Tę trasę trzeba przywrócić do życia. Kolej Nadzalewowa połączyła elbląskich radnych
2019-04-22 09:18:47(ost. akt: 2019-04-24 09:32:14)
Elbląscy radni jednogłośnie przyjęli uchwałę w sprawie rewitalizacji linii Kolei Nadzalewowej i przywrócenia połączeń na trasie Elbląg-Braniewo, w ramach rządowego programu Kolej Plus. Apel radnych został skierowany do marszałka województwa warmińsko-mazurskiego.
Projekt uchwały dotyczący reaktywacji Kolei Nadzalewowej przygotowany przez radnych klubu Prawa i Sprawiedliwości, stanął na obradach sesji jeszcze w marcu. Wtedy jednak nie głosowano projektu, bo pozostali radni wskazywali, że nie zdążyli się z nim zapoznać. Rezolucja została więc przesunięta na sesję w kwietniu, poprawki do treści zaproponował zaś radny Michał Missan (KO).
W uchwale wskazywano m.in. że przywrócenie połączeń na trasie Kolei Nadzalewowej, dzięki wykorzystaniu rządowego programu Kolej Plus, będzie komplementarne z rządowy projektem przekopu Mierzei Wiślanej. " Rada miejska apeluje do marszałka województwa warmińsko-mazurskiego o uwzględnienie wyżej wymienionej inwestycji na liście priorytetowych dla naszego województwa inwestycji kolejowych zgłaszanych do programu Kolej Plus " - napisano w uchwale.
Radny Paweł Fedorczyk (PiS) apelował, by rezolucję przyjąć, bo zabytkowa trasa nie powinna ulegać dalszej dewastacji.
- Ona powinna działać. Problemem zawsze było finansowanie, a to jest krok w kierunku znalezienia tego dofinansowania. Kolej Plus to w tym przypadku świetne rozwiązanie, bo problem Kolei Nadzalewowej to nie tylko kwestia jej rewitalizacji i konserwacji, ale też kwestia utrzymania tej linii. Samorządy same nie mogłyby sobie na to pozwolić. Wydaje mi się, że to krok w dobrym kierunku - mówił radny Fedorczyk.
Ostatecznie, w głosowaniu wszyscy elbląscy radni jednogłośnie przyjęli zaproponowany projekt uchwały.
Przypomnijmy: rezolucja radnych PiS Rady Miejskiej w Elblągu była pokłosiem decyzji marszałka województwa warmińsko-mazurskiego o zdjęciu z obrad Sejmiku Wojewódzkiego identycznego stanowiska, które nieco wcześniej przygotowali wojewódzcy radni PiS.
Kolej Nadzalewowa jest wyłączona z eksploatacji od 2014 roku. Przez wiele lat była jedną z atrakcji turystycznych regionu. Budowę linii rozpoczęto w 1897 roku. Jej trasa ciągnie się od Elbląga do Braniewa.
as
as
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez