Kamień do budowy przekopu składowany jest w Elblągu

2021-03-19 16:00:00(ost. akt: 2021-03-19 12:45:33)

Autor zdjęcia: Ryszard Biel

W elbląskim porcie składowany jest kamień hydrotechniczny, który zostanie użyty do umocnienia sztucznej wyspy. Przez port ma się przewinąć 140 tysięcy ton tego materiału.
— Duża część materiałów, przede wszystkim te stalowe, są już dostarczone na plac budowy — mówiła Małgorzata Winiarek-Gajewska, prezes NDI, podczas konferencji prasowej zorganizowanej na terenie budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. — W tej chwili dostarczamy kamień hydrotechniczny, który już w dużej części jest zgromadzony, ale będziemy jeszcze dostarczać drogą morską kilkadziesiąt kolejnych transportów ze Skandynawii, jak również z portu w Elblągu, bezpośrednio na budowę wyspy —

Jak informuje Arkadiusz Zgliński, dyrektor Portu Elbląg, umowa na składowanie kamienia została podpisana 15 stycznia 2021 roku na 15 miesięcy. — Ilość kamienia na którą podpisaliśmy umowę, wynosi 140 tysięcy ton, ale zakładamy, że będzie go więcej. Dzięki temu, że podpisaliśmy tę strategiczną umowę, podpisaliśmy również umowę z nowym operatorem przeładunków, który będzie również świadczył przeładunki w zakresie innych towarów. W związku z tym wracają już do nas kontrahenci, na przykład z materiałami budowlanymi.

Ta umowa jest rozwojem naszego portu i przykładem na to, jak ta inwestycja już ma wpływ na dzialalność naszego portu — kończy dyrektor portu.

Przypomnijmy: Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 kilometry, z czego ok. 2,5 km stanowi odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny, będą miały 5 m głębokości.

K