Darmowa komunikacja miejska w polskich miastach?

2020-02-03 21:00:00(ost. akt: 2020-02-03 13:49:00)

Autor zdjęcia: unsplash

Coraz więcej polskich miast wpisuje się na listę tych, które oferują swoim mieszkańcom darmowe przejazdy komunikacją miejską. Wśród nich są już dwa należące do naszego województwa.
Jakie ceny biletów za komunikację miejską obowiązują w miastach naszego województwa? W Iławie, Ostródzie i Mrągowie ceny biletów normalnej taryfy to kolejno 2,8, 2,40 i 2 złote. W Olsztynie za 3 zł kupimy bilet na jedną linię lub 30 minut, 3,60 wydamy na podróż 45-minutową i 4,80 za 90-minutową. Bilet dobowy to koszt równy 10 złotych, a za brak ważnego biletu dostaniemy karę w wysokości 300 złotych. W Elblągu za bilet zapłacimy 2,80, a za jazdę bez niego 50-krotność tej ceny. Bilet godzinny kupimy tylko u kierowcy i jest to wydatek równy 3 złote. Za bilet 24-godzinny zapłacimy 13 złotych. Zniżki czekają na osoby kupujące bilety przez aplikacje mobilne, zaoszczędzimy wówczas 50 groszy na bilecie jednorazowym i złotówkę na dobowym.

W Bydgoszczy zapłacimy 3 zł za bilet normalny, 4,20 za godzinny i 12 za dobowy. Ceny toruńskich biletów komunikacji miejskiej to 2,80 za jednorazowy, 4 za 1-godzinny i 5 za 90-minutowy. W Warszawie zapłacimy natomiast 3,40 za bilet 20-minutowy, 4,40 za 75-minutowy, 7 za 90-minutowy i 15 za dobowy. W Gdyni i w Gdańsku cena jednorazowego biletu to 3,20 i 3,80 za 1-godzinny. W Malborku za bilet zapłacimy 3,10, a jego brak wiąże się z ryzykiem zapłacenia kary w wysokości 155 zł.

Lista polskich miast z bezpłatną komunikacją w różnej wersji jest zadziwiająco długa. Ta dostępna dla wszystkich mieszkańców obejmuje takie miasta jak Stryków (łódzkie), Ząbki (mazowieckie), Gostyń (wielkopolskie), Żory (śląskie), Świerklany (Śląskie), Zielonka (Mazowieckie), Kościerzyna (pomorskie) i wiele innych. Giżycko i Działdowo leżące w naszym województwie mogą pochwalić się bezpłatną komunikacją miejską dla wszystkich mieszkańców. Za darmo z komunikacji miejskiej korzystają uczniowie szkół podstawowych w Olsztynie i od 13 stycznia bieżącego roku uczniowie zamieszkujący Ostródę.

Wprowadzenie nieodpłatnej komunikacji miejskiej ma swoje plusy i minusy. Wśród zalet takiego rozwiązania na pewno należy wymienić poprawienie bezpieczeństwa energetycznego w związku ze zmniejszeniem zużycia ropy. Mniej samochodów na ulicach to mniejszy hałas i mniejsza emisja CO2. Z drugiej jednak strony miasto decydujące się na taki ruch może liczyć się z koniecznością zwiększenia wydatków na transport.

Czy według was w Elblągu powinna zostać wprowadzona bezpłatna komunikacja miejska?
Tak
73.68%
Nie
13.16%
Tylko dla uczniów
13.16%

kk

Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Dd #2862611 | 37.47.*.* 5 lut 2020 12:51

    Bilety w Elblągu i tak są tanie, a ludzie jeżdżący bez biletów to zwykli złodzieje. W autobusach i tramwajach i tak jest za mało kontroli biletowych a mandaty za jego brak niskie. Pierwszy brak biletu to powinien być mandat w wysokości 200 a każdy kolejny po 500 zł.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

  2. STOP USTAWIE 447 #2861536 | 109.241.*.* 3 lut 2020 23:41

    Więcej kontroli,biletomat na przystanku i w pojeździe. Bilet normalny 2zł,ulgowy 1 zł. Mandat 500 stów! !

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)