej pory, zgodnie przepisami, opłata ta pobierana jest na stacjach i przystankach, gdzie działa kasa biletowa, a pasażer w godzinach jej funkcjonowania po bilet zgłosi się do obsługi pociągu.

Jak mówi Dominik Lebda, Przewozy Regionalne wybrały piątki oraz niedziele, ponieważ "w te dni jest największy ruch pasażerów".

— Monitorujemy na bieżąco sprawę i w razie potrzeby wprowadzamy również doraźne wstrzymanie pobierania opłaty za wydanie biletu w pociągu na stacji Elbląg niezależnie od dnia tygodnia — dodaje Lebda.

Przyczyna zamknięcia dwóch dworcowych kas w Elblągu jest prosta, a niektórych może też zaskoczyć. Brak jest chętnych do pracy w okienku kasowym. Jak mówi Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych prowadzenie kas spółka zleca firmie zewnętrznej. Firma ta z dnia na dzień, jak podkreśla Lebada, musiała zamknąć kasy z powodu odejścia pracowników, a nowych, mimo kilku prób nie znalazła.

— Kasa biletowa jest nieczynna z uwagi na to, że dotychczasowy agent zrezygnował z prowadzenia działalności. Bardzo przepraszamy pasażerów za niedogodności. Obecnie trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie agenta sprzedaży biletów w kasie biletowej POLREGIO na dworcu PKP w Elblągu i działania te traktujemy priorytetowo. Oferty można składać do 23 lipca br. Jeżeli zostanie wybrany agent, kasa biletowa będzie mogła zostać uruchomiona najwcześniej pod koniec sierpnia — mówi Dominik Lebda.

Rzecznik dodaje, że tymczasem pasażerowie mogą kupować bilety m.in. przez Internet.
— Można je kupić przez Internetowy System Sprzedaży (IPR), który dostępny jest na stronie www.polregio.pl, w aplikacji mobilnej SkyCash-PR - aplikacja ta dostępna dla urządzeń z system operacyjnym (m.in. Android, iOS, Windows Phone), dostępnej na stronie internetowej Przewozów Regionalnych (www.polregio.pl) w zakładce „Dla podróżnych”. Bilet można też kupić poprzez platformę i aplikację mobilną e-podróżnik.pl i koleo.pl oraz poprzez stronę internetową bilkom.pl — wylicza Lebda.

Bilety można również kupić w salonikach prasowych Kolportera, które znajdują się w następujących lokalizacjach: ul. Chełmońskiego 8 (tel. 552 359 708) salonik czynny: pon - pt: 6:00 - 20:00; sob: 7:00 - 20:00; nd: 8:00 - 14:00, ul. Pułkownika Dąbka 152 (CH Ogrody tel. 502 434 999) salonik czynny pon - sob: 9:00 - 21:00; nd: 10:00 - 20:00. W godzinach, w których nie jest czynna kasa biletowa PKP Intercity na dworcu w Elblągu, bilet bez dodatkowej opłaty można nabyć u obsługi pociąg. Przypominamy, że pociągach Regio nie można płacić kartą.
daw

Źródło: Dziennik Elbląski

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Pasażerka 1 #2537610 | 83.238.*.* 16 lip 2018 21:12

    W niedzielę, 15 lipca odstałam w kolejce dokładnie 45 minut i nikt nie poinformował mnie, że bilet można kupić w pociągu bez dodatkowej opłaty. Od kiedy to szczęście będzie naszym udziałem? A może coś przeoczyłam w artykule?

    odpowiedz na ten komentarz