TYLKO U NAS! Ruszyły przygotowania do przekopu Mierzei Wiślanej [film, zdjęcia]

2018-10-04 19:04:38(ost. akt: 2018-10-04 22:59:22)

Autor zdjęcia: Marek Lewandowski

Geodeci i geolodzy ruszyli do pracy na Mierzei Wiślanej. W miejscowości Nowy Świat (gm. Sztutowo) rozpoczęły się przygotowania do budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
W tym tygodniu, w wytypowanej wcześniej wsi Nowy Świat, rozpoczęły się pierwsze prace związane z przygotowaniami do budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. W czwartek (04.10) byliśmy na miejscu. Jak udało się nam ustalić, na miejscu byli pracownicy Urzędu Morskiego w Gdyni oraz pracownicy firm, które wygrały przetargi na wykonanie badań geologicznych i ferromagnetycznych.

— Trwają geodezyjne wyznaczania oraz badania geologiczne i ferromagnetyczne, które mają wykazać, czy w ziemi nie znajdują się metalowe obiekty, które mogłyby utrudniać kopanie, pogłębianie — potwierdziła nam w czwartek Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni, który jest odpowiedzialny za budowę kanału żeglugowego na Mierzei.


O budowie kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej dyskutowano od wielu lat. Wielkie nadzieje z tą inwestycją ma m.in. Elbląg, gdzie liczy się, że przekop zdecydowanie ożywi miejscowy port, a także miasteczka leżące nad Zalewem Wiślanym: Tolkmicko, Suchacz, Frombork.

Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, o aktualnym stanie inwestycji mówił w tym tygodniu podczas wywiadu w TVP Info. Jak zapowiedział, budowa kanału rozpocznie się jeszcze w tym roku. Zapewniał, że projekt kanału jest już gotowy i obecnie oczekuje się na wydanie pozwolenia na budowę.
— Część prac możemy zacząć już wcześniej, dlatego też przygotowujemy niespodziankę na 16 października w ramach pewnych prac, które możemy już rozpocząć na Mierzei — tłumaczył.

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 880 mln zł. Jego budowa ma się zakończyć do 2020 r.


Obrazek w tresci

Fot. Marek Lewandowski

Obrazek w tresci

Fot. Marek Lewandowski

Obrazek w tresci

Fot. Marek Lewandowski

Obrazek w tresci

Fot. Marek Lewandowski

Obrazek w tresci

Fot. Marek Lewandowski

Obrazek w tresci

Fot. Marek Lewandowski

Obrazek w tresci

Fot. Marek Lewandowski



Komentarze (17) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ANDRZEJ #2692192 | 156.67.*.* 4 mar 2019 21:21

    Pytam, dlaczego jest tylu przeciwników, o co chodzi to jest Polska to jest nasze niech nikt nie decyduje proszę kopać niech będzie łatwiej. Pytam, dlaczego nikt nie protestuje jak budują autostrady tną lasy, o co chodzi?, wiem tymi drogami jeżdżą Eko terroryści, pytam dlaczego nikt nie protestuje że mamy płatne autostrady?......

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. allensteiner #2601303 | 37.8.*.* 13 paź 2018 20:23

    Co takiego jest w Elblągu, czego nie da się wywieźć drogą lądową i do wywiezienia czego opłaca się dołożyć miliard złotych, dewastując przy tym Mierzeję Wiślaną?

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz

  3. Jan #2599058 | 178.235.*.* 10 paź 2018 22:23

    Czy jakiś fachowiec mógłby mi wytłumaczyć jak mają wpływać z Zatoki Gdańskiej statki o zanurzeniu 4 metry na Zalew Wiślany którego średnia głębokość to ok.2 metry . Czy oprócz przekopu będzie pogłębiony też tor wodny ?

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  4. HenZing #2595634 | 89.69.*.* 6 paź 2018 10:10

    Ponizej komentuje ELBLĄG czy RZESZÓW?

    odpowiedz na ten komentarz

  5. gustav #2595569 | 83.20.*.* 6 paź 2018 08:43

    A skąd to ta fachowa wiedza na temat kanału i efektu na lokalne społecznosci. Widzę tu sama wartosciowe wpisy. Jacyś jankesi, Moskwa , megalomania, stateczki. Nie widzę ani jednego wartosciowego argumentu na ten temat. Jak to jest , że Niemcy mieli ort handlowy, stocznie i wszystko się opłacało. Nam się nic nie opłaca. Porażające

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    Pokaż wszystkie komentarze (17)