To nie PGE! Nie daj się oszukać! Uważaj na fałszywe SMS-y
2022-03-02 16:20:23(ost. akt: 2022-03-02 14:27:02)
Czytelnik informuje nas o fałszywych wiadomościach, który wysyła nadawca podający się za Polską Grupę Energetyczną. W treści informuje o nieuregulowanych należnościach i podaje odnośnik do nieznanej strony. Nie klikaj w ten link. Przed fałszywymi SMS-ami ostrzega PGE.
W związku z pojawiającymi się fałszywymi wiadomościami kierowanymi do naszych klientów, które zawierają informację o braku uregulowania płatności, apelujemy o ostrożność i podkreślamy, jak odróżnić fałszywe SMS-y od prawdziwych wiadomości - przekazuje Polka Grupa Energetyczna.
I zaznacza: - Z punktu widzenia bezpieczeństwa danych najważniejsze, aby pod żadnym pozorem nie otwierać aktywnych linków zawartych w fałszywych komunikatach SMS. Wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, zgłaszane do organów ścigania, a strony zawierające fałszywy link blokowane.
PGE Obrót podobnie jak każda firma zajmująca się sprzedażą i obsługą klienta, wysyła informacje z przypomnieniami dotyczącymi płatności. Takie wiadomości można w łatwy sposób zweryfikować. Pomagają w tym wygodne, zdalne narzędzia. Zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdej chwili sprawdzić podstawowe dane, takie jak np. saldo czy numer konta do opłaty faktury.
Jak odróżnić fałszywy SMS od prawdziwego?
Pamiętaj, aby zawsze sprawdzać informacje otrzymywane drogą elektroniczną. W SMS-ach od PGE Obrót przypominających o zaległych płatnościach zawsze podany jest nr klienta, nie ma tam natomiast linku kierującego do systemów płatności internetowych - przypomina PGE.
I informuje: - Działania cyberprzestępców polegają także na wysyłaniu fałszywych e-maili z informacją o braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur. Mają one na celu wyłudzenie płatności lub danych. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności i niewpłacanie pieniędzy na podane w fałszywej korespondencji numery konta oraz niekorzystanie z linków przekierowujących do platformy płatniczej.
W korespondencji wysyłanej przez PGE np. o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr klienta, nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty nie ma natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych - zaznacza PGE.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez