Wykorzystując nowoczesne metody, zadbają o wiedzę uczniów

2021-10-06 18:01:46(ost. akt: 2021-10-06 13:14:45)

Autor zdjęcia: UM Elbląg

Zwiększenie kompetencji matematycznych i umiejętności 700 uczniów, doposażenie bazy dydaktycznej szkół i udoskonalenie umiejętności zawodowych 80 nauczycieli — to cele realizowanego w Elblągu projektu „Matematyka — indywidualizacja i eksperyment w edukacji wczesnoszkolnej”.
Projekt wykorzystuje nowoczesne metody nauczania — w tym metody eksperymentu — i ma na celu rozwinięcie kompetencji matematycznych i uzdolnień uczniów z 15 szkół podstawowych z klas I-III.

Zajęcia rozpoczęły się w maju i potrwają do czerwca przyszłego roku.

Projektem objęto również 80 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.

70 z nich od 16 sierpnia bierze udział w szkoleniach, mających na celu podniesienie ich kompetencji dydaktycznych w zakresie teoretycznych i praktycznych podstaw pracy metodą eksperymentu oraz rozwijanie umiejętności myślenia matematycznego i naukowo-technicznego.

— Dzięki szkoleniu uzyskają umiejętności niezbędne do nauczania metodą eksperymentu na zajęciach wynikających z podstawy programowej. Przeszkolenie umożliwi zdobycie wiedzy i umiejętności potrzebnych do efektywnego stosowania aktywizujących metod pracy z uczniem, opartych na metodach analitycznych i badawczych, na eksperymencie, doświadczeniu, obserwacji ujętych w podstawie programowej z matematyki zgodnie z zasadami metody naukowej i zachowaniem jej procedury — wyjaśniają władze miasta.

Pozostała dziesiątka — nauczyciele trenerzy — szkoli się w zakresie metody eksperymentu, kreatywności, pracy zespołowej, innowacyjności, twórczego myślenia, stosowania narzędzi TIK (technologii informacyjno-komunikacyjnych — przyp. red.) w nauce matematyki, spełniania kryteriów nowoczesnego kształcenia poprzez stosowanie aktywizujących metod pracy — w tym posługiwania się interaktywnym oprogramowaniem.

Szkolenia będą w dużej mierze obejmować tematykę związaną m.in. z programowaniem robotów, obsługą drukarek 3D, czy wykorzystywaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych w prowadzeniu lekcji matematyki.

Fot. UM Elbląg


To jeszcze nie wszystko.

Projekt obejmuje również doposażenie 15 elbląskich szkół podstawowych w nowoczesne pomoce dydaktyczne i sprzęt komputerowy.

— W ramach projektu w Szkole Podstawowej nr 19 została utworzona i wyposażona w sprzęt audio-video Międzyszkolna Pracownia Eksperymentowania. Pracownia ta zapewni możliwość nowoczesnej edukacji w zakresie matematyki, umożliwiając nauczanie metodą eksperymentu — informuje UM w Elblągu.
Za to utworzona w ramach projektu platforma e-learningowa jest pierwszym w Polsce narzędziem edukacyjnym, które łączy współtworzenie miejskiej bazy wiedzy w edukacji wczesnoszkolnej z nadawaniem na żywo i stosowaniem lekcji odwróconej w oparciu o materiały dydaktyczne audio-video przygotowane w Międzyszkolnej Pracowni Eksperymentowania.

W planach doposażenie pracowni w pozostałych szkołach biorących udział w projekcie w meble, sprzęt i pomoce dydaktyczne.

Fot. UM Elbląg