Elbląskie drogi po modernizacji

2019-10-22 12:43:56(ost. akt: 2019-10-22 12:46:57)

Autor zdjęcia: K

Budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Warszawskiej z Żuławską, przebudowa drogi nr 500 na odcinku od skrzyżowania z ul. Hetmańską do skrzyżowania z ul. Polną, czy kontynuacja odnowy ul. Szarych Szeregów – to tylko trzy z wielu inwestycji drogowych, jakie udało się zrealizować w tym roku.
W związku ze zmianami, jakie nastąpiły na elbląskich ulicach przyszedł czas na podsumowanie. Dziś, 22 października, prezydent miasta Witold Wróblewski opowiedział o tym, co działo się na ulicach naszego miasta. Poniżej przedstawiamy gdzie zaszły zmiany:

Budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Warszawskiej i Żuławskiej
W ramach prac wykonano przebudowę jezdni, chodników, zjazdów, ścieżki rowerowej jak również roboty elektroenergetyczne, w tym ułożenie linii kablowej i ustawienie 9 słupów oświetlenia ulicznego. Koszty pokrył inwestor zewnętrzny, firma Castim Sp. z o.o oraz środki własne miasta w kwocie 1,23 zł – To jest oczywiście koszt symboliczny – mówił prezydent.

Przebudowa drogi powiatowej ul. Żuławska
Wykonano jezdnię wraz z chodnikiem, ścieżkę rowerową, zjazdy, roboty elektroenergetyczne, w tym ułożenie linii kablowej i ustawienie 11 słupów oświetlenia ulicznego.

Przebudowa drogi nr 500 na odcinku od skrzyżowania z ul. Hetmańską do skrzyżowania z ul. Polną
Odnowa nawierzchni jezdni na odcinku o długości ok. 517,09 m, odcinek - Aleja Tysiąclecia, Plac Grunwaldzki, Aleja Grunwaldzka. Koszt środki własne miasta - 1 422 952,16 zł.

Kontynuacja odnowy ulicy Szarych Szeregów
Przebudowa jezdni i chodników na odcinku drogi powiatowej ul. Szarych Szeregów o długości ok. 540 m. Koszt w ramach budżetu obywatelskiego, dofinansowanie w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. Kwota - 1 120 032,51 zł.

Budowa ul. Sulimy I etap
Budowa drogi o nawierzchni bitumicznej o długości 53,56 m, budowa drogi tymczasowej z płyt betonowych o długości 69 m oraz wykonanie kanalizacji deszczowej o długości 58,94 m. Koszt ze środków własnych wyniósł 289 352,29 zł.

Budowa zjazdów z ul. Sulimy
Środki inwestora zewnętrznego - Grupa Żywiec S.A., Browar Elbląg. Zakres robot obejmował budowę dwóch zjazdów z ul. Sulimy do magazynu wyrobów gotowych Grupy Żywiec S.A. wraz z chodnikiem oraz oznakowaniem pionowym i poziomym.

Modernizacja ul. Jaworowej
Wykonanie modernizacji ulicy Jaworowej na odcinku długości 380 m licząc od ul. Królewieckiej. W ramach inwestycji wykonana została nawierzchnia bitumiczna jezdni oraz pobocza z destruktu asfaltowego. Odwodnienie drogi jest powierzchniowo poprzez odpowiednie ukształtowanie spadków poprzecznych. Koszt ze środków własny wyniósł 198 146,95 zł.

Wykonanie nawierzchni ulicy Garnizonowej
Wykonanie nawierzchni z płyt drogowych o długości 243,40 m wraz z utwardzeniem pobocza. Koszt 150 107,17 zł z Budżetu Obywatelskiego.

Wykonanie chodnika łączącego osiedle "Przy Młynie" z przystankiem przy ul. Łęczyckiej
Wykonanie chodnika z kostki betonowej o długości 150,50 m. Koszt 86 226,69 zł z Budżetu Obywatelskiego.

Aktywne przejścia dla pieszych Al. Grunwaldzka i Al. Odrodzenia
Przebudowano dwa niebezpieczne przejścia dla pieszych. W ramach Aktywnych Przejść dla Pieszych obie lokalizacje otrzymały dodatkowe oznakowanie wyposażone w czujniki ruchu, punktowe elementy odblaskowe, tzw. kocie oczka oraz nową nawierzchnię grubowarstwową w kolorze biało-czerwonym.
Koszt tej inwestycji wyniósł ponad 120 tys. zł. Miasto otrzymało 100 tys. zł dofinansowania na wykonanie w tych miejscach aktywnych przejść dla pieszych z „Programu Ograniczania Przestępczości i Aspołecznych Zachowań - Razem Bezpieczniej im. Władysława Stasiaka na lata 2018 - 2020”. To kolejne aktywne przejścia – w ubiegłym roku także dzięki pozyskanemu dofinansowaniu z tego programu zrealizowane zostało przejście w ul. Nowowiejskiej i w ul. Bema.

W mieście są jeszcze inwestycje, które niebawem również zostaną zakończone.

Budowa odcinka drogi gminnej ul. Mazurskiej - poprawa dostępności do terenów inwestycyjnych
Budowa drogi gminnej o długości 290 m - jezdnia o nawierzchni bitumicznej wraz z budową chodnika o nawierzchni z kostki betonowej, budowa oświetlenia drogowego z ledowymi źródłami światła oraz budowa kanalizacji deszczowej. Przebudowa istniejącego odcinka drogi, w tym przebudowa chodnika na ciąg pieszo-rowerowy o nawierzchni z kostki betonowej oraz przełożenie nawierzchni kamiennej jezdni w obszarze skrzyżowania z nowo budowaną drogą.

Budowa dwóch sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniu Al. Grunwaldzkiej z ul. Sadową i ul. Komeńskiego
Sygnalizacje wykonane zostaną na koszt inwestora budowanego osiedla mieszkaniowego przy ul. Sadowej na podstawie zawartej z miastem tzw. „umowy drogowej”.

K